|
Sida 3 av 17
|
|
|---|---|
|
Wow drawls jag ringer Kjell jöhnsson nu, min advokat och han säger att vi kan gå till högsta domstol nu med ditt sista inlägg där du skriver 2007 09 21 110753KM lägg ner drawls allvarligt :S |
|
|
Någon som vet om denna kommer från jkpg vid något tillfälle? Känner igen den.. |
|
| Länk | |
|
Länk Går hur lätt som helst att photoshopa :S Drawls kan väll lägga ut bild på han o bilen tillsammans som klargör att han varit en tidigare ägare till bilen. |
|
|
Ibrahim: Beställ det där utdraget ur "reparations basen" som bara ägaren kan göra, kan vara välinvesterade 100-lappar för din del, dessutom ett dokument som styrker din bils körsträcka om nu mätarställningen är korrekt. Tråkit om en "fläckfri" bil blir felaktigt "märkt", blir säkert mera lättsålt med ett sådant urdrag oxå skulle jag tro... |
|
|
Sluta larva dig nu Ibrahim. Du kan inte gå till advokat med ett skit i den här tråden. Däremot kan du gå mot den du köpte bilen av. Traska nu iväg till BMW och beställ ett utdrag från BMWs garantireparationsdatabas. Inga avläsningar eller andra låtsasbevis. ------- //Lövet |
|
| @GE. Slitna pedalgummin och blank ratt tyder på fler mil om bilen är skruvad,det var detta jag menade,men om Du vill kanske Du kan se milen med vad vet jag ;) | |
|
Dawwe när jag köpte den här bilen så gjorde jag en Carfax kontroll på den, dvs allt register på bilen som finns, I sverige, utomlands Allt kommer upp. Varjegång bilen besiktas eller är inne på bmw och man skrivit ner miltalen så står miltalen i carfax.se Jag gjorde den kontrollen när jag köpte bilen och fick ut den fläckfri. Inga fuffels alls därför jag känner mig 100 på att bilen inte är fifflad med, det och att Bmw själva gav mig med säkerhet att bilen inte är skruvad när dom förra månaden kollade igenom bilen och gav klartecken till försäkringsbolaget att den inte är skruvad.. Bmw har ingen anledning till att ljuga antingen betalar försäkringsbolaget för reservdelen eller så betalar jag ingen anledning till att ljuga |
|
|
Om du läser ordentligt så är det två av varandra oberoende personer som fått fram data kring bilen som tyder på att dina utdrag är felaktiga. ------- //Lövet |
|
|
Ibrahim 14: Du har mycket att lära dig om bilar och hur man kollar dess historik... Carfax.se visar bara historik på bilen från den tiden den varit i Sverige! Hade den kommit från USA så hade det även gått att se historiken i USA. Alltså din bil kom hit 2008, OM den backats så hände det såklart i Tyskland något år tidigare. Såg att du bara ägt bilen några månader enligt transportstyrelsen, visar det sig att den är skruvad så reklamera den hos Bilhandlaren vetja. Mvh Peter |
|
|
Ibrahim: Det är enbart med ett utdrag från garantireparationer som miltalet kan verifieras. Mvh |
|
|
Jojo peddan men drawls skriver att bilen vart "skruvad" här i sverige inte i tyskland. Tills drawls kommer med bildbevis av något slag så är det helt onödigt att spekulera och anklaga :S |
|
|
Enligt CARFAX så har 9% av alla bilar i Sverige felaktig mätarställning. 15% har varit krocklagade mer eller mindre bra och är åter i trafik... drawls: det har varit 12 ägare i Sverige sen 2008, när ägde du bilen? MVH Peter |
|
|
Det finns redan åtminstone ett bildbevis i den här tråden ------- //Lövet |
|
|
Ibrahim14: I det tredje inlägget skriver drawls att den var backad i Tyskland. Andreas: Det pappret kan man väl i ärlighetens inte döma efter? eller hur? |
|
|
Man måste börja fundera på varför en fristående person, som varit medlem på forumet i flera år, lägger upp en bild som är direkt från BMWs system - skulle sätta sig och photoshoppa den felaktigt? ------- //Lövet |
|
| +1. Den verkar skruvad. | |
| Okej varför är den skruvad slippy? med vilka bevis verkar den vara skruvad?? | |
| Varför beställer du inte det där förbenad "garantirep utdraget" så vet du svart på vitt? Du kan inte bara säga "Nej den är inte skruvad!", presentera ett underlag/bevis som styrker ditt påstående så...O nej att skriva att "Den är kollad av försäkringsbolaget" mm räcker inte, ett urdrag ur den där basen kommer som sagt ge dig svart på vitt, sen är det upp till dig om du vill dela med dig av urdraget eller inte... | |
|
En av de mera spännande trådarna på Autopower på länge. ;-) Oerhört trist så klart för både drawls och Ibrahim14 som verkar drabbats av detta. Enligt min förståelse så går det fortfarande att skruva BMW på ett såpass "smart" sätt att inte ens verkstäderna märker det, inte ens de digitala diagnos datorerna som kopplas till bilen. Som någon skrev så gäller det väl för Ibrahim att nu via BMW kolla upp bilens service historik i både Tyskland och Sverige (BMWs garantireparationsdatabas). Visar den sig vara skruvad så är det så klart tidigare ägare Ibrahim ska gå på. Carfax är som någon skrev odugligt för Tysklands importerade bilar. Sedan kan man så klart diskutera om man först ska upplysa bilens annonsör eller hänga ut bilen och personen här på Internet. Personligen tycker jag att man kan försöka kontakta annonsören först, via mail eller dylikt. Sedan om man märker att annonsören är skyldig, inte bryr sig eller spelar dum, ja då är det fritt fram att slå hårt mot hårt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.