AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
4.936

Ang. Ev köp av 120d Coupe

Sida 1 av 2
Hallå! Efter att ha sneglat ett längre tag på Bmw 3serie coupe men inte riktigt hittat rätt så var jag igår förbi en bilfirma för att kika på en 1serie coupe.
Inte lätt att hitta "rätt" bil för mej?

Jag fastnade verkligen för designen och formatet på den lilla bilen, men endast den i "riktiga" coupe utförandet, iövrigt var bilen väldigt trevlig att köra och verkade ha en otroligt låg bränsleförbrukning vilket vem som helst tycker är kul när det blivit ganska högt pris på bränsle..

Det jag igentligen undrar, är det något speciellt jag ska tänka på med dessa små dieslar och vad säger ni om dessa 2 bilar som ligger i en enligt mej vettig prisklass?

Länk

Länk

Trevligt forum iövrigt!!

/Christopher
Mh
253
Mharcus
525i Touring -01
den sistnämnda utan tvekan

inga xenonljus på den första, borde vara standard på så pass nya bilar!
Ingen av dom, inte ens Klimatautomatik har dom.
Ur
184
Urma
118d -08
Acc är bra så länge det håller. Min erfarenhet är att ac har längre hållbarhet och om det går sönder så är den billigare och fixa.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Den svagaste punkten är väl ändå själva av:n så de spelar väl ingen roll då om man har acc elr man, jag skulle själva ransonera bort alla nyare bilar som inte har acc, känns billigt på en sådan ny och dyr bil!
Trevligt med svar!

Angående Ac alt Acc så kvittar det för mej då jag knappt vet hur min nuvarande fungerar.. Någon typ av automatisk klima med massa knappar.

Iövrigt, förutom ac historian, är det bra bilar?? =)

co
828
corzair
Volvo V70 - 12
ställa in temp och trycka på auto är inte så svårt:P
du ska inte få för dig att det är några problem med ac:n har aldrig hört att den gått sönder på någon 1serie.
Det är kanon bra bilar! hade 120d förut och den hade jag aldrig några problem med trots att den gick ganska hårt trimmad! du kommer nog inte att bli besviken om du införskaffar dig en sådan=)
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Hej!

Jag har en 120D cab som jag kört ca 1500 mil nu, och den är superskön. Du skall klart välja den dyrare med mindre mil. Jag har samma fälgar själv och de är lättskött.

Jag håller med dig - AC eller ACC (ursäkta med på BMW:iska så heter det väl klimatanläggning och klimatautomatik. AC/ACC är väl Saab-språk om jag minns rätt) spelar ingen roll. Enda fördelen med klimatautomatiken är att den är något snyggare att se på, annars håller den bara på och ändrar sig hela tiden.

Du kommer bli grymt nöjd med prestanda och förbrukning! Lycka till!

Alexander
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
varför inte något av dessa alternativ?

Länk
Länk

känns mer prisvärda enligt mig.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Den röda på novation har varit där länge, svårt att bli av med tror jag då de flesta väljer 123D istället, mer kräm och låg förbrukning och priset är inte direkt högre i alla fall.

Jag tror du kan pruta mer på den.

Bag!
Den röda tål jag tyvär inte färgen på samt att jag vill gärna köpa på bilfirma då det känns som ett tryggare alternativ?

Börjar kännas som att den gråa med ca 3000mil är ett bättre köp i långa loppet då den svarta saknar bla xenonljus vilket jag inte tänkte på när jag kikade på den i helgen.. Blev mest blind över hur fin den var.

Har den nuvarande bilen på annons med en del spekulanter så nu håller jag bara tummarna!!

Men det känns som att 120D är ett bra alternativ när man pratar just prestanda och förbrukning, är hyffsat trött på 1,3l milen som det är just nu.
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Vad har du för bil nu? 1.3 per mil är ju en del.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
okej. jag förstår dig angående färgen. jag är lite dubbel angående den också. brukar avsky vinrött men denna nyansen på just denna bilen tycker jag gör sig hyfsat. har däremot väldigt svårt för den mörkgrå du länkar till. känns väldigt 2004. svart är inte heller optimalt men aldrig fel. jag gillar mest titansilvermetallic vilken verkar vara relativt ovanlig av någon anledning?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
du kan få min för 250k om du är snäll ;)
Ska du sälja Qbone?
Qb
278
Qbone
BMW 335i -08
Jag tänkte det, men annars behåller jag den. inget jobb som kräver diesel längre men behöver inte pengarna så det spelar inte så stor roll :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Qbone , din är fin !

Kanske är bättre för dig att sälja alla dina eftermarknadsdelar separat , det ger nog mer betalt och sälja bilen orginal ?

Mvh
Audinisse: Idag har jag en Mercedes C320 2001.

Idag var jag iväg till Gävle för att kika på den mörkgråa men eftersom jag tydligen inte lyckas läsa öppettider så hade dom sjävklart stängt lördagar Juli-Augusti..
(Länk

Dock så åkte jag förbi Uppsala och kikade på denna Länk och det var en riktig besvikelse.. Såg jättesliten ut och hade bla brännhål i förarstolen och saknade xenon osv. Inte alls så fräsh som man förväntar sej utav en 6000mil 2008.

Ska försöka hinna förbi Gävle nästa helg istället och kika på den grå =)
Lyckades länka som en dåre.
Gråa: Länk
Uppsala Orange: Länk

Föresten så var inte den oranga färgen speciellt snygg...
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
men den i uppsala är väl samma färg som jag länkade till eller, sedonaröd? lite förvirrande att båda bilarna säljs i uppsala också...

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
ah läste nu att du inte gillade färgen oavsett...

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.