|
Sida 2 av 17
|
|
|---|---|
|
"En närbild på pedalerna samt ratten kanske klargör mera?" Inte illa att kunna avläsa mätarställningen på det viset... B-) |
|
|
Det är bara att ring till bmw och få listan på när den har varit inne på bmw på reparationer så kan ni se själva.. Ingen skulle bli gladare än jag om den inte var backad i och med att jag blivit stämd ang mätarställningen på den här bilen! Kan kolla när jag kommer hem senare idag exakta kilometer ställningar och datum men om ni vill vara säkra så be bmw skriva ut en lista som sagt. Jag ringde också 2 bmw verkstäder innan jag köpte den men dom såg inte något konstigt heller men firman jag sålde den till tog ut denna listan.. Vill bara att inte någon annan skall hamna i samma sits som jag har varit i! |
|
| Bra drawls då måste du ha domsluts protokollet från domstolen som du kan scanna och sätta upp här så vi alla kan se det | |
| Bilen var i ett väldigt fint skick när jag ägde den.. | |
| Drawls snälla har du bevis så lägg fram dom annars kan du sluta med det här tycker jag | |
| "Ibrahim14" Du har PM.. | |
| Jag är inte hemma som sagt, ring till bmw så får du svart på vitt! | |
| Drawls jag har ju redan sagt att bmw konfermerat att bilens mätarställning stämmer så jag behöver inte ringa dit igen :S nej du drawls som la ut det här kan ju backa upp de med något som tex. domsluts protokollet? eftersom du säger att du blivit stämd så har du anmälan och protokollet för sånt där är man ju inte dum och slänger ellerhur? Eller så kan du inte få fram det eftersom du egentligen ljuger | |
|
Okej jag vill att alla som läser denna tråd går in och söker på en tråd som Drawls tidigare skapat för en månad sen där han letar efter ett Einsmann avgassystem till sin BMW M5 E61, precis som jag sa innan Drawls är en M5 ägare och vill bara få ut dåligt ryckte om alla andra m5or som finns uppe på blocket. Gå in och sök efter inlägget M5 E61 Eisenmann. så får ni se att Drawls själv äger en m5a och vill bara få ut konkurenterna. |
|
| Domstols beslutet tänker jag inte lägga ut men BMW pappret kan jag lägga ut senare. | |
|
Nu blir det riktigt spännande här. Ett utdrag från garantireparationer har högre trovärdighet är en enbart en avläsning. ------- //Lövet |
|
|
Drawls jag kan skriva ut ett papper nu som säger att jag är den hetaste killen i världen på photoshop, vill du att jag lägger upp det också? Förstår inte varför man ska hålla på såhär, patetiskt ju |
|
|
Då blir det en fråga om trovärdighet i historien helt enkelt. ------- //Lövet |
|
|
Jag vet redan med 100% säkerhet att bilen inte är fifflad med. Det drawls säger saknar trovärdighet och saknar backup. Ska man komma med anklagelser så behöver man bevis av något slag. Han säger att han blev stämd, stämmnings protokollet borde man kunna lägga ut finns ingen fara med det :S bara o stryka sitt namn och adress. Säger du sanningen så borde det finnas ett protokoll och då borde du ju kunna lägga ut det annars tycker jag att admin ska lägga ner denna tråd och banna drawls. Och andreas nej en avläsning som innebär att man kontrollerar databoxarna och hela bilen ger mig mer trovärdighet eftersom ska man skruva bilen så måste man byta ut massa delar på bilen eftersom nyare bilar sparar miltalen i 4-5 olika ställen så byter man ut ljusmodulen så finns dom riktiga miltalen fortfarande kvar inne i bilen och kopplar man upp bilen till datorn så märker man av direkt att något är fel. dvs ska man skruva nyare bilar så är det svårt och för dyrt för att göra det. |
|
|
Tyvärr verkar det som att du tror att en avläsning från BMW inte är något som går att trixa med men tyvärr är det så. Ett utdrag från garantireparationer med noterade mätarställningar går inte att fuska med eftersom det inte kan ändras i efterhand. ------- //Lövet |
|
|
Ibrahim14: "dvs ska man skruva nyare bilar så är det svårt och för dyrt för att göra det." Nej du Ibrahim, det säljs dessvärre måååånga bilar med skruvade mätare, det är bara att söka lite på forumet här. Antingen är du bara naiv eller försöker du med alla möjliga argument "rentvå" din bil. Hursom så håller jag med dig om att det saknas bevis för det som Drawls påstår, men jag ser heller ingen anledning till varför han skulle hitta på något liknande. Vi får helt enkelt vänta på att han visar något som styrker hans påstående! |
|
|
Det ENDA sättet och se om mätaren är skruvad är via garantirep. från Bmw i ex Tyskland. Det är bara ägaren (ej bmw) som kan beställa detta. Det kostade 700 kr sist jag köpte det till min förra bmw. IBRAHIM 14: Klart som fan Bmw själva inte vill skylta med om deras bilar upptäcks vara skruvade, och självklart vill de ju laga bilen till dig och få så mycket betalt som möjligt från föräkringsbolaget...Så det hade inte jag heller litat på bara för att de"säger" att bilen är grön. Om du nu äger bilen så beställ ett utdrag själv hos din närmsta Bmw-handlare, brukar bara ta någon dag så får du svart på vitt...DÅ blir den dessutom mer lättsåld! MVH Peter |
|
|
2007 09 27 110753km 2008 07 31 57972km Enligt bmw skövde pratade med dom nu, så där har ni exakta mil tal! så om du äger bilen nu så stäm honom du har köpt den av du har blivit lurad precis som jag blev.. |
|
|
Peddan jag är redan säker på att Min bil inte är skruvad. Jag behöver inte bevisa något för någon här :S Vill drawls bevisa något så kan han mer än gärna lägga ut sitt bevis :S spelar ingen roll om han lägger ut ett papper här som han själv kan ha skrivit ut genom word eller photoshop, om han nu ägt bilen så har han ju nån sorts bevis på att han ägt den, Bild bevis. Annars är det ju helt onödigt att stå här och spekulera |
|
|
Bilen vart på BMW (service alt. något tekniskt problem) den 090721, med en noterat mätarställning 100319 km. Kobraskin: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.