AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.520

Nya Porsche 911 i princip omaskerad

Sida 1 av 2
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Nu börjar nya 911:an dyka upp utan maskering.
Länk
gO
1.407
gOry
335i Touring
porsches design avdelning, latast i världen?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Vill helst inte uttala mig innan jag sett den live men mycket talar för att gOry har rätt.

Visst man kan inte förändra ett utseende på 911'an hur lätt som helst. Den ser mindre ut. Nästan som en blandning av Cayman och Carrera.
Nej det går nog inte att ändra designen på en sån ikon hur som helst men nåt kanske dom kunde hitta på.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det är ett vinnande koncept att inte ändra utseendet allt för mycket enligt min mening.

Jag fick blodad tand då hustrun och jag disponerade en Cayman R i går.
Snacka om välbalanserad och kul bil att köra. Ljudet var fantastiskt.
Det kan bli en Porsche framöver.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Porsche vet nog vad de sysslar med - tror den nya 911an kommer att bli grym.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker det ser mycket lovande ut. Det är inte ofta Porsche kommer ut med en helt ny plattform (originalet, 996 och nu 991). Bilen är både bredare och längre (framförallt har den längre hjulbas) men den är däremot lägre. Ska bli intressant att se om se lyckats behålla styrkänslan, trots el-servo.

Det "tråkiga" är väl att om man är lite nostalgisk så blir bilarna bättre och bättre att Porsche lyckats sudda ut eller neutralisera de säregna klassiska 911-egenskaperna. Men bilen kommer säkert bli kanon och sälja i massor precis som vanligt.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Tycker et ser mycket lovande ut. Just när det gäller 911, tycker jag att man måste vara mycket försiktig när man ändrar nåt.
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
i senaste EVO så har dom varit och åkt med i prototyper för 991:an och enligt journalisten skulle det vara ett lika stort steg i design mellan 997 och 991 som mellan 964 och 993. Nu när jag ser dessa bilder kan jag verkligen INTE hålla med. Den känns väldigt lik 997:an även fast det är nytt under skalet.

Kommer dock bli coolt med 7-växlad manuell låda! Samma som i PDK'n fast bara en koppling och utan automatik.
ser ut som om den blivit lite större och knubbigare samt även lite lyxigare..997:an och 993:an är enligtmig mest lyckade hittills
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
:) Ser ingen skillnad mot den förra! :) Behöver jag säga att jag inte kan det här med påse bilarna!

Alpina B8 Länk
Ser inte heller nån skillnad jämfört med den nuvarande...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ser ut som en lätt fotoshoppad 997. Till och med jag skulle kunna jobba på deras designavdelning!
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Breaking news. En facelift som ser ut som en pre-facelift.

Lite som när Audi släpper nya A6. "Det är skillnad, jo, titta dääär!" >.<
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Mest spännande blir det att se inredningen - undrar hur långt mot Cayennens och Panamerans inredningsdesign de vågat gå.
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Lite flera bilder
Länk
Och en video
Länk

Skiljer inte så mycket i design, håller jag med om. Men känns inte som att 997.an är i behov av en radikal ändring.
Tycker dock att den ser lite kompaktare ut på bild, jämförd med 997.
Beror kanske på dragningen av taklinjen?
här kommer helt omaskerade bilder

Länk riktigt snygg men den ser ut att ha vuxit en hel del och har inte huven krympt i längd samtidigt som framsätena flyttats fram om ni förstår vad jag menar.. känns som den tappat lite av 911-indentiten
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Och där kom den elektriska handbromsen.... Varför ska alla bilar ha det? Huven har definitivt krympt och blivit mer Cayman/Boxster. Men den ser rätt bred ut. Verkligen inte en faceliftad 997'a. Vill se den live men jag tycker den ser bra ut. Spontant kanske den har förlorat lite 911 touch men jag reserverar mig tills jag sett den.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker de klarat av att modernisera 911:an på ett bra sätt. Det blev inte ett lika stort knapp-inferno som i Cayenne / Panamera (även om det är många knappar). Snyggt med den vita varvräknaren. PDK-knapparna lever vidare - varför?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det ska tydligen gå att få paddlar bakom ratten också om man läser texten.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.