|
Sida 1 av 17
|
|
|---|---|
|
Länk BNH258 Har gått ca 6000 mil mer än i annonsen.. | |
| Källa? | |
| Har ägt bilen själv och blev stämd utav firman som jag sålde den till.. utan att jag visste om något om mätarställningen, samt att den var backad i tyskland ca 2 år innan jag köpte den.. så kolla upp bilarna ni köper noga så att ni inte åker på något sådant här, de suger! | |
| Tråkigt. Vet nuvarande ägare om detta montro? Verkar ju skryta upp den rejält iallafall. | |
| Å vad fan om man inte är inte i behov av att sälja som han skriver, va gör den på blocket da? | |
| Bra fråga cstjawa!! Slänger man ut bilen på annons vill man ju sälja den. Tyvärr en allt mer vanlig fras i säljsammanhang. | |
|
Firman jag sålde den till tror jag inte gjorde något åt mätarställningen dom sålde nog bara den vidare, och det har vart många ägare efter det.. |
|
|
Han är inte i behov av att sälja den. Han vill sälja den. Ser ni inte skillnaden på dom två meningarna?... Någon(trådskaparen?) som har kontaktat honom och berättat hur det ligger till? För om någon nu gjort det så bryter ju säljaren mot svensk lag och kan åka på böter/skadestånd. |
|
|
Hejsan allihoppa fick precis ett mail till den här länken och kan garantera att det drawls säger är komplett skitsnack. Bilen var inne hos Bmw för mindre än en månad sen för att byta en reservdel på bilen och i och med det ville försäkringsbolaget vara 100 på att mätarställningen stämmde så BMW gjorde en historik kontroll och kollade igenom bilen till 100% och gav svar tillbaka till folksam att mätarställningen stämmer. Hade det varit sant det du säger drawls så hade bilen inte fått godkännande att fortsätta rulla så som den gör utan transportstyrelsen hade huggt in nån gång och gjort något åt saken. Nej drawls är säkert en ägare till en annan m5a som finns uppe på blocket och försöker få ut konkurenterna. Och Jag är inte i behov av att sälja, DVS kan ha kvar bilen till nästa år så därför behöver man inte komma med skambud om en snabb affär för 250.000. Nästa gång alla ska komma med påhoppningar så kolla efter att allt stämmer och vad "Drawls" har för källa Så drawls du som ägt bilen, Ge något bevis eller lägg ner |
|
|
Men du. Transportstyrelsen bryr sig inte ett dugg om mätarställning på en bil. "Hade det varit sant det du säger drawls så hade bilen inte fått godkännande att fortsätta rulla så som den gör utan transportstyrelsen hade huggt in nån gång och gjort något åt saken." ------- //Lövet |
|
| Okej om vi säger såhär då. Bilprovningen hade märkt av att mätaren är skruvad och anmält det Andreas. Nöjd nu? | |
|
Det stämmer inte heller. Bilprovningen skriver av det som står på mätaren. Inte ett dugg mer. Däremot håller jag med om att drawls bör presentera mera detaljer innan vi kan konstatera med säkerhet att bilen är skruvad. ------- //Lövet |
|
| Bilprovningen och Transportstyrelsen skiter fullkomligt i vägmätarställningen. Har haft bilar med oläsbar vägmätarställning pga slocknade pixlar, då skriver Bilprovningen en notering om att vägmätarläsningen kan ej avläsas. Ett försäkringsbolag har naturligtvis intresse av att vägmätarställningen kan avläsas/verifieras då vissa försäkringar har begränsningar till antalet mil. | |
| Okej då har vi konstaterat det. Vi kanske kan lämna den konversationen och komma tillbaka till det viktiga nu om ni är klara? | |
|
Det påverkar förstås trovärdigheten för det övriga du skriver. Men innan drawls återkommer så är jag inte övertygad än om att det skulle vara något lurt. ------- //Lövet |
|
| Det var ju du Ibrahim som kom dragandes med en vals om Bilprovningen/Transportstyrelsen, du får nog kolla upp liiiiite bättre innan du försöker nåt. Om jag vore dig skulle jag själv kolla upp det Drawls påstår, du lär behöva kontakta BMW tyskland eller nåt liknande för att få klarhet, tex ett urdrag ur bilens "rep historik". En avläsning av ljuskontrollmodulen räcker inte... | |
| Jag har redan fått det klargjort för mig att mätarställningen stämmer av Bmw till 100% | |
| Men då är det ju bara att lägga fram bevisen här så har du gjort bort Drawls totalt... | |
| En närbild på pedalerna samt ratten kanske klargör mera? | |
|
Det är inte så att man får ett diplom från bmw :S bilen var inne och skulle byta en reservdel och det tog jag på försäkringen och behövde bara betala självrisken och dom stod för resten. I och med det ville försäkringsbolaget vara säkra på att mätarställningen stämmde och ringde bmw och bmw gjorde historik kontroll på bilen och kontroll på själva bilen så fick försäkringsbolaget OK att bilen inte är fifflad med så bmw fortsatte med sitt jobb. Förr i tiden kunde man fiffla med mätarna hur som helst utan att nån märkte av men nyare bilar som bmw tillverkar sparar mätarställningen inte bara i ett ställe utan flera, räcker inte med att bara byta ut ljuskontrollmodulen längre. |
|
| Drawls kan skicka sina bevis på att han blev stämd eller det bevis han har så kan han klargöra för alla vad han försöker få fram | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.