|
Sida 5 av 17
|
|
|---|---|
|
b97_knl borde veta hur deras egna utskrifter ska tolkas? Jag tycker oxå det är svårtolkat, siffrorna efter kan oxå va ordernumret hos verkstan. Mvh Peter |
|
| Tack Murpz, så tror jag man ska läsa det utdraget, och som sagt säger det ingenting om bilen är skruvad i övrigt. sen kan man fundera på om, borde någon som "jobbar på BMW" veta hur man läser såna dokument, så....;) | |
|
Drawls: Länk |
|
|
essen88: håller med dig, Ska bli spännande att se garantiutdraget när drawls funderat ut hur man lägger upp bilder här, inte helt enkelt:-) Mvh Peter |
|
|
Länk |
|
| Så.. funkar det? | |
|
Joop.. |
|
| verkar som TS har ett case här. | |
| Tycker det ser helt legit ut. Sjukt bra forum. | |
|
Japp! Synd inte reg nummer står med. Men Ibrahim har det iallafall svart på vitt! Chassi nummret! Vill han fortfarande motbevisa så är det ju bara ta en bild på chassi numret på bilen och lägga upp här! Om han är tyst nu.. Så hoppas jag verkligen att ev köpare tar med sig chassi nummret från pappret och jämnför! Och råkar det vara så att det är samma bil, så borde annonsen genast ändras till rätt miltal! |
|
|
Sist jag beställde ett garantiutdrag så såg det faktiskt inte ut riktigt så. Och detta är ju ändå från 2009 tycker jag det ser ut som längst ner. Utrustningslistan brukar va skild åt från garantirep. + att mätarställningen vid tidpunkten för sökningen ska stå med oxå. Någon som beställt utdrag och fått ett likvärdigt som drawls? MVH Peter |
|
|
Det märks ju på reaktionen av Ibrahim att han vet vad som egentligen gäller. Istället för att reagera som "aj fan, det måste jag ta upp med killen jag köpte bilen av" så är det svordomar, hot om advokater, skitsnack om andras bilar, påstående om fejk och photoshop osv. En reaktion man sett ett par gånger vid det här laget av ägare till bilar med intressant historik. ------- //Lövet |
|
|
Om ni miss tror mig så ring bmw tar 10 sekunder för dom att ta fram det.. Tycker inte detta är det minsta roligt men det är den bistra sanningen.. |
|
| chassie nr stämmer med utdraget om man kollar på vv iaf | |
|
Ibrahim14, Dom som lever på att skruva mätare på bilar har full koll på hur man ändrar på alla femtielva ställen för att man inte ska kunna se om den är skruvad tyvärr. GIDE, bara kolla på transportstyrelsen Registreringsnummer: BNH258 Chassinummer: WBSNB910X0B561113 |
|
|
drawls: Bilfirman som stämde dig kom väl ingen vart med det eller? Mvh Peter |
|
|
Jo jag hade gjort fel gjorde samma som ibrahim, skrev mätarställning i annonsen och då hade jag gjort en utfästelse och det betyder att köparen inte har någon undersöknings plikt så jag fick betala ut pengar till firman! Även fast jag inte visste om något och det hade fifflats med mätaren flera år innan jag hade den i ett annat land, och att jag hade ringt till 2 bmw verkstäder innan jag köpte den och dom såg inget konstigt.. Så jag får stämma han som jag köpte den i min tur.. Helt sjukt men sådan är den svenska lagen... =) |
|
|
Jag har ingen aning om det är sant eller ej, tar bort annonsen tills vidare jag fått reda på sanningen, så som jag vet är jag fortfarande 100 på att bmw sagt till mig att den inte är skruvad, räcker gott och väl för mig. Tar bort annonsen tills jag åkt ner till bmw och kontrollerat att mätarställningen verkligen stämmer vilket jag vet att den gör |
|
| Har pratat med bmw verkstaden jag servar på och enligt dom så kan dom aldrig garantera några mil på en bil.. och det förstår jag skulle inte heller vilja garantera det på en bil som man inte har ägt själv sedan den var ny! | |
|
drawls: Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur man kan bli stämd för att ha sålt en bil med felaktig mätarställning, i min värld så hade du fullföljt din undersökningsplikt och även köparen har ju undersökningsplikt. Eller skrev du i kontraktet att du GARANTERADE mätarställningen? en siffra på ett papper borde inte räcka i domstol?! verkligen underligt och såklart tragiskt. MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.