|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| I Tyskland är det lag på att säljaren måste informera köparen om bilen är krockad, annars är det höga böter och i värsta fall fängelse. Borde vara lag på det i Sverige också. | |
SemirS |
Fan är sugen på att köpa den där XNA892 Den verkar vara i fint skickt? Sen läser jag allt här - är det verkligen så illa? |
| Hur kan du ställa en sådan fråga???!!! | |
SemirS |
Men alltså har inte fått fram hur mycket den vart skadad vid kollision? Änligt den nuvarande ägaren så är bilen i ny skick. kan man lita på det? Så du Ml99 tycker man skall inte köpa? |
|
Du menar att följande inte tänder några varningslampor? Den 18 feb 2004 rapporteras fordonet skadat "TOTAL LOSS VEHICLE" och den den 4 april registreras fordonet i ett annat EU-land. Ska vi gissa på Estland? Den 15 juni 2005 utfärdas SALVAGE CERTIFICATE, vilket enligt Carfax sker då försäkringsbolaget uppskattar att reparationskostnaden överstiger 75% av bilens värde, Med tanke på att det rör sig om en knappt ett år gammal lyxbil får man utgå från att Mercan varit med om en rejäl smäll. |
|
|
SemirS: Bättre fly än illa fäkta! Den bilen kan du inte lita på, kolla historiken noga och betala hellre lite mer för en ärlig bil - det lönar sig! It's better to burn out - than to fade away. |
|
SemirS |
Men "TOTAL LOSS VEHICLE" det måste ha varit en skaplig smäll? Om det är Estland som har gjort den, så ska man gråta:P Man vet inte vilket eu land som tog bilen? Så med andra ord skall man inte köpa denna bil? |
|
Japp, det betyder i princip totalt avskriven - inte lönt att reparera (med vanliga medel). Finns dock många "fula fiskar" som reparerar på undermåligt sätt och/eller med stulna delar och kränger vidare till någon som inte brytt sig om att kolla upp den - bli inte en av dem! It's better to burn out - than to fade away. |
|
SemirS |
Det sant, Bilen har haft 11 ägare i Sverige nu, Va gör folk? Kollar dem inte upp bilarna? Många fusk lagar dem. Jag har varit i Kontakt med USA, dem skall skicka all information om den krocken, på min mail. |
|
Tyvärr är alla inte så nogaräknande när det köper bil (och andra saker). Ganska konstigt kan man tycka, då det inte är småpengar det handlar om direkt. Som fastighetsmäklare upplever jag även samma tendenser vid husköp, som är en ännu större investering. Ibland måste jag verkligen kämpa för att köparna skall orka undersöka vad det köper! De flesta verkar dock kolla noga vilken mobil de skall ha, jämföra abonnemang, läsa tester, kolla pricerunner m.m. Jag säger inte att det är fel - tvärtom, men man bör lägga ännu mycket mera tid på att undersöka större inköp. It's better to burn out - than to fade away. |
|
| Om man inte bryr sig om att airbags, deformationszoner och liknande så är det säkert ett bra köp...! Men jag tycker det är rätt bra med dessa saker därför tycker jag att man ska köra dessa typer av bilare (och bilhandlare) raka vägen till skroten! | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
SemirS kolla här så kanske du förstår hur smällarna kan se ut. Samma bil. Länk Länk Se tråden en rejält smälld MB för 499tkr är tyvärr såld REJ 598. Länk ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| MB'n såld till VD'n på City Dental i Stockholm | |
| Tack för jättebra inlägg. Har anat detta när man hört om alla stulna airbags o Xenonlampor! | |
|
Länk! Länk Fordonsidentifikation Registreringsnummer:CYG858 Fabrikat:MERCEDES-BENZ ML350 Färg:VIT Fordonsslag:PB Fordonsår:2008 Fordonsslagsklass:I Chassinummer:4JGBB86E08A325799 Typgodkännandenummer: Typgodkännandedatum: Senaste EU-regbevis del 1:2011-11-02 Senaste EU-regbevis del 2:2011-10-26 Handelsbeteckning: Upplysningar: |
|
| Glädjande så länge den inte blir såld! | |
| Glädjande att fulmercan inte går att sälja! | |
|
Nu dras cirkusen igång igen men denna gång av en juristbyrån med minst 100 000:- påslag.... Ni som ville byta bilen mot kaffe o muffins varsågod :) Länk BMW M-POWER |
|
|
Hmm, vad tror ni om de carfax rapporter det hänvisas till i annoncen? Kanske vissa delar fallit bort (om Total loss vehicle) tro? Det står visseligen inte att bilen inte skulle varit krockad - men redovisar man den helt ärligt blir det nog svårt att motivera priset... It's better to burn out - than to fade away. |
|
|
Juristbyrån Taxera Länk Länk De verkar också sälja bolag i Estland, för "skattemässiga fördelar". Tråden har en god chans att bli helgens nöje. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.