|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Länk Länkar till garaget med, kanske borde gjort det i annonsen? |
|
|
Det är inget fel på bilen mer än att du har ett för högt pris för en 14 år gammal bil! Det är inget fel med allt du har lagt ner på den, men det kan man inte ta något extra! så sänk dig till under 90 tusen så kanske det nappar lycka till! |
|
|
Att man sparat på originaldelarna säger väl inte så mycket, anledningen till att dom byttes var förmodligen att de var slita. Vill man verkligen montera tillbaka ett par blästrade originallyktor tex? Många av modifiering är ju rena race/banprylar, så de är frågan om att hitta rätt köpare i detta fall. |
|
|
tycker inte att de delar som är bytta sänker intrycket. för den ser fortfarande fräsch ut och har kvar orginalstuket. sen är det ju en m3:a och då är ju inte lite mer extrema delar så fel. angående priset ska jag inte uttala mig dock då jag inte har koll på marknaden. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
332: LÖJLIGT att en svart grill skulle skrämma bort köpare. Jag monterade en svart grill på min e92 för att matcha shadowline högglans listerna utvändigt, det finns inget annat krom på bilen som matchar original krom grillen. Menar du att jag kommer ha svårt att sälja min bil nån gång i framtiden p.g.a det? peppe89: Jag tror att du ligger ganska rätt i pris, kanske lite för högt, men framförallt är det helt fel årstid att sälja en M3:a. Ingen vill köpa en M3:a och ställa av den till april det första man gör. Annars ser bilen välbevarad ut och originalstuket är kvar vilket är viktigt. Dock tycker jag att du borde måla om bromsoken till silver då det ser fräscht och nytt ut istället för billig styling som röda ok gör. Kort och gott, ska du sälja den nu till hösten får du går ner rejält i pris, kan du så behåll den och sälj den till våren då köpsuget är som störst för en sådan bil! Lycka till! |
|
|
Priset är överdrivet, du får en E46 M3 för 160 000 :- med ca 12000-18000 mil på mätaren. så istället för att ge 130 000 så ger dom hellre 30 000 pap till så får dom dessutom den nyare M3an.. Vilken hade du valt? så klart E46an.. den är värd kanske runt 90 000:-. Sen är det för mycket lull lull på bilen. En som köper en M3 E36 för 130 000 är en entusiast som vill ha en helt original bil med få mil på mätaren.. Sen tycker jag att GT vingen och GT front läppen förstör bilen. Jag hoppas du inte tar illa upp men det är bara min åsikt. För övrigt har du en bil i väldigt fint skick. Mvh Ilker |
|
| 332 har helt klart en poäng med grillen, visst är det en struntsak att byta till originalgrill men en svart grill sänker totalintrycket av bilen även om grillen i sig knappast får nån att backa på en affär. Ska man ha bra betalt för en E36 M3 så är det nog fint originalskick som gäller. | |
| Att folk tycker så olika, har bestämt mig för att försöka ha kvar bilen då intresset är lika med noll av en eller annan anledning, vem som helst kan räkna ut att det blir enklare ju mer man sänker priset. kan ju motivera med att 130000 är bilen värd för mig pch därför behåller jag den heldre. Alla lycktor/ strålkastare köptes nytt pÅ BMW förra våren kvitton finns bara strålkastarna fram låg på 4450 kr styck, Långt ifrån blästrat. Att den är 14år är med dumt att sätta priset efter då m3e30 säm är ännu äldre är bra mycket dyrare än en e46 m3 | |
|
Visst förstör dålig styling försäljning och värdet på ens bil, om man ens får någon att nappa. Jag höll på missa en superfin bil på grund av; Svart täckkåpa över bakre BMWmärket Checkers flagga på huven Stripes längs sidan Mick Jagger tunga på bogerskåpan på bakstötfångaren Svart reflexramp mellan bakljusen, svarta ytterljus, men original på bagageluckan. Klarglas sidoblinkers + framblinkers Med krimskramset; Länk Utan; Länk Jag hoppade över att köpa #788 hösten 2006 pga av dessa detaljer + dålig annons. en var kvar hos säljaren våren 2007, då tog jag chansen, prutade på ett redan lågt pris (borde kostat 20-35tkr mer än vad jag betalade utan de konstiga detaljerna). Upptäcker att det är en 60+ som säljer och inte hans ohängde 20årige son som jag trodde. Många på tyska e34forumet svor över att dem missat ett fynd. #788 hade inte blivit såld om priset varit marknadsmässigt för en i fabriksutförande, nu tog det ett halvår pga priset var lågt. Så svar ja Jopovic; svart grill gör att vissa köpare hoppar av. Däremot håller