AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
10.951

Varför är min M3a så svårsåld?

Sida 1 av 3
pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
vad är det det för fel? varför hör ingen av sig?
pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
Länk
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Vet inte?

Underlättar nog om du länkar till annonsen.
pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
så :)
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Återställ den till orginal och sänk priset så går den nog iväg lättare.
pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
hmm, vad syftar du på?
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
"Lackade lister.
Xenon i dimljusen.(går att återställa)
Svart grill.(orginal finns)
Sänkt.
Röda bromsok.
LED skyltbelysning.(orginal finns)
CCFL angel eyes i nya orginalstrålkastarna.(går att återställa.
Klara baklysen (brilliant).(orginal finns)
Solskyddsstreamer i vindrutan.(lätt att ta bort)"

Jag tror du kan få runt 100 sen.

pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
det var ju inte till så stor hjälp.
hade jag letat efter en felfri m3a hade dom grejerna inte vart ett problem med tanke på att det är lätt att återställa
jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Prova ringa Joe Labero, kanske han kan trolla lite åt dig då?

Uppenbart är bilen för dyr om ingen hör av sig. Plus att du gott kunde lagt in lite fler bilder i annonsen.
Vansinnigt pris. Sänk till 89k och pruta därifrån så kanske det rör på sig. Marknaden är död efter Juli och att gå ut med ett hutlöst överpris gör itne saken enklare för dig.
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Det ser ut att vara en trevlig bil i bra skick!
Har det mest som man behöver i eftermarknads prylar dock är väl lull lullet med angel eyes mm inget som tilltalar alla men som sagt det är en baggis att återställa till orginal.

Eftersom M3 E46 börjar krypa ordentligt i pris så faller även M3 E36.
Jag sålde min M3:a tidigt i våras och det var bra drag efter den (såld efter ett par dagar) och fick ett bra betalt.

Jag tror att priset är för högt i förhållande till miltalet.
Att säsongen börjar lida mot sitt slut hjälper inte heller till!

Surt sa räven men tror att du får justera priset i nedåt gående riktning.

Lycka till!

In God we trust, All others pay cash///
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Som påpekat; priset för en 14 år gammal bil med de milen är kanske inte riktigt förenliga.
Tycker bilen verkar vara i ett grymt skick. Fina M3 E36:or växer verkligen inte på träd längre, tycker inte du ska sänka så mycket lägre än 130. Jag skulle tippa på runt 115-120(vid denna tidpunkt) om den nu är i ett så pass fint skick som du beskriver... 89k som någon sa är ju vansinnigt om något.
Fr
258
Fredde71
F31 320d M Touring -13 Min första nya bil! Byggd Juli 2013.
E46 M3 SMG -03

Honda NX650 Dominator -88
Husaberg FE400 -97

BMW CS#7985
BMW SC#997
Tyvärr är det som påpekat priset som gör att du inte får den såld.
30 tkr till så kan du tex köpa denna. Länk
Även E46 har sjunkit lavinartat i pris. (Både M3 och "standardbilarna") Och det är ju för att de börjar bli till åren nu, samt att det inte är lätt att sälja bilar alls just nu. Värdeminskningen är större nu än vad den varit tidigare är min uppfattning, rent generellt för begagnade bilar.
Det är köparens marknad nu!
Synd att man inte ska köpa just nu bara. Utan tvärt om...

"Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..."
Den ser fin ut! Kanske någon "tia" för högt i pris men testa på 130 och se vad som händer. Men jag skulle iaf återställa alla orgdelar du har ligger och sen ta lite flera foton och sen lägga ut en helt ny annons.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tokhögt pris för en "långmilare". För dom pengarna får den inte ha gått >8000mil.
85-100k är konkurenskraftigt.
mvh
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vill du ens ha chansen att få ut i närheten av de du begär så måste du återställa bilen till original skick! De som är bred att betala mycket för rätt bil är i regel inte intresserad av all eftermarknads prylar du har på bilen.

Sen tycker jag att har en "märklig" inställning, du ställer frågan och när svaret inte passar dig så svarar du i mina ögon spydig! "det var ju inte till så stor hjälp"

Alpina B8 Länk
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Som sagt, sänk priset så blir det nog mer intresse för den, tror inte att det har att göra med varken eftermarknadsprylar eller bilder att göra utan enbart priset
sj
588
sjobusen
420d GC -16
Z4 sDrive 35i -10
110.000:- ska du iallafall kunna få för den då den verkar mycket fin! Bilder på inredningen hade inte skadat heller...

Största problemet är nog att det är för sent på säsongen att sälja m3 nu... får du den inte såld... så lägga ut den nästa år igen i slutet av april... då kan du nog få 130.000:- för den med lite tur...

Lycka till!

Det här är ett intressant fall där ägarens smak tydligen skiljer sig från de flesta köpares.

Det är nog inte problemet att återställa bilen till original utan snarare att kunderna misstänker att bilen brukats av en viss typ av ägare som har "andra värderingar" än de själva. Om de har rätt eller fel vet ju ingen.

Svartlackerade grillar på BMW brukar inte vara något plus även om en sådan gå att beställa från fabrik. Sista ägaren innan bilen skrotas brukar tyvärr tycka att bilen borde ha en helsvart grill. Något som ofta ger fel signaler.

Det hela är ju tråkigt på en kanske annars fin bil. Lycka till och försök få den tillbaka till ursprungligt utseende.
pe
49
peppe89
BMW M3-97
AUDI A4 TSQ-00
många engagerade:)
sannorligt att det är helt fel årstid.
att den inte är en orginalare gör väl inte saken lättare men dom grejer som sitter på såg inte jag som en nackdel när jag köpte bilen möjligtvis baklycktorna men det är en smaksak och därför har jag sparat originalgrejorna.
jag hade defenitivt inte köpt en m3a med annat kjolpaket osv, då vet man inte vad det är för grejer.
att bilen skulle vara slutkörd för att jag har monterat en svart grill är ju löjligt.
hade bakvagnen nere i vintras och gick igenom allt när jag bytte bussningarna, bytte då även hardyskiva, bromsslangar,diffen, renoverade oken, nya skivor runt om mm mm. gissar att inte samma tid och pengar inte läggs ner på en bil helt i orginalutförande, då den ställs i ett mörkt garage på hösten och på sin höjd får ett oljebyte.
Utöver det som är gjort med bilen kan jag tillägga att jag inte sett en bil från 97 i bättre skick. Lack inredning underreda osv.
jag drar slutsatsen att efterfrågan på en m3a i fint skick är rätt liten jusst nu, och ännu mindre på en bil som inte är i orginalutförande.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.