|
Sida 17 av 17
|
|
|---|---|
NeZaN |
Haha det är ju ett skämt! Iofs så tror jag att i detta fall kommer inte utdraget spela någon roll. Han kommer aldrig "skruva" mätaren till rätta ställningen iaf. Aja, det är väl inget fel på bilen i övrigt, så om nästa ägare bara är medveten om detta så får han/hon göra vad den vill. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Dock intressant att Exclusive Cars varit ägare till bilen två gånger, jag hade högre tankar om denna firma som väl i och för sig är ganska USA inriktade. Om det var dessa som först upptäckte att bilen var skruvad kan jag tycka att de borde hanterat det hela annorlunda istället för att bara sälja vidare? Tex fixat mätarställningen. | |
|
Ja den har en märklig ägarhistorik minst sagt... Drawls verkar ha köpt den privat, sen sålt den efter bara drygt 1 månad till Maxi Bilcenter, som tydligen förmedlade den till nästa ägare samma dag, som bara hade den 2 månader?! o sen sålde den till Exlusivecars. Och sen stämde förmodligen Maxi Bilcenter drawls angående en bil som då redan ägdes av Exclusive Cars?! De hade väl ALDRIG bytt in den om Maxi Bilcenter varit ärliga mot sin köpare! Nