|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Just det, mitt interface... Länk Jag köpte från tillverkaren själv men dom har höjt priset ganska mycket. Hittade deras interface även här: Länk Dom verkar ha fått ganska många ÅF.... Detta interface funkar både som OBDII och ADS, o jag kör ADS läge i min Zäta. Mvh P |
|
|
Nu finns ett script till INPA som gör det möjligt att lösa Dme på äldre e31 att få tag på, har själv inte testat än, men grabbarna i tråden är nöjda. Länk Mvh DuNegro |
|
|
Port 3000 står tydligen som default i Ediabas.ini Jag har testat nya DME filen för INPA enligt ovan men får bara ett felmeddelande. Är det något speciellt med årsmodell -91 gentomet ex -92 EDC funkar i INPA och någon fler funktion, men det funkar dåligt.... Göran |
|
|
Göran: Ditt felmeddelande råkar inte möjligtvis vara något om scriptfel? Jag har testat definitionsfilen för DME utan EWS, dock har jag bara "torrkört" den men när jag följe instruktionerna: "go to INPA dir -> CFGDAT -> edit file BMW_ALT.ENG, find [ROOT_E31_MOTOR] and add line "ENTRY=DMEBOTH.IPO, DME 1.7 both motronics,"." det fungerar ej, så jag ändrade "ENTRY=DMEBOTH.IPO, DME 1.7 both motronics," till "ENTRY=DMEBOTH, DME 1.7 both motronics," och då kan jag köra igång det dock med varningar hela tiden men det är ju för att INPA inte får kontakt via interfacet. Jag håller fortfarande på att leta laptop med serieport för att kunna sätta upp ett riktigt diagnossystem, men med 2 barn, husrenovering, heltidsjobb samt hästar, kor, grisar, hundar att ta hand om så blir det väldigt lite "hobbytid" kvar.. ___ /Fredrik |
|
|
Jag kör en dels med IBM med docka och en mini HP med USB-seriell adapter, tänkte beställa PCMCIA seriella kort och testa det också så att jag slipper dockan. Jag får något fel med script när jag kör igång dom olika funktionerna i nya dme filen. Jag ska ta rätt på felkoden nästa gång jag provar. |
|
|
Nu har jag fått det nya ADS interfacet. Jag får kontakt med 850:n via INPA och kan köra v o h dme separat visar inga värden men den visar, dom övriga modulerna fungerar! Men när jag kör dmeboth dvs bägge dme samtidigt så hänger sig inpa Någon som vet något? |
|
|
Statusuppdatering: Fungerande INPA och DIS v44 med PC och riktig comport. Med kombinerade ADS/ODB interfacet i läge E31 funkar det med E31. Installerat VMVare virtuell maskin och DIS v44 Installerat via EasyDIS startCD och sedan DIS v44 enligt instruktioner. Tagit bort alla nätkort utom det översta "inifrån DIS Administration justera pekskärm" = 7 SCO admin mm Installerat och startat Diaghead emulator och lfhservice.exe eller liknande från Ediabas\bin katalog Lagt till 2 nätkort i VMVare maskinkonsollen och knyter alla dom till VMnet1. Lagt till adresser i hosts filen, både på värdpc och inifrån DIS. Vet ej hur viktigt detta är i praktiken men efter en massa tester o kontroller så fungerade allt, då ändrade jag inte tillbaka. Allt finns beskrivet på nätet men är det någon som behöver mer info av mig så hojta till. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.