AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.580

Värde BMW 320dA 2010?

Sida 2 av 2
Med den prissättningen så får du nog räkna med en prutmån på 10-20%.
Tror personligen 320d sedan är rätt tröga att sälja. Helt annorlunda är det med motsvarande 320dT som är en av de mest lättsålda man kan äga.

/Anders
Tror personligen 320d sedan är rätt tröga att sälja. Helt annorlunda är det med motsvarande 320dT som är en av de mest lättsålda man kan äga.

/Anders
Verdi
Bilpriser säger ~ 220-230' och med tanke på alla svarta rubriker om världsekonomin så tror jag tyvärr det blir svårt att ens komma upp dit.
Yepp, så är det nog.

Men återigen, den som lövet länkade tll:Länk

Det är ju en 320dA med M-sport som dessutom rullat 1200 mil lägre. En årsmodell gör nog inte speciellt mycket eftersom det är ju inget som sklijer dessa åt. Milen väger dessutom upp en del.

Uppenbarligen har inte han fått den såld, och den borde ju vara mer attraktiv.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Den vita är riktigt prisvärd!
Nu har det börjat ringa lite lätt.

Ang årsmodell/datum uttag av bil så har man Fri Service samt Vagnskadegaranti längre jämfört med en 09a.

Man spar några tusen om året på försäkring samt service.

Tack!
Nu måste priset vara på fyndnivå eller vad säger ni?

Ligger bland 09or utan Xenon.

Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Inte fynd, men bra utgångspris. Nu borde du få hugg.
Ty
93
Tyng
320da F30 2012
M3 E36 Cab 1997
Nu ligger den bra i pris. Det gäller att vara realistisk, speciellt med tanke på nya 3 serien som snart kommer ut på gatorna. Har funderat lite på denna bil men vill nog ha en med m-sport eller iaf halv skinn.
En F30 är alltid en F30 men den kostar ju närmare 400k kr + värdetapp. : )
Polaren sålde sin 320dA-07 på 2dagar har för mig 165-168tkr inget M-paket eller navi och enbart delläder med strax under 9000mil och ja det var en E90.

Så visst går sedaner att sälja.

Stephan
Jag tycker att "Fri Service 3år/8000mil" i rubriken är missvisande, eftersom att det är mindre än ett års fri service kvar.
Priset däremot tycker jag är helt okej. Anledningen till dåligt intresse beror nog främst på att de flesta efterfrågar touring och inte sedan.
Det här är nog ett fynd likaså! Länk

Ett år nyare och gått hälften så långt, 2400 mil och miljöbil. Verkar vara liknande utrustning (han har inte skrivit om dynamic paket, men det verkar ju så..)Minus mot din är ju en slöare motor och ingen automat.

Det kanske bör skilja 25-30 papp på likvärdiga bilar, men ett år nyarre och mindre mil väger upp en del (hälften?) av den skillnaden.

Jag tror faktiskt man måste ännu lägre ner. Nyligen såg jag nya 320 d dynamic för 280' hos BMW-handlare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.