AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.444

Vad välja för BMW? Pris max 600tkr

Sida 1 av 3
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Har just nu sålt vår 118d och har eventuellt en köpare på S4an.
Om man nu skulle köpa en BMW igen vad ska man välja för modell för att kunna åka hyfsat billigt då med tanke på andrahandsvärde.
Krav:
Kul
Snygg
Plats för 4 pers (vuxna)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
545 manuell 04/05 touring med 12 års rostskydd och en V8 på 333 hk såklart!

Du får loss en för ca 170k och har därmed 430k kvar att köpa OMX Bear X3 för i väntan på utblåsningen på börsen under hösten ;-)

Ett fegisalternativ är ju en 335 med M-paket för runt 300", går ju att trimma bra också...

Eller kanske en fin M3 E46?

Men 4 personer med komfort, färdigfallit andrahandsvärde.... Rolig.. Jag hade gått på 545:an :-)

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: du bangar alltså den 27e.. ;-)
Intressant kombination av att placera 600tkr Profossen :-))) Antagligen får man bra avkastning på björnarna, tror som du på rätt kraftig börsnedgång närmaste året, så håll i hatten!

Men det var ju biltips Stefan ville ha. 3-serien går bort tycker jag då en ny är på gång och du vill ha bra andrahandsvärde. Dessutom åker inte 4 speciellt bekvämt i en trea tycker jag. Naturligt val tycker jag blir en femma, sen är väl smaken lite olika. Du är kanske ingen dieselmänniska? Annars skulle jag gå på en 535d F11, otroligt skön bil, bra tryck och bottendrag och dessutom snygg (tycker jag..). Tror de kommer stå sig väldigt bra i andrahandsvärde då alltfler går ifrån sina 6-or/8-or bensinare och hoppar över till de moderna dieslarna. Budgetalternativet blir en 530d F11 men steget upp till 535d är inte så stort och ger en skön bilkänsla för en bilälskare som du Stefan.

Bubblare är en X5 35d som står sig extremt bra tycker jag. De nya X3 orna är ju också väldigt poppis och kommer sannolikt få mycket bra andrahandsvärde, men är själv inte så bra på motorvalen där. Sen är det ju en bilbrist där som gör att den antagligen går bort, precis som för mig när jag istället bestämde mig för en X5 40d demobil när jag ville testa en X-drive i vinter när jag flyttar ut utanför stan och inte orkade vänta på en F11 X-drive fabriksbeställning.

/Anders
Stefan, glömde fråga dig varför du redan skall sälja din läckra S4 som du fick vänta så väldigt länge på? Är du inte nöjd med den?

/Anders
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Lite tidigt att sälja S4:an nej? Kör ett år till och vänta på nya M5:an.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Litet tips på trevliga åk :)

BMW: Länk

Audi: Länk

Mercedes: Länk

Otippat..: Länk

Den roligaste fasen är INNAN man tagit beslutet!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Såg nu att det endast gällde BMW, sorry.. ;)
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Beror väl på vad du skall ha den till.

En annan undran är om du nu har 600kkr att lägga varför tittar du inte på andra bilar också?

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."

Verdi
Spelar det nån roll? Du byter ju ändå bort bilen efter ett par månader... :)
Kul!

Länkar upp några schyssta bilar :-)

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Med Känsla:
Det är nämligen min svåger som flaggade upp för köp. Visst känns det tråkigt, det är trots allt en underbar bil som vi gärna skulle kunna åka i över vintern. Men får man tillbaka pengarna + några tusenlappar till så är det lockande, du vet ju själv hur det är:)

Jag har reserverat en Golf GTI (demo) som jag med all säkerhet kommer köpa som ersättare för 118d. Men det svåra är att hitta något bra alternativ för S4an, eller kanske inte?

//Stefan

Stefan: Är det omgående leverans som gäller eller kan du hålla dig ett tag? Vet inte riktigt när nästa 3-serie kommer i handeln men det går kanske snart att förhandsbeställa värstingmodellen och vara först i landet med nya trean? Den borde ha ett ganska OK andrahandsvärde.

Annars håller jag med om nya M5 men den landar väl en bit över miljonen?
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Kristoffer: Det är tanken som slagit mig, vad kommer nya 3an i för motoralternativ.
Verdi: Jag har haft 118d i ett helt år:)

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sani: Alla alternativen är trevliga:) Jaggan känns spännande.

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
margj811:
550 f10 är ett alternativ. Finns dock inte .så många objekt till salu ännu.

//Stefan

Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Stefan: Jagga har jag varit på väg att köpa.. Just den som Sani länkar till har varit till salu lääänge.. De andra som varit till salu har sålts relativt omgående, så det är något skumt med den där (eller så är den bara för stylad)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Andreas:
Bra att veta detta om jaggan.
Angående den 27e så kommer jag gärna, skulle vara roligt att träffa er bilnördar. Dock vet jag inte om jag kommer köra med S4an på bana då den känns alldeles för slö:)

Någon som kört X6M

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Porsche:
Länk

//Stefan

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Du verkar vilja köpa bilar som du lite senare kan sälja iväg för vettiga pengar. Porsche Cayenne Turbo skulle jag kunna tänka mig är en av de sämsta affärer man kan göra om man vill sälja iväg den efter nåt år...

-------
//Lövet
Porschen var riktigt nice :)

Mercedes Ml 63 AMG är en cool konkurrent oxå :-)

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.