|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Det löste sig på bästa vis. Jag eftermonterade multiknappar för 3500:- inklusive inkodning på BMW: Länk | |
|
Ruskigt bra mekartips Janne! Kommer garanterat utnyttja ett av dom (blackline bakljusen) och om jag kommer över delar till hyffsade pengar blir det lätt en multiratt också. då detta enl mig är ett krav på en bil av denna typ. det är inte mkt krav jag har, men: M-paket Mutiratt Farthållare Klima Xenon Tycker jag en BMW ska ha för att bli komplett. (dakota läder, navi prof, belysningspkt och el-draget e ju inte fel, men inte nädvändigt på samma sätt enl mig) |
|
|
Jag vart också intresserad utav denna först men eftersom det inte vart en "riktig" M kollade jag aldrig på den. Köpte en Riktig istället igår en -08 med x-tra allt:-) Någon som vet vilken dimension som funkar bäst som vinterhjul på dessa och funkar även fälgar från e46 på min e91? |
|
| hmm, Silver med panorama, läder, nav och eftermonterat drag? | |
|
Japp |
|
|
Grattis! den verkar vara duktigt fin :) Jag får hem min från Tyskland på fredag, dock inte alls lika mycket utrustning :(, va ute och körde en igår med v-tech steg 2 chip, och måste säga att jag blev duktigt imponerad! nollade färddatorn, körde ut en runda och gasade på rätt rejält, + lite lugn körning, tot 3 mil, med ett snitt på 0.6L/mil med 285hk, 600+ Nm, Det är vad jag kallar efficient dynamics :) |
|
|
Ja den är grymt fin är super nöjd:-) Vilken utrustning får du på din då? Jag fundera också på steg-2 men väntar nog till våren ingen ide nu liksom. La upp lite bilder på min nu Länk Har du koll på vinterhjul hur "stora" måste man ha vet du det? Kan man köra med 16" eller skall man satsa större? Mvh Micke |
|
|
jag hade satsat på 17", 16" ser lite klent ut.. varför ska bilen bara vara snygg halva året! min bil har bara 17" m fälgarna, så jag kommer köra dom som vinterhjul och sen 18 el 19 på sommaren. min e ganska klent utrustad, men den har: M-paket xenon klima farthållare proffesional stereon PDC. det jag saknar är multiratt.. men det blir nog en eftermontering tror jag :) |
|
|
Har köpt en uppsättning 17" på blocket nu med 225 or runt om. Grattis till nya bilen hoppas du blir lika nöjd som jag |
|
|
Tackar! jodå! jag är riktigt nöjd med den, körde en liten sväng igår (är ju inte reggad ännu...) och den går som en dröm! bilfirman missade dock att upplysa om att bromsbelägg va slut runt om och att skivorna va i rätt dåligt skick fram.. så det blir att byta. men har du hittat något bra försäkringsbolag? Jag får bara skyhöga premier pga att det är en import. / Daniel |
|
Verdi |
Jag fick rätt ok pris på min import på BMW originalförsäkringar faktiskt. 9500:-/år är ju förstås rätt dyrt men samtidigt fick jag t ex ett förslag från Vesta via min bank Nordea på över 13000:-/år. Gjensidige som hade försäkrat bilen tidigare ville ha 17000:-/år osv. Tänk på att man får 10% rabatt på BMW Orginalförsäkring om man är med i BMW Club Schweden. |
|
Jag betalar 6300:- om året incl. allt hos Länsförsäkringar sparade ungefär 4000:-/året jämfört med min gamle Sv-sålda X5a vilket ju betalar skatten. så jag är super nöjd verkligen. X5an vart billigast hos BMW original dock Mvh |
|
|
M34ever: Tänk på att inte alla 17" fälgar passar pga att skivor och ok är STORA, 330 mm har jag för mig. Gäller då diesel från E90 325 och uppåt |
|
| fått pris av bmw org försäkring nu, och medn bmwcs rabatt och hemförsäkring hos IF landa den på 8500:- känns rätt OK, född -86, bor i lägenhet, parkerar på gatan. | |
|
Svane. Har köpt E46 330 fälgar hoppas dem skall passa annars säljer jag dem bara och köper 18" däck till original fälgarna. Är du förrseten nöjd med ditt steg-2 fundera starkt på det:-) Daniel_K3 låter ju ok jag är en gammal gubbe född på 70 talet som bor i villa med garage. |
|
|
M34ever: Vad ska man säga...fruktansvärt nöjd. Kan verkligen rekommendera det, mycket för pengarna. Motorn blev lite "mjukare". Bara till att köpa.' |
|
| För att återgå till ursprungsbilen; det är en Hollandsimporterad bil med skruvad mätare och eftermonterat exteriört M-Sportpaket. En klart skum bil som bör undvikas... | |
| hehe, han sa till mig att han köpt den i tyskland, vilket iofs kan vara sant.. men den är inte till salu längre va? Var fick du information en om att den va från holland samt mätarställningen? att det bara va påklistrat M-sport va ju ganska lätt att se.... | |
| Bilen är såld med holländsk språk version som ny. Går att se i options listan. Den saknar helt service historik i Tyskland förutom ett garantijobb vid 6000 mil, daterat tidigt 2009. Säljaren påstår att den är köpt av auktoriserad bmw-handlare men kan inte "hitta" några dokument som styrker detta... | |
|
Åfan, har han fortfarande bara en nyckel också? till mig sa han att han "kört över" en av nycklarna och därför bara hade en... Men de finns inte på blocket? var har du sett den till salu? och är den fortfarande i Helsingborg? När jag letade efter min bil såg jag en annan liknande denna nere i Essen, en 330d sedan med -08 med LCI "uppdatering" / m-sport. Holland import. Finns det någon stans man kan få tag på optionslistor förutom bmw handlare/verkstäder? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.