jag inte med om att man väljer E46 före E36. Det skulle inte jag göra, jag föredrar E36 framför E46. Precis som E28 M5 - E34 M5 och E34 M5 - E39 M5 är föregångarna dyrare än efterföljarna. Det där med att det är fel tid att sälja, den tiden är det ju jämt om man läser här på AP, jag köper bil när det är dags och säljer när det är dags. Jag köpt bil nästan alla månader på året. #788 gick på biltransport i februari till norrland för att direkt ställas i garage. Vilket gjorde att första turen blev 3månader efter köpet, såld i januari, men stod kvar i mitt garage en månad innan biltransport. Stephan 540i/6 E34 byggdes i 3203 ex. knappt 1296st för Europa. |
|
|
Men M3 E30 finns det inte så många av, väldigt få exemplar finns men M3 E36 finns det ju en helt sjö av. M3 E30 ser ju samtidigt väldigt speciell ut med sina breddade skärmar osv vilket inte en vanlig 318 e30 kan se ut som även om den skulle ha m-paket.. men man kan köpa en bmw 318 e36 med m-paket så ser exakt ut som en m3 e36.. sen måste du förstå att du får ju aldrig tillbaka dom pengar du lägger ner på bilen? Jag hade en M5 E39 som jag köpte Supersprint avgasystem, alltså grenrör, kattar x-pipe och Kelleners Slutdämpare och det kostade sammanlagt 70 000:- sedan var jag och mappade bilen för 10 000:- men när jag sålde bilen fick jag inte 1 kr för det.. så återställ den hellre och sälj delarna för sig.. ett tips bara.. |
|
| Varför kan man jämföra en e36 med en e46 som det finns ännu fler av, men inte med en e30? Kan ju tillägga att m3 e36 gt är du nog ensam om att tycka ser ut som skit | |
| jag sa att de va min åsikt alla tycker olika.. jag kanske är ensam om det men jag tycker det är fult.. speciellt vingen.. men eftersom du tar illa upp så ska du inte lägga upp en sån här tråd heller.. | |
|
E30 M3 är en klassiker E36 M3 är en dussinbil som finns överallt E46 M3 är så mycket mer bil för pengarna än E36 speciellt om du väljer med SMG låda. Det priset du begär kommer du nog aldrig få oavsett årstid du säljer bilen. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Varför får inte jag säga vad jag tycker då? Känns som jag har motargument till allt men orkar inte skriva , skriver från luren, men uppenbarligen är jag ensam om att värdera bilen till det satta priset iaf, då jag värdesätter körglädjen plus att det är den fräschaste m3 från 97 jag hittat, letade bil i ett halvår innan den dök upp. |
|
|
Rauta Så hur man än vrider och vänder på det så är e36 kasst? |
|
|
Skulle vilja säga att M3 E46 är vanligare, ofta man ser än när man är ute och åker och har rejsat mot flera. Men har enbart rejsat mot EN e36 M3 under dom 2-3 åren jag ägt en E36. Men visst E46 är mer bil, men den kostar lite mer en TS bil i inköp och även att äga. Men åt andra sidan så är inte jag den som ställer mig på peppe89:as sida och säger att han kommer få dom pengarna, i alla fall inte så enkelt. Såna fall släpper jag gärna min (svsåld) för 10kkr mindre, den har även mer utrustning, och ungefär samma väghållningsprylar. :D |
|
|
hellre M3 E36 än M3 E46 för min del. men jag är mest sugen på en M3 cab isåfall. skulle möjligtvis vara en M3 E46 CSL om jag ska ta den före en M3 E36. men allt detta är ju oväsentligt prat då M3 E30 är det enda som är aktuellt ändå. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Nog känns det som att det är mer dussinbil över E46 M3, jag tycker helt klart att det är en vanligare syn än E36 M3. Personligen skulle jag alla gånger ta en E36 M3 i den högre prisklassen före en E46 M3 i den lägre prisklassen. |
|
|
Må vara hänt att M3 E36 är vanliga. Men man ser inte många fräscha tycker inte jag. Dom sakerna som inte är orginal uteseendemässigt är ju enkla att återställa till helt orginal om man vill det ju. Hade det inte varit för att jag inte ska skaffa mig en E36 M3 förens nästa vår så hade jag lätt varit riktigt intresserad av den. SECOND PLACE FIRST LOSER |
|
|
Man ska inte behöva ta bort och ändra en massa bara för sälja sin bil, där kommer alltid en köpare! Men det många gör fel är att dom värdesätter sina bilar högre än marknads värdet och därför blir det svår sålt! Man vill ju alltid ha tillbaka pengarna man har gett det vill ju alla! Har skälv en passat som jag ska sälja köpte den för 85t för fem år sen jag ska vara glad om jag får 25t för den idag men den är ju fortfarande värd 85t för mig! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.