|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Hej på er :) Rakt på sak är jag dum om jag vill byta en 120d-10 M-sport mot en 535d-06 M-sport...?? 120:n går som en dröm och har bara haft den ett halvår nu men det kommer lite påtryckningar här hemma på att vi inte har ngn större bil(frugan har ÄHUM toyota IQ). Det som är synd med 535d är att det inte är en LCI(07). Men vad tycker ni?? Mvh Mathias | |
| Även om det inte är Lci så är de e kanon bil med en monster motor som man lätt kan köra för fort med ;-) Kör på 5 serien! :-) | |
| Varför inte byta bort frugans Toyota IQ? | |
|
Det är ett bra tryck i den motorn, som lätt blir jävligt bra tryck med ett chip. Min förra 335d är/var betydligt piggare än min nuvarande 335xi. 1-serien är en skokartong i jämförelse med 5-serie ;-) |
|
|
du får ju otroligt mycket mera bil i en 535d än i 120d, både vad gäller motor, komfort och utrymmen, sen vet jag inte exakt vad du tittar på för objekt. Självklart är faceliftade bilar att föredra, men det beror ju på budgets också. /Anders |
|
|
Ja jag är otroligt sugen på den men den kostar nästan 260 känns lite dyrt dä :) Står i Uppsala på firma ;) Hmm undrar va man kan få för min?? Mvh Mathias |
|
| x35d-motorn är helt underbar. I mitt tycke det optimala spisen. Att det inte är en -07:a, betyder det att den har 272 hästar istället för 286? | |
|
antar det är denna bil Länk ser fin ut med bra spec och den har 272 hk motorn, dvs prefacelift, uttagen 2005-10. Den har även osedvanligt låga mil. /Anders |
|
|
Med känsla: Ja det är den bilen :) Ska åka och titta på den imorrn om jag kommer ifrån jobbet tidigare. Är priset för högt? Mvh Mathias |
|
|
Chris87: Ja det hade ju varit bättre men vi får inte lika mycket pengar för den :) Mvh Mathias |
|
|
Tror den ligger rätt okay i princip med "sedvanlig prutmån". Det viktiga blir ju ändå mellanpriset om du skall lämna din bil i inbyte. Du får ju säkert betydligt bättre för den att sälja den själv, men det kanske du inte vill? Vad är det för 120d du har? /Anders |
|
|
Det är en 120d Msport årmodell 2010 som gått 1500 mil Safirsvart metallic. Du kanske menade hela spec listan? Tar det jag får upp i huvudet....Förvaringspaket,Belysningspaket,Utökad klimatautomatik,Indivdiual innertak i antrazit,HiFi högtalare,Proffesional stereo,Advantage o comfort pkt nja nått sånt :) Mvh Mathias |
|
|
Fin bil du har. Normalt en rätt lättsåld bil skulle jag tro. Nackdelen är ju nu för dig att nya 1-serien lanseras vilket innebär ett pristryck på övriga 120d E87. "Risken" är att du inte för speciellt bra bud på din bil men det är ju bara att kolla. Sen får du värdera att byta till en fyra år äldre bil. Är det rätt verkligen? Hur stor bil behöver ni? Alternativet är att satsa på en 330d eller 335d Touring av nyare modell. /Anders |
|
|
Utan tvekan är 535d mycket mer bil än en 120d, drivlinan är en ren dröm på 535d. Har kört min LCI -08 iofs, i ett år nu helt klart den bästa drivlina jag haft å jag haft många olika bilar... körde 535d genom Europa i somras helt kanon. /mats |
|
|
Tack ja jag trivs med den....precis vad jag tänker är det rätt? 3 serie för all del men jag gillar E60 med Mpaket såå otroligt mycket :) Men som sagt så beror det på priset emellan och hur mycket jag kan pruta vilket jag är riktigt urusel på :) Mvh Mathias |
|
|
Bimmerfrel: Ja det stämmer. Mvh Mathias |
|
| Mathias: de har haft den ett tag, det är en sedan, det är en icke LCI - tror du kan pruta ganska bra på den. Hur ligger motsvarigheterna till din bil på Blocket? | |
|
mistafrizz: ja den har varit där länge. Den billigaste ligger på 235`och den dyraste 299`. Mvh Mathias |
|
| Utgå från ett jämnt byte.. Tror de kan se en nytta med att ha en 120d istället för en sedan av tidigare årsmodell. Jag ser att Novation har två liknande bilar för knappa 250k. | |
|
kan du byta jämnt upp så ta det tycker jag också, men tror inte det går. Tror handlare bjuder cirka 225-230 tkr för din bil och den borde ju vara värd cirka 245-250 tkr i bästa fall. Handlaren vill ha sina procent, så antagligen ligger det där. Sällan man byter bilar bara utan mellanpris. Men som Mistafrizz skrev så borde det vara bättre att ha 120d-10 än en 535d sedan -06. Så vem vet. Det verkar vara ett fint ex de har dock. /Anders |
|
|
Ja jag hoppas ju på jämt byte men går inte det då skiter jag nog i det.....för SÅ mycket behöver jag inte bilen just nu MEN man vet aldrig...he he he. Det är väl högre skatt på -06 än på en LCI rätta mig om jag har fel.Och sen har man ju hört om det dyra partikelfiltret också men det byter man väl vid högre mil? Mvh Mathias |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.