AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.443

Vad välja för BMW? Pris max 600tkr

Sida 3 av 3
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
Stefan..som den storstekare du ger intryck av att vara..varför fråga kreti och pleti här om vilken bil du ska köpa ?? :)
Bjerser: Tack för klargörandet, rätt ska vara rätt. :-) Tror faktiskt jag lagt märke till att den var 6,2L någon gång men inbillade
mig att det även fanns varianter på 6,3L.
essen88: varför inte?
Jag gör det enbart för att jag tycker det är kul essen88...och för att jag är biltokig ;-)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Mats_epost: Vi får hjälpas åt när biltillverkarna gör allt för att strula till det för oss entusiatser! ;)

//Bjersér
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
essen88:
Någon storstekare har jag aldrig varit och kommer aldrig att vara, men däremot en bilentusiast. Tråkigt att du fått den bilden f.ö.
Jag tycker forumet är utmärk då man behöver stämma i bäcken. Denna gång gäller det en begagnad kärra och då tycker jag det är svårare att välja.

Men tack alla ni andra för era synpunkter:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
Ok Stefan...ber om ursäkt....självklart ska du utnyttja kunskapen här på forumet.

Mvh
Peter
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Peter, ursäkten är okej.

Kanske en M3a igen. Det finns ju gott om objekt kring 500" strecket.
Hur tror ni de står sig prismässigt framöver?

//Stefan

En M3 med DKG och rätt spec med de viktigaste ingredienserna hittar alltid köpare, oavsett bensinpris. En M3 är ju alltid en M3 :-)
Stefan, jag tror också att en M3 står sig relativt bra, eftersom det är en speciell kundkrets och speciell "kultbil". Dock skulle jag själv vara försiktig när det gäller att köpa en M3 då utbudet snarare ökar en minskar. Självklart spelar bensinpriset roll, varför är då annars ex. vis en 550 så "billig" jämfört med nypriset... När ekonomin krymper, hushållen får mindre att handla för, är "rädda" att handla för pga alla krisrubriker, samt att ingen vet hur djup den ekonomiska krisen blir och hur den kommer slå, då värderar människor både en, två, tre ggr vilken bil man köper - och vad man verkligen har behov av. "Nöjesbilarna" får då avvakta och man köper andra bilar. Därför tror jag bilar som X5 och ex. vis 530d/535d står sig bättre, då de har större användningsområde för många.

/Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Grattis till X5an Anders. Berätta gärna vad du tycker om 40d. Är det samma motor som i 535an?

//Stefan

Tack Stefan, har bara hunnit köra cirka 25 mil ännu så väntar med utlåtandet, men det känns rätt stor skillnad att köra X5 mot en F1X framförallt pga höjden och att man känner man inte har samma "vägkänsla" som en vanlig personbil. Helt klart en vanesak och idag kändes det mera "normalt" en igår. Vet faktiskt inte vad det är för skillnader mellan motorerna på 535d och X5 40d mer än att 40d har 6 hk mera. Borde ju vara samma motor i princip. Ville ha en bil med X-drive då vi inom kort börjar bygga hus utanför stan och vägarna där inte är så bra. Sen har jag flera gånger sneglat på X5 men aldrig ägt någon och därför tyckte jag det var bra läge att testa nu. Hittade en demobil med bra spec, så jag slapp vänta alla månader på en fabriksbeställd. Har också många gånger känt att X5 håller värdet väldigt bra och tänkte det kan vara bra i sämre tider framöver. Ville ha en svart med Oyster och sportpaket, komfortstolar, panorama, drag, navi, HiFi prof, bluetooth, det var ju ungefär grundkravet. Sen tror jag iofs att det är mera "körglädje" i 535d som jag älskar, en kanonbil verkligen, men ombyte förnöjer :-)

/Anders
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Svart med Oyster är verkligen snyggt. Har själv sneglat på X5an ett tag och det är nog som du säger att man vänjer sig till slut med den förhöjda positionen och att vägkänslan kanske inte är riktigt i samma klass som de mer sportiga syskonen.
Själva tror jag att vi är hemma med ett beslut angående våra bilar vilket känns bra. Jag kommer att försöka få tag i en fin M3 Coupé och en X5a som vardagsbil. X5an bör vara från 09 och rullat max 5000 mil. Dragkrok är ett måste, även Hifi, komfortstolar och M-sportpaket.

Vad gäller M3an så tror jag det är ett tämligen säkert köp om du väljer en svensksåld med "rätt" utrustning och historik. Jag har ju haft ett par M-bilar och de har inte varit några problem att bli av med. Jag har tänkt att lägga max 600" på M3an i sådant fall.

Under den närmaste tiden kommer jag köra en Golf GTI (demo). Jag tror dessutom att bilhandlarna fått lite panik p.g.a den darrande världsekonomin vilket kommer borga för oss bilnördar att komma över bra objekt, eller vad tror du själv.

//Stefan

153
Häggman
M3 -04
M635CSI -85
320is Italian Style
Hade jag haft dom pengarna att lägga på en bil hade det utan tvekan varit en ferrari 360
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Häggman:
Visst vore det kul med en Ferrari, men bilarna måste än så länge kunna fungera i vardagslivet. Men på sikt kommer det säkert bli en ren sportbil hoppa jag.

//Stefan

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.