AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.435

Tänkte köpa mig en BMW 325d E91 M-sport

Sida 1 av 3
Da
94
Daniel_k3
BMW 325d Touring M-sport -07
som rubriken lyder, sugen på en diesel :)
Åkte ner till Helsingborg för att titta på denna:
Länk

men väl där så upptäckte jag följande:
inte riktigt m-ratt eller handbromsgrepp?
ljust innertak, har inte alla M-sport mörkt?
fÄrgen enl tillverkningsbrickan hette montrealblau (kan även varit monacoblau) och visst är det väl den underbara lemans blå man skådar på bilen?
Och fälgarna skulle tydligen vara något tillval från fabrik? hmmmm

Verkar vara någon form av tyskt hemmabygge enligt min åsikt!

/ Daniel
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Det är inte ett komplett M-paket. Fel fönsterlister också utöver det du skrivet.

-------
//Lövet
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
vadå inte riktig m-ratt och handbromsgrepp ? hur ska den annars se ut menar du ?
färgen är enligt mig också lemans blå ...
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
fönsterlisterna kan man väl ändra till chrome om man vill ... även om man har m-paket ...
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
M-sport handbromsgrepp är perforerat. Visst kan man byta listerna - men det är extremt sällsynt. Ej M-sport fälgar heller.

-------
//Lövet
Da
94
Daniel_k3
precis, det va den vanliga (inte lika tjocka) sportratten och icke perforerad. kändes att det inte va något m-chassie heller.
kromlisterna va helt bubbliga, om man nu ska lacka om kan man ju iaf köpa nya och trycka dit - inte de gamla...
kändes inte som något m-chassie heller.
fälgarna känns även mycket äldre i desigenen? -90 tal?

aja, det blir inte den iaf.. hittat en hos en bmw åf i Tyskland
- Bmw premium selection -

Touring
manuell
M-sport
6600 mil
18" m-sport hjulen
Professional stereon
2-zons klima
tonade rutor
tyg/alcantara

Tyvärr saknar den dragkrok.... får fixa ett vanligt avtagbart istället.. tyvärr...

Av
33
AveKin
330iA M Touring -16
Den har M-ratt, men saknar M-fotstöd. M-bilar har svart innertak.

Man kan välja till kromade fönsterlister på M-paket från fabrik.

Den har inte M-hjul heller. Varför skulle man välja att byta ut M-hjulen till några hjul som ser mesigare ut?!

Diffusorn bak brukar också vara matt-svart, men den kan självklart vara lackad.
Da
94
Daniel_k3
Tiger dejan, har du någon tråd om din bil? tänkte nämligen ESS chippa min också, dock inte bestämt om det blir steg ett eller två, hur står sig koppling och växellåda för det GIGANTISKA vridet?
Da
94
Daniel_k3
AveKin - nope ingen m-ratt, bara den mattsvarta m-panelen, annars är det en vanlig operforerad sportratt (ve nere och provkörde i Onsdags...)
Av
33
AveKin
330iA M Touring -16
Ok, jag ger mig om M-ratten. Skulle inte tagit den där sista snapsen till kräftorna - får dålig skärpa på synen då märker jag! :-)
Jo
211
JockeX
Touareg
Lustigt att ingen anmärkte på att passagerarsidans dimljus verkar sitta löst... dessutom är vindrutetorkaren bak antingen lös den med eller har satt sig i ett läge för långt ner. Märkligt...
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Det mest uppenbara för mig iaf. är att navigatorn är av den äldre CCC varianten. Vad jag vet så levererades den inte till LCI.

Kan den här bilen vara krockade och sedan lagad och därmed "uppdaterad till en LCI exteriört?

Mvh/ Niclas
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Färgnamnet som du skriver är angivet på bilens typskylt stämmer, det där är monacoblå och inte lemansblå.
Vad har bilen för regnummer?

/Masten
Bilen på bilden i länken från första inlägget är inte Monacoblå, utan den är Montegoblå.

Sen verkar den en aning skum, saknar exempelvis M-fotstöd och interiörlisterna verkar vara de vanliga silvriga plastlisterna som inte går att få i kombination med M-sportpaket. Fälgarna på bilen är inga E9x fälgar heller.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Hoppla, helt rätt ang. montegoblå, jag slant på iPad:en.

/Masten
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Jag hade Monacoblå på min förra E90 och den var mörkare än den där bilen som länkades till. Bilen som länkades till ser ut att vara en LeMans blå.

LeMans blå:
Länk
Grodan: Nej, den är inte Lemansblå eftersom den inte har fabriksmonterat M-sportpaket. Utan den är Montegoblå som jag skrev..
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Ok, Montego men inte Monaco. :)
Da
94
Daniel_k3
Nu verkar jag ha hittat en bil efter många om och men... tjänstebil i Tyskland, 9100mil.
Står på en firma, har köpt en bil där tidigare (en lila (mora metallic) E46 330 cab) och var nöjd då!
(den jag pratade om tidigare blev såld... )

Det enda den saknar i min mening är multifunktionsratten, är det något som går att installera i efterhand?
Länk till bilen jag funderar på (kommer köpa på telefon imorgon.... )

Länk
Ja det går att eftermontera men det lär bli mycket dyrt. När jag frågade BMW för några år sedan kostade det mellan 12-15000kr att installera beroende på ratt etc.
16.554
Löwet
Tesla Model S 75D
BMW 335 E93 M-Sport
Volvo XC70 2.5t AWD
Janne(Autopower) gjorde det själv om man kollar i hans blogg

Så här skriver han

"Multiknappar i ratten. Det enda som är ett måste. Man behöver knappsats och kåpa samt rattstångens kopplingsmodul. Jag är ännu inte helt klar över vad sistnämnda detalj är för något. Materialkostnad för dessa detaljer är 6.230:- (knappsatsen 1000:-, kåpan 910:-, kopplingsmodulen 4320:-). Jag hade en tanke att försöka köpa dessa grejer på en bildemontering, det finns gott om nästan nya mer eller mindre krockade E91:or. Dock växer inte M-rattar på träd, och för att försvåra ytterligare finns det typ 12 olika kopplingsmoduler beroende på utrustningsnivå. Dessutom måste inkodning göras oavsett hur man löser monteringen. Ständigt denna inkodning. "

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.