|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Köpte mig en A3 07a som bubblar lite varstans i dörrarna balucka. Har googlat lite och detta verkar inte vara 1 litet problem för Audi. Så 1 lite varningen finger för er som går Audi tankar köp inte BMW blir det nog snart igen | |
| Och Bmw har inga problem med rost anser du då? | |
| Åtgärdar Audi detta utan tjafs och kostnadsfritt? | |
| Inte på 1a vad jag vet. | |
|
Vet inte qsacage ska in den 24 augusti. Men på Audi Norrköping började dom tjafsa direkt typ kom med att bilen kanske varit krockad. Och därmed dåligt lagad lackad. och därför har dessa bubblor uppståt. En dryg jävel. Till svar fick han att då är det ni som fuskat gjort ett dåligt jobb. Nu har inte bilen varit krockad omlackad. Dom kör med stilen att dessa problem inte finns. |
|
|
Vet du om bilen varit krockad eller har du haft den sedan ny? Audi kan ju faktiskt se i systemet om den nu varit inne för omlackering...oavsett så finns det viss begränsad garanti (upp till 1 år på BMW) på lackjobb om det är utfört av Audi eller deras lackverkstad. Som sagt tidigare, BMWs lacker har inte direkt varit bland de bästa. En del har ju börjat bubbla redan efter något år! Som jämförelse är Volvo nog det bilmärke som haft bäst lackkvalitet av de bilar jag haft. Toyota helt klart sämst. |
|
| Har iofs en 05:a A:4 men inga problem att få dit en ny baklucka för några månader sedan, mailade bilder till Audi Kalmar och ett par dagar senare fick ett svar och datum för utbyte. Mycket enkelt och lätt.. | |
|
Rullar en A4 Avant av nyare årsmodell i stan som ser riktigt taskig ut rent ut sagt, ägaren har monterat en stor dekal i bakrutan där det står "Audi-Tappar lacken!" i stil med original "försprång inom teknik"-dekal. Kul att vissa kan ta det med en klackspark. :) //Bjersér |
|
| Jag har funderat varför inte jättar som VAG, MB, och BMW klarar det som Volvo verkar göra. Det enda jag kan komma upp med är större verksamheter och därmed hårdare utsläppskrav. | |
| En komplex fråga... men i fallet M-B vill jag nog påstå att det inte gäller längre. Deras reptåliga nano-lack är faktiskt suverän IMHO. Och rosttjafs har jag inte hört om heller nu efter "The Dark Years". Och vad gäller Volvo - deras klima verkar ju också vara ett strå vassare. Det är nog en viljesak. Och per tillverkad enhet kan ju en tillverkare inte gärna ha strängare utsläppskrav än en annan här i Rättvise-EU. | |
|
Hej För 3 år sen hade jag en A6:a -05, och den hade lacksläpp, blåsor osv på en del ställen....Audi mer eller mindre idiotförklarade mig när jag visade det för dom. Bilen var regelbundet servad hos dom med rostkontroller mm vid varje service ändå blev inget åtgärdat med orden: "sånt händer ju alla bilar och den är ju inte ny precis"....ALDRIG mer Audi för mig iallafall. Frasse |
|
|
Typiskt Alex84 att uttrycka sig som att det skulle finnas ett motsatsförhållande i att både Audi och BMW rostar. Tråden gäller Audi! *Suck* Mvh Philip |
|
|
Får se vad dom säger om blåsorna den24 som jag har i kittet på insidan av dörrarna 3 dörrar.Kan vara så att 1 som inte har är åtgärdad.kittet ser annurlunda ut på den. Plus dom på utsidan. |
|
|
Off topic till Dr Bilfåne: När skulle du säga att MBs mörka år slutade och när började de med nanonlacken? Angående Audis har jag också reflekterat över att just de som jag i flera årtionden förknippat med "rostfria" bilar verkar ha blivit väldigt mycket sämre på den punkten på senare år. |
|
|
MB började skärpa sig kring 2002, när w211 lanserades. En MB-expert i bekantskapskretsen säger att bilar som är yngre än 2005 håller hög kvalitet, men är kanske inte lika "overengineered" som MB var för 30-40 år sedan. Jag vet inte om min bil har nanolack, men den har en brunnsdjup lyster och håller sig riktigt snygg efter snart fem år. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
Bavega: reptålig nano-lack ca 2005, mörka åren slut kanske 1-2 år senare. Det första svaret närmar sig fakta, det andra inkludera lite magkänsla också ;). |
|
|
OT: Dr Bilfånes vagnpark är mycket trevlig, w204 och w 230 är två mycket lyckade skapelser. Möjligen kan man tycka att det saknas tre små bokstäver... AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
@Philip Salhsten: Länk Så typiskt mej alltså ;) |
|
|
Tretretti: Hehe... man tackar. Jo, det är aptitliga vagnar. Fast i grunden håller jag med ang dessa tre bokstäver. Det är bara det att prislappen på en SL med 63-maskinen (som ju är den enda sanna AMG-produkten) ligger en bit norr om vad jag fixar för tillfället ;). Ber om ursäkt för OT-vibbarna. |
|
|
Gör som jag: låt första ägaren ta den stora värdeminskningssmällen. Att kunna köpa en 1,2 Mkr-bil i nyskick för under halvmiljonen är trevligt. AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på" |
|
|
Nu har bilen varit på kontroll Fick inget direkt svar. Tar ungefär 1 1/2 månad så skulle dom återkomma. Han tog bilder o antecknade. Han trodde bubblorna i kittet kunde vara gas ? Inget dom åtgärdade ??????????? trodde han Han nämnde också att Audi Sverige blivit hårdare på zinksläppen ? 7 års goodwill är nog till ända. Goodwill ärendena har Audi Sverige blivit hårdare på. Men han menade att om det inte går igenom så kanske det fanns en lösning ändå ? Om inte så säljs bilen nästa år. I Norrköping är dom överösta med bilar som har problem fel med lack plåt (ej krockskador) Inte fan ska jag behöva åtgärda lägga ut tusentals kronor själv på detta Innan dess åker en dekal på bilen med någon rolig text Återkommer när jag får svar Finns någon ny artikel i vi bilägare gällande Audis rost zinksläpp. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.