|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej! Årskatten på en 2006 är ca 6000kr, årskatten på en LCI är 4200kr. Jag tycker bilen saknar komfortstolar och navi professional för att den ska kännas helrätt. Milen är dock fina. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Håller med gaspedal. Verkar vara lite snik utrustad för det priset. Annars kan jag varmt rekommendera 535d som bil. Komfort och en jäkla prestanda i ett :-) Visst är det även en import? //Stefux |
|
|
Fel av mig, den är svensksåld... //Stefux |
|
|
Partikelfiltret byts vi ca 20-30 000 mil, beroende på körstil. //Stefux |
|
| mwe28a: Du är medveten om den dyra fordonsskatten på den silvriga 535d:n? | |
|
Men hur ser comfortstolar ut egentligen? Navi professional är det när man har två st "skivöppningar"? Men är den snikutrustad då måste det ju gå att pruta? Chris87: Ja den ligger på ca 6000:- skrev Herr Gaspedal :) Mvh Mathias |
|
|
Finns massor av rationella fakta för och emot...frågan är bara finns behovet av en större bil?? och sen hur känns den att köra det kan bara bmwe28a svara på, känslan betyder mest ska man köpa bil med hjärnan blir det i många fall en Skoda men hur kul är det i längden ;-) /mats |
|
|
Så där ja nu har jag tittat och provkört o j....ar vad det gick:)) Men det fanns ju lite skavanker på den och det va mest stenskott. Och lite snålt utrustad som sagt men vilket drag. Vi får se vad han kan göra på bilen. Jag sa byta jämt och han sa jag hör av mig imorgon så vi får se;) Mvh Mathias |
|
|
Byt;-) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL: He he he ja satan va sugen jag blev. Men dom vill säkert ha nått emellan men då får dom fixa huven. Mvh Mathias |
|
| Kul! Hoppas du kan byta in 1 serien till 535an :-D | |
|
Autopartner får in en 535xd touring om några veckor och som kommer rulla som demo. Är grymt sugen på att köpa loss bilen. Själv sitter jag just nu och åker i en synnerligen välutrustad F11 525d. Känns riktigt bra den också. Skulle kanske behöva några extra pollar under huven, men vilken komfort det är;-) Lycka till Mathias. Hoppas att det kan bli en bra affär för din del;-) PS har man fått smaka på kraften i dubbelturbo dieseln är det kört DS. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
bmwe28a: Jag kör en E39 525iaT och den kan kännas trög trots sina 192 hästar, men jag hade en 3 serie innan och kommer aldrig att kunna köra en mindre bil än 5-serie! Jag tycker att du ska satsa på en större bil. Du kommer inte att ångra det! 535D är snabbare än många andra bensindrivna bilar med V8 under huven! Lycka till! M-Power The Ultimate Driving Machine! |
|
|
Tack så mycket allihopa :)) Hmmm hörde inget från försäljarn idag....får man vänta till måndag :( Mvh Mathias |
|
|
Nja snik utrustad är den inte utan mer vad 5serien skall ha. Sedan att dem dyrare motorerna oftast utrustas med navi takl och komfort-stol så är det ngt man få ta med i prisbilden när man jämför priser... Men denna ligger helt klart på ett bra pris! Men du, ta en titt på denna: Länk Liknande utrustad men en LCI -09 530d 235hk. Ett chipp i den så har du 270hk om det är prestandan du är ute efter. + är och att den är manuel och -30d är betydligt snålare än -35d med aut. När jag har kört dem har det varit 0,6l/m mot 0,72l/m då mkt landsväg. |
|
|
skulle personligen inte köpa en diesel med manuell låda, men vet att en del gillar det, men jag tycker inte gångkulturen passar kombinationen diesel och manuell låda. Lite snikutrustad förutom M-paketet (vart tog M-fälgarna vägen? vinterdäck på bilden?). Dock ett helt juste pris tycker jag, mycket bil för pengarna om man gillar manuell. Vira, har du BBS fälgar på din F10? Vore kul att se en bild, verkar juste :-) /Anders |
|
|
glömde...problemet är väl dock kanske att TS vill byta in sin 120d och det kanske inte Anna Ö vill...? /Anders |
|
|
Manuell låda i en 5-serie känns fel, manuell låda i kombination med turbodiesel är rent allmänt en oharmonisk kombination enligt egen smak... :/ //Bjersér |
|
|
Helt ok grund med Komfort, advantage och M-sport paket. Troligen står denna bil på 17" vinterfälgar och det ingår 18" m-fälg då inte den går att beställa utan dem. Smaken är som baken. Jag har haft 520d 525d och 530d alla med chipp som gav 30-40hk extra där jag bara kört med manuella lådor och fått ut maximal körglädje. Men visst det kräver mer av föraren att klarar av den lite mer aktiva växlingen. Det får "bmwe28a" bedömma. Svart till Med känsla: Visst kan jag slänga över en bild till dig, dock är detta bara ett par 18" rxll fälgar som borde vara 19" för att göra karossen mer rättvis men ack var lyxig den ser ut. |
|
|
Hej på er :) Vira20: Fin bil men jag vill ha automat....Tack ändå. Har faktiskt inte hört ngt från han än....kanske ska maila han men jag vill inte verka för angelägen heller? Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.