|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Verdi: Håller helt med dig i allt som du skriver. Det är verkligen något konstigt med folk. Jag har lånat en X53,5d M-sport och var på ett kundmöte i dag, var på kommentaren inte var sen att landa, -det går bra för er nu ser jag, Ny X5a ser jag. Men jag förklarade att den var begagnad och hade gått 6 000 mil och att den var klart billigare än hans V70. När jag har varit på kundbesök i Audin är det inte käft som kommenterat något. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| GINO: allvarligt talat ? Ska du rejsa med en Volvo diesel ? Varför inte rejsa med en SL-buss också? ;) Det vore verkligen att tappa all värdighet - bättre att låta mongot i dieseln fara så långt bort som möjligt.. hehe :) | |
|
Lasse- SL500: Enbart för att lära honom en läxa i fortsättningen så han inte tror sig vara något med sin traktor :) men kan hålla med om att man kanske skulle sänka sig i nivå något :) BMW M-POWER |
|
|
Hej Alla! Ja jag känner igen allt ni berättar. Jag har kört BMW sedan 1973, då jag köpte min första BMW en 2002:a inkafärgad. Jag har sedan dess blivit "förföljd" för jag är en BMW-fantast. Denna förmåga hos BMW att väcka så starka känslor finns i alla skift i samhället. Jag har jobbat i stora internationella storkoncerner i deras ledningsgrupper och varit tilldelad tjänstebilar av VOLVO eller SAAB, men valt att inte ta ut dem, då jag bara gillar att köra BMW. Det som tog priset var då jag blev tagen för fortkörning och polisen sa "Du som kör BMW har råd att betala....." alla andra körde lika fort, då pluggade jag på Chalmers och var en fattig student...Men är man övertygad om vad man vill och kan ta reaktionerna på att köra tysk kvalitetsbil, så är det bara att fortsätta att njuta.... |
|
|
Jag måste haft en ordentlig tur eller så är jag helt enkelt omgiven av respektfulla människor. Jag har iaf aldrig fått någon gliring för att jag kör BMW, vare sig av bekantskapskretsen eller arbetskamrater. |
|
|
När min farmor fick reda på att jag och tjejen köpt BMW kom hon fram till mig med stora nästan gråtfärdiga ögon "Nemmen Janne... har du köpt en turkbil?" :P |
|
|
Tror ni inte det kommer lite gliringar på alla arbetsplatser? Där jag jobbar "retas" vi ganska fritt vi som har ett bilintresse, Anders som kör Volvo får höra lika mycket som Håkan med Peggan och jag själv med Toyotan... Erik som kör nyare BMW cab är inte alls bilintresserad men honom har vi mig veterligen aldrig sagt något till eller om. Jag misstänker att de som hänger här på AP är lite extra roliga att retas med, just eftersom de är så patriotiska. De flesta som kör BMW kunde lika gärna köra Toyota och de klarar sig nog undan den värsta kritiken också, just pga sitt ointresse. |
|
|
Re StefanL Det är tyvärr av den anledningen vi på mitt förra jobb hade som krav att man körde Volvo eller Saab som tjänstebil. Dels skulle vi vara lojala mot våra kunder, dels fick det inte sticka i ögonen. Att sedan en V70 diesel ligger och nosar på samma prisnivåer som en 3-serie är en annan sak... |
|
|
Min första Bmw inhandlades 2006. Då blev det en 525iA-04 som gått 7000mil. Bilen var som en dröm tills jag sålde den 2007 och mätarställningen visade 13000mil. Nr 2 blev en 530D-07. Den bilen hade gått 13000mil när jag köpte den och jag körde tills mätaren visade 23000mil. Bilen var fantastisk. Inte ett fel under de 10000mil jag körde. Nu är jag ägare till en 525iA-07 som är en total katastrof. Bilen har rullat 12000mil och i år har jag lagt över 20.000kr i reparationer. Termostat, kabelbrott i bakluckan, kylare. Nu har även fjärrkontrollerna slutat fungera. Vad jag vill ha sagt med detta är att kvaliten är inte alltid på topp. |
|
|
Det bottnar väl, som ni skriver, ofta i ren okunskap. I min yrkeskår är det inte "comme il fault" att vara bilintresserad, det är andra klassmarkörer som premieras där... Vilket jag struntar högaktningsfullt i, då jag är en man som går min egen väg och med många strängar på min lyra ;-) Det är någonting speciellt med välbyggda maskiner, så är det bara. |
|
| Profossen: hoppade knapparna fel, eller vad menar du med "comme il fault" ? | |
| Skyller på bristande begåvning, Lasse :-) | |
Njuren |
BMW väcker alltid känslor. Kör till vardags 20mil/dag i en splajs ny V70 = BORING Lördag söndag hissas rutorna ner på beemern, solen skiner och S läget är aktiverat... ut på småvägarna och platta! Då lever jag verkligen för en stund. |
| Jag bruksar ju Porschen - och det kommer en hel del gliringar för att man dyker upp i den.. :-/ men det är det värt. | |
| Profossen: nej, det tror jag inte alls. Menade du att dina kollegor ser ner på bilintresse, att dom är lite för fina för det? | |
| Jabbal: menar du att man bör vara ointresserad, oengagerad för att slippa korkade kommentarer från avundsjuka människor? | |
| hur många gånger har man fått höra om hur dåliga bmws toppar är p.g.a. en felkonstruerad motor på 80-talet haha | |
Njuren |
BMW bygger världens menst körglada bilar för pengen, fyfan vad kul jag haft idag :) BMW 4-EVER! |
|
Lasse500; vad jag menar är att det, på många arbetsplatser, finns en lite retsammare ton, jag tror inte att det har så mycket med avundsjuka att göra som att många grabbar (oftast är det ju just grabbar) tycker det är lite roligt att reta varandra. BMW är ju bland de mest sålda bilarna i landet, jag tror inte att avundsjukan spelar in så mycket som många tror....klart att en nyare x5 eller vad det nu är sticker i ögonen men knappast någon gammal 523 eller 323. Jag har alltid, alltid fått kommentarer kring mitt bilval från kollegorna, varesig jag kört riskokare, italienskt skräp eller något från landet som uppfann mörkret, rimligen just eftersom folk vet att jag gillar bilar och gärna hugger tillbaka. |
|
| Lasse500: visst är det så, det sker på ett subtilt sätt men ändå.. Det bottnar nog i osäkerhet alt. är ett sätt att markera grupptillhörighet. Ganska fjantigt att värdera andra efter intressen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.