|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har också handlat någon gång där, och har funkat mycket bra. Ingenting till Bmw handlas dock därifrån. Även fast frakten är låg så känns de trist att man inte får hämta sakerna direkt ifrån deras lager. Åker nämligen förbi där dagligen. |
|
|
@ Johan B Fick inget uppskattat lev datum. Men jag har läst det att det verkar vara så att är det någon del som är beställningsvara så tar det tid, ca 4-6 veckor verkar va vanligt förekommande, sen att det tog 8 veckor i mitt fall beror ju också på att det drog ut på tiden under jul & nyårs ledigheterna. Tveksam om jag kommer att beställa igen faktiskt, dels beroende på ev långa lev tider & även på grund att man inte vet vid beställningen vilken tillverkare delarna kommer ifrån. Det blir en liten överraskning när man öppnar paketet. Sen får man inget riktigt kvitto / följesedel packat tillsammans med delarna vilket jag tycker är dåligt, man kan visserligen skriva ut mailet eller en skärmdump men det är lite krångligt & blir inte så bra. |
|
| Köpte bromsskivor och nya belägg till min jaguar s-type därifrån, billigt och rätt bra leveranstid. tummen upp för skruvat.se =) | |
|
Sluter mej i ledet av nöjda kunder. Sällsynt bra service som skruvat.se erbjuder. Har handlat 4ggr därifrån nu och inga fel på något sätt. Jag kommer handla mer ifrån skruvat,det är säkert ! |
|
|
Har beställt där flera gånger när jag hade en saab. Men jag har nu en BMW 518i touring som jag tänkte beställa länkarmen/spindelled men vilken längd skall man ha skruvat har ju flera olika längder den undre är det båda sidor. sen det här med stål kontra aluminium ngn som har ngt bra svar. mvh isobarik |
|
|
Köpte ventilerade skivor till Skodan i somras (det sitter ventilerade original), efter några hundra mil började framvagnen vibrera vid inbromsning. Tog bilen till verkstad eftersom jag trodde det var en bussning som gett upp men dom konstaterade att det med all säkerhet var en sned skiva. Ringde Skruvat och fick nya skivor som jag monterat idag, skakningarna försvann. Innan jag monterade bort skivorna mätta jag dom med indikatorklocka, det visade sig då att en insida hade ett fel på 0,17 mm (toleransen är max 0,10 mm), när jag kollade vidare såg jag att tjockleken på skivhalvorna varierade med fler mm, kan ju knappast vara optimalt om skivan skall hålla sig inom toleranserna vid användning. Rätt dålig tillverkning med andra ord. Kollade skivhalvorna (original) på BMWn och där kunde man inte se någon skillnad på skivhalvorna. Ovanstående resonemang är min egen teori, kanske har jag helt fel, men som sagt det är min teori. Calle |
|
|
Vad var det för märke på skivorna du köpte eller kom de som många andra av deras bildelar på lösvikt i en påse eller kartong. Men skruvat löste det ju rätt bra. |
|
|
Har köpt delar där då och då och de funkar har inget att anmärka på, förutom att de skickade 2 höger saker till mig då jag behövde höger och vänster. Väldigt snabba leveranser samt att de skriver vilka orig nr som deras delar ersätter.Bor man på vischan som jag gör så är det smidigt att beställa från nätet. mvh |
|
|
Det är något som jag uppskattar med deras sida, lättöverskådlig och man ser om delarna finns på lager och de har stort lager. Det är svårt att veta vad det är för delar man får, det mesta är kinaproducerat. |
|
|
Fast det där med att delarna finns på lager kan man köra upp där solen inte lyser. Fick vänta på ett kamremskit i två veckor och nu senast ett servicekit till en rätt vanig bil i över en vecka fast lagerstatus visade att det fanns i lager. Det är först när man beställt som dom behagar tala om att man får vänta. Sen tror jag inte att dom på kundsupportsidan har alla getterna i hagen. Frågade om lite delar till en Saab 9-3 på telefon i veckan. Svaret blev att liknar dina delar dom på hemsidan så passar som säkert. Vadå liknar !Jaha, hur tänkte dom där? Annars är väl skruvat rätt bra bara man vet vad man ska ha. |
|
|
Kundservice kan inte veta om de passar på din bil då de ej sett bilen. Jo jag håller med ibland har det varit lite strul med leveranstiden. |
|
|
delorian. Delarna var på vanlig servicenivå på deras sida står det att delarna passar till den motorn bilen i fråga har men i ytterligare info står det i texten att dessa inte passar i nämd motor(rörigt) ringer då kundsupport och frågar, får då svaret att ser dom lika ut på bild så passar dom säkert. Nu är det ju så att på bild kan många luft och kupefilter tex likna varandra men i det verkliga livet vara helt skilllda saker. Detta är min helt egna uppfattning iofs;) |
|
![]() 1.360 Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05 Sommarbilar Ford Scorpio 2,9I GLX -94 Mercedes E55 AMG -06 Mercedes 500E -92 |
Köpte 16" bromsskivor + belägg till S70R, första omgången skivor var skeva, fick nya på reklamation. Inga som helst problem men onödigt jobb. Uppsättning två var inte bättre de, denna gången körde jag med Volvos originalbelägg, tröttsamt... Sen blev bilen stulen så jag slapp tänka på skiten mer, men kort och gott jag köper inga skivor där igen. Biltemas är bättre hehe |
| SÄLJER de ens 16" bromsskivor på skruvat.se? Är VÄLDIGT få bilar som har så stora (405mm!!) skivor original, skulle väl vara Carrera GT eller nåt liknande isf, o det lär krävas minst 20" fälgar... | |
|
Beställde en modellanpassad katalysator till min 523 den 26/11 i morse 29/11 kom sms från schenker att den fanns att hämta. 800 spänn billigare än biltemas motsvarighet. 2083:- ink. frakt. Blir väl att sno ihop ett mektips vad det lider :) Min bil Länk |
|
|
Har bra erfarenhet av skruvat.se, tydlig info om delarna på webbsidan, snabba leveranser och bra kundservice. Säkert lika bra kvalité som Mekonomen, men till mkt lägre pris. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.