AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.581

Värde BMW 320dA 2010?

Sida 1 av 2
Superskick, inga repor, inga skador, mycket bra däck.
279,000;- känns OK enligt mig. Vad tror ni?

BMW 320dA 2010
Ca 5000mil
Svensksåld
Titansilver metallic
Steptronic Automat
Comfort paket
Dynamic paket
Hifi högatalare
ISOFIX fästen
Fri Service tom 2012-10-30/8000mil
Vagnskadegaranti tom 2012-10-30
Nybilsgaranti tom 2011-10-30
Kanske kan gå, men antar att det ej är en Touring? Samt den saknar M-sport som många vill ha och utbudet är stort på just 320d för tillfället. Det finns inget direkt som "sticker ut" på din bil mer än just automaten som är jättebra på en diesel och hjälper till att locka några köpare. Det gäller att du gör en väldigt bra annons med väldigt bra bilder. Flera av bilarna på Blocket är prissänkta, vilket tyder lite på stiljte och att det är en bil som vänder sig till privatköpare gör det lite svårare nu i den nya analkande ekonomiska krisen. Tänk både en och två gånger om du får bud på bilen.

Lycka till och hoppas det går bra med försäljningen!

/Anders
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
280' när man får en "ny" för 320' innan prut? Inte om jag skulle handla.
Länk

-------
//Lövet
279k kr är inte fast pris.
Jag sålde min 320dT-2010 förra veckan och fick ca 275, bytte mot en SAAB 9-3 SC 2006 + 190'. Ganska precis ett år gammal och 1600 mil. Utrustad med Comfort och dynamicpaketen + drag + m-ratt + USB + svart innertak + lite till.

Med tanke på detta tycker jag 279 för en 5000 milare är högt, 255-265 tycker jag verkar rimligt pris.

---
BMW - Lite dyrare, mycket bättre
Ny annons - Länk

Vad tycks?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
För dyrt! Jag köpte min 320dT m-sport årsmodell 2010, nybilsgaranti kvar, sv-såld för 1 månad sen. Priset var lååångt under 280'. (Jag skulle släppa min för 265' utan att blinka.)
Rimligt pris för din bil bör vara 230' +-10'
Mvh
Marin
Bilpriser värderar till 219-231 så om du sätter ett annonspris på 239 och räknar med lite prut så kan du nog hamna rätt.
Bilen är ca 2 år gammal så räkna med att bilen har tappat ca 35-40 % av nybilspriset. Var hamnar du då?
I bästa fall 230' +/-5'. Bilen hade 3 år/8' mil fri service. Det har den inte idag (jag vet att man kan skriva som du gjort, men det är vilseledande).
Fin annons och trevlig spec med automat och Hifi högtalare. Största utmaningen för dig är det stora antalet konkurrenter, det finns faceliftade 320d för runt 200 och uppåt. Troligen finns det så här års en del luft i priserna då många bilar är sänkta och det är jul snart...

Tror också du ligger alldeles för högt, gissningsvis ligger bilprisers värdering inte helt off i detta fall. Om du vill sälja snabbt får du nog bita i sura äpplet och sänka till 220-230 och börja där.

Turbo4ever: förstår inte vad är det som är vilseledande. E90 har ju helt variabel service och följer inte den gamla "olja-insp1-olja-insp2-olja" följden med 2000 mils intervall.
Min fd E91 var tex inne 3ggr på olika servicar under bara 9 månader och fick sin sista gratis service vid knappt 7000mil ca 5 månader innan fri service var slut.
Så visst är det en liten bonus om det ingår nästan 1 års serviceavtal.
K_L> Man kan tro att fri service gäller från affärsdatum för förestående transaktion
OK jag är med hur du tänker men han skriver samtidigt att servicen är fri i ca 1 år. Men visst borde "fri service" vara bättre och tydligare :-)
Men länst ner i annonsen står det skriver hur långt fram det är Fri Service.

Självklart förklarar jag det för köpare, att det gäller från datum då bilen togs ut. Men åter igen, det står tydligt längst ner hur länge garantier osv gäller. :)
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Blev erbjuden 15% rabatt pa en hallbil, som var ny. (dvs att du borde kunna fa 15% pa fardigbyggda nya bilar som finns i hallen speciellt innan F30 kommer) Kanske ett alternativ till beggad.
Bilen är utannonserad för 249.000kr vilket ändå måste ses som ett rättvist pris.

Självklart räknar man med att det ska prutas, säg 240.000kr vilket ändå måste vara ett riktigt bra pris för en 2010 i super skick! Finns 2009 som är dyrare med samma mil.

Har jag fel?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Nu är den bättre prissatt. Lycka till!
Länk till nya annonsen --> Länk Vad tycks?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag tänker: Länk

Frågan är hur mycket en årsmodell egentligen är värd. Jag har inget svar på det. Men skulle jag letat efter en faceliftad 5000 milare så ligger dessa bättre till
Länk
Länk

-------
//Lövet
Två av de du postade är Manuella. Min är Automat!

Den vita har M-Paket men saknar annat som t ex Hifi.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Din är sedan och har tygklädsel. Tror det sänker värderingen mer än vad automat drar upp jämfört med Touringen jag länkar till.

Det blir samma sak i varenda värderingstråd du skapar More. I tråden om din 1-serie så kallade du folk allt möjligt fult som kom med värderingar som du tyckte var för låga. Sen såldes bilen senare för under de värderingarna. Din Audi låg också ute i evigheter på Blocket. Kan det vara så att du kanske har lite höga förhoppningar?

-------
//Lövet
Hifi tror jag inte höjer värdet på bilen. Det är en trevlig detalj som kanske gör bilen mer lättsåld men inget man kan räkna hem.

Automat, helskinn och framförallt M-sport torde vara mest eftertraktat på en 320d. Jag hade varken automat eller helskinn på min kombi men den såldes väldigt snabbt - en vecka - dessutom var responsen stor under tiden.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.