|
Sida 4 av 4
|
|
|---|---|
| Apropå småretande på arbetsplatser.. Kan säga att killen som säljer denna Länk hade det jobbigt på sin gamla arbetsplats. Notera klisterlappen på tanklocket och extrautrustade ratten, hehe :) | |
| Vad dillar du om, klisterlapp på tanklocket? | |
|
Profossen, håller med om att det är tråkig stil. Det bottnar i osäkerhet, vissa personer som har för lite kärlek i sina liv tvingas hävda sig på andra sätt i sina miserabla liv: genom att trycka ner andra kan dom må lite bättre. Vem vill bli sån? :) |
|
|
Det där är intressant. De flesta tycks tro att det enbart beror på att BMW är ett märke för folk som vill vara lite märkvärdiga. Den enda anledningen till att jag kör BMW är att jag gillar bilar. Som med allt annat får man vad man betalar för. När jag köpte min 135 var det enbart för att jag blev helt förälskad i N54 motorn. Ett underbart vrid och med tekniska lösningar som du inte hittar i många andra bilar. När jag köpte min 320d med xdrive var det den bilen i klassen med klart lägst bränsleförbrukning och därmed lägst skatt med mest antal hästkrafter. Som ni förstår tänkte jag i det första fallet enbart med hjärtat och i det andra med hjärnan. Visst finns det en del andra häftiga märken men i mitt aktuella prisintervall är BMW det enda valet. Att det retar en del ser jag bara som en kul bonus. |
|
| Jag har en väldig tur. Är omgiven av ett helt gäng BMW-fantaster på jobbet. Här blir det inga gliringar alls, tvärtom, snack om hur bra och hur kul de är att köra etc. | |
|
Ärligt, den mer normala delen av befolkningen ser bilar som förflyttnings föremål. Personer med bilar som inte uppfyller normalitetsnormen är konstiga eller har korta organ. När jag gjort sen-meck och inte får bort oljan från naglarna så tar jag min svarta Boss-kostym för att markera. Brukar då säga att jag inte har problem med min personliga hygien men har en gammal tävlingsbil som behöver mekanisk kärlek, de flesta nickar då, bara någon har skakat på huvudet :-) BMW, Porsche, big deal, samma grej, nåt vassare av båda väcker känslor. |
|
|
Vill ni ha mer bevis inom detta ämne, ta en titt under rubriken "andra bilmärken." Där har vi en person som har köpt sig en bil av märket Hyuandi i40 och tycker att den slår BMW med hästlängder. Gissa om den tråden har väckt reaktioner Visst väcker BMW känslor. Bland de som är någorlunda insatta/intresserade för att det är en kompetent premiumbil. För de som mer ser bilen som ett transportmedel är den enbart ett bevis på fåfänga. |
|
|
Och sedan undrar folk varför märkets ägare får fördomar emot sig... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
| Huyndaiägare är ett släkte för sig helt klart. | |
|
Är de? Jag vet inte om just Hyundai-ägare har så många fördomar emot sig. Däremot hör man en del om BMW-ägare och i en del fall (alltför många?) stämmer det visst så pass bra att man faktiskt får förståelse för fördomarna. Tragiskt. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
Verdi |
Jag hoppas att du är dubbel-ironisk esadh. |
|
Dubbel-ironisk? Ingen aning, vad innebär det? _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Men ärligt talat, en Hyundai? Det är säkert en bra bil, jag har faktiskt aldrig kommit på tanken att pröva. Men vilka känslor väcker den? Beige Hyundai med grå textilfälgar och plåtisar. Det är ett straff att tvingas ha en sådan bil. |
|
| textilfälgar lät intressant - har du bild..? :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.