AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
76.322

M5 e60 med backad mätare

Sida 4 av 17
Dawwe jag kommer inte göra det för det är onödigt för mig..
Det räcker med att jag själv vet att den inte är skruvad behöver inte bevisa något för någon annan.

all spekulationer om si o så är helt ovesentliga, drawls som skapade tråden kan visa sitt bevis om ni så behöver det, för mig behövs det inte något bevis :S jag vet redan med 100%
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Onödigt för dig Ibrahim, men nödvändigt för oss...

Mvh
Men om du VET då har du ju bevisen, fram med dè bara? Eller så har du svårt att inse att du har KANSKE blivit lurad o väljer att blunda för möjligheten att bilen KAN vara skruvad? Ditt agerande gör ju inte bilen mer lättsåld direkt, men det e klart behöver man inte sälja så kan man ju lika gärna behålla bilen. Jag hade iaf beställt det där urdraget bara för "peace of mind" om det hade varit min bil, oavsett om jag ville sälja eller inte...
Ja men rob be då honom komma med ett vessentligt bevis som inte har med papper eller dylikt att göra som går att förfalska. Be honom då visa något bild bevis så ni "Nödväntigt" blir glada
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Om ditt bevis är en kontroll hos transportstyrelsen som inte finns samt en enkel avläsning från BMW - tja då ligger dina beviskrav sannolikt betydligt lägre än för andra.

-------
//Lövet
Dawwe be drawls då visa bevisen som ger dig peace of mind? :S
Andreas samma inlägg till dig som till dawwe
Ditt agerande stärker ju inte direkt din trovärdighet. Hoppas ingen godtrogen sate köper din bil, sälj den till Bessik/Bergino eller nån annan av samma kaliber så är vi alla glada o nöjda:)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Ibrahim: En sökning på google på ditt reg-nr ger denna tråd som andra träff. Det ligger i ditt intresse att bevisa att bilen faktiskt inte är skruvad. Du har bara att vinna på att beställa ut samtliga garanti-rep och bena ut hur saken ligger till. Annars finn risken att bilen kommer bli svårsåld.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

b97_knl: Det "ser" ju ganska äkta ut? Undrar vart du hittat den infon?

Ett inlägg till från den personen kanske hade bringat lite klarhet:-)

MVH Peter
Visa användare
ProPro-medlem
627
CTech
Alpina B5-2006 #033
BMW 750ial -90
BMWCS#7034
Man behöver faktiskt inte betala och beställa något alls. Bara ta fram serviceboken och ringa BMW tyskland direkt och prata med serviceställena som servat bilen direkt. Det gjorde jag och de var mycket hjälpsama och kunde bra engelska. Svarade både på telefon och fick dessutom e-post samma dag med informationen. Helt gratis, bra service !

BMW 4 Life
Ibrahim: Bilen har haft 12 st ägare och är importerad från Tyskland.

Nu när du fått reda på att Carsoft inte kollar Tysklands historik och att det faktiskt går att skruva bilar utan att det märks.

Hur kan du nu veta att bilen aldrig skruvats utan ett utdrag från BMWs garantireparationsdatabas (från Sverige & Tyskland)?

Risken är ganska stor att bilens nästa ägare eller spekulant så småningom kollar upp det. Vet du vem det är som riskerar få problem då?
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
peddan: jag jobbar på BMW

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Inte så oväntat när man såg utdraget

-------
//Lövet
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
vi kanske ska reda ut om "100319" är en mätarställning eller ett datum först...inte helt lätt att avgöra....
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ok:-)

Ja isåfall är ju mätaren backad i Sverige eftersom bilen befann sig här Juli 2009 och då hade gått 10031 tusen mil.

MVH Peter

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Edit: 10031 mil
es
97
essen88
325iA E93 -09
320iAT E36 -99
X1 28i E84 -11
Ferrari 458 -11
jag menar..man skulle kunna läsa utdraget som att 090721 har den gått 69809 km och 100319 har den gått 75515km..men vad vet jag
Håller med essen88 Så tolkar jag det åxå-Sen vad den har gått i Tyskland är ju en annan sak.
Så nu är jag hemma och har tagit ett kort på pappret och lagt in det på datorn, men vet inte hur man lägger upp det så att ibrahim14 kan se detta för han vill juh se bevis om nu detta räcker för honom?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.