|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Men man har rätt att annvända det våldet som nöden kräver vid ett angrepp och om någon tar tag i dig när du sitter i bilen (oavsätt om personen i fråga påstår du har kört förfort) har du rätt att värja dig mot angreppet. Du kan tex påstå att du blev livrädd och trodde personen skulle ta din bil eller liknande och verkligen göra motstånd...hur kul är det då? Jag säger det igen...det är inte någon bra lösning att leka polis och annvända våld! Och om gårdsgatan är så trång som frågeställaren säger...hur kan det överhuvudtaget vara möjligt att ha genomfart där? Be att dom blockerar vägen för genomfart med hänvisning av utformningen. Borde inte vara ngt problem om ni går ihop med grannarna och kräver det! /Pelle |
|
|
captainoats...tyvärr så finns det många som inte fattar annat än våld...och att få saker inbankade i skallen. /Pelle |
|
|
ja höll på att köra över ett barn för lite mer än 4 år sen. då körde jag väldigt sakta över ett farthinder med en bil parkerad precis efter till höger. barnet kan inte hört bilen eftersom den bara gick på tomgången, han sprang ut framför den parkerade bilen precis när jag kommit över och började gasa på 1an. de va max 1 meter till barnet som stannat mitt framför min bil. både jag, barnet och hans mor som kom springande fick hjärtstopp.. ungen va kanske 5-7 år. gatan är väldigt bred. de var 30 där och de kan man ta över de farthindren. efter denna händelse undviker jag dessa vägar i största mån och måste jag köra där går det inte fort. att ha ett överkört barn på sitt samvete vet jag inte om man skulle klara av rent psykiskt. många verkar tyvärr inte tänka längre än näsan räcker, å de är väldigt tragiskt... BMW ownz |
|
|
Hmmm. Att anmäla när man blivit tillrättavisad på det sättet och av den här anledningen..att man betett sig som en idiot!! Och blivit tillsagd i flera år av samma anledning...då är man en Pajas och därmed basta! Men jag tar gärna en anmälan och betalar ett ev skadestånd för en sån här sak. =) Vad pinsamt att det skulle vara för motparten =) Fingerspitzgefühl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.