AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
16.434

Erfarenheter av skruvat.se

Sida 1 av 2
Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Hej alla.
Vad har ni för erfarenheter av www.skruvat.se
Jag har köpt en generator där och den verkar funka bra, har beställt en startmotor därifrån nu oxå hoppas den är lika bra.
Dom är typ 50% billigare än mekonomen och verkar sälja bra delar.
Vad har ni för erfarenheter av skruvat.se?

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.
st
768
stooges
Mercedes W204
Porsche 996
Ofta är priset bra hos skruvat,så även grejorna om man nu vill vänta på dom.
Många gånger blir det väldigt långa leveranstider, har iallafall jag råkat ut för.
Ex avgas till en 850 som skulle ta ca 6veckor i våras. Mekonomen 500.- dyrare men grejorna samma dag och vem kan vänta 6veckor på att ombes en bil?
Detta med långa lev tider har hänt många gånger för mig tyvärr annars är det helt ok, köpte fjäderbens lagring till en Volvo, halva priset mot ex mekonomen.
Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Ja levers stoden kan vara lite lång ibland.
Men behöver man inte grejorna direkt så är det klart värt att handla där.
Som sagt generator för 2494kr mot mekonomens 3832kr startmotor 1450 kr mot mekonomens
2188 kr
jo
898
jonaz_6
M3 cab-08
Har bara köpt Volvo och SAAB-prylar därifrån men det verkar vara minst lika bra grejer som från tex mekonomen. Det mesta har funnits i lager men ibland har man fått vänta nån vecka.
E3
1.828
E36
USA bilar
Sen ska man ju komma ihåg att Mekonomen INTE tillhör de billigare, men de har bra logistik det kan man inte ta ifrån de
Köpte nyligen nya framlyktor till min bil på skruvat.se
På Bilcentrum skulle de ha 2500:- stycket, på skruvat.se kostade samma lampor
990:- stycket och leveransen tog bara några dagar. Är mycket nöjd med skruvat.se

Tu
89
TuvaLisa
328i Coupe -96
Ja skruvat.se kan verkligen rekomenderas. Bra och trevlig kundtjänst har dom oxå.

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den.
Mekonomen är bara dyra ingen ide att handla där som privatperson om det inte är akut och har grejer hemma.

Skulle beställa Spindelled + bränslefilter till volvo 940 kolla lite på skruvat och undrade lite vad det är man beställer och vart det kommer ifrån.

Upptäckte att det är samma delar bilderna är identiska med frakt vart det billigare kom efter 2 dagar.

Länk
samma som
bilden är identisk.
Länk

Länk

samma som.
Länk

Mailade Länk och frågade hur mycket det skulle kosta i frakt för båda delarna.
Fick till svar att det kostar 15 euro oavsett hur mycket jag bestället.

Nu beställde jag dock filtret från skruvat.

Ska titta på delarna och förpackningen när de kommer och se om det står tillverkningsland m.m.

Blir nog mest ebay i fortsättningen.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har beställt lite prylar därifrån bl.a lite grejor till en Volvo och även generator till min E32:a (ATL var visst namnet på generatorn ? )...Kinapryl möjligen ;)
Men den har fungerat iaf..

2265 kostade generatorn inkl frakt, NY generator och alltså ingen utbytes..

Mvh Janne.
Skruvat.se är mycket bra :) :)
J.Lindström
Kan bara instämma med föregående talare...är också nöjd med skruvat.se, har dock bara beställt grejjer där till tjejens XC70 men ändå :)
Jag beställde bromsklossar bak till e39 stod made in uk känns som att man kan lita på att de fungerar.
ma
90
marauder
325da -08
Lyfter denna gamla tråd lite,
Har beställt 2ggr, första gången i aug så tog det 4,5 veckor att få leveransen. Tänkte att det var väll en en gångs grej att det tog lång tid, så jag la en ny beställning i slutet på nov, så nu för några dagar sedan kom äntligen paketet denna gång efter drygt 2 månader! Det är sjukt lång tid tycker jag. Har jag bara haft extrem otur eller?

Själva produkterna var bla. Luft & oljefilter från Topran "made in Germany" ser helt okej ut kvalitetsmässigt.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag har handlat några gånger hos dem och alla gånger utom en har de skickat paketet dagen efter (lagervaror).

En gång tog det drygt en vecka, men då var två av prylarna beställningsvaror. När du beställer får du ju ett "uppskattat lev.datum" och de var ganska korrekta (diffade på en eller två dagar om jag minns rätt).

Marauder, fick du uppskattade lev.tider när du beställde?

En gång har jag behövt reklamera en nivågivare till exp.kärlet och det var inga problem - behövde inte ens skicka tillbaka den trasiga givaren.

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
**
192
**Stefan**
525dat m-sport -07
Beställde glödstift till en Grand Cherokee, de kom på två dagar...
Synd bara att det inte var ett dugg som stämde.
Fel längd, fel gängor, fel elanslutning... Men det var inga problem att reklamera.
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
Beställde kylarlock och luftningsskruv till e30! Märket är Topran från tyskland och kostade ca 200 kr med frakt! Tog 2 dagar!
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
beställde dämpare till syrrans bil där. tog 3 dagar bara.
sen har jag beställt några gånger både åt kompisar och åt mig själv och de har aldrig tage mer än någon vecka. fick dock skicka tillbaka en gång för de hade lämnat fel prylar. men de va inga större problem för de fans tid att skruva senare.

BMW ownz
62
1.119
628csi
I3-17
316-76
X3-04
MC R75/5-72

BMW CS 907
Köpte drivknut till sambons s40, artikelnumret var rätt på kartongen men knuten i kartongen var fel, det var inga problem att få det bytt.

628csi
Si
297
Silversten
525d F11 M-Sport -11
535d E61 M-sport -05
525d E61 -06
Riktigt bra hemsida handlar för det mesta där. Prisvärd och bra kundtjänst. Alltid fått hem grejerna relativt snabbt om det inte står beställningsvara då kan det ta några dagar.
We
2.000
Westersund
BMW M2 LCI -18
BMW 520DA Touring M-Sport -12
BMW Z4 M Coupe -06
BMW M3 -02
BMW Z3 Coupe -99
BMW 740i/6 -96
BMW M5 3.8 -92
BMW M535i -87
Jag köpte en torkarmotor till min Seat därifrån för ett halvår sedan. Funkar hur bra som helst, lite högre ljud kanske. Men mer än halva priset. Jag är nöjd.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har bra erfarenheter av dom, men vid ett tillfälle var leveranstiden 6v isf 1v.
Bra priser och bra kundtjänst.
Mvh
Marin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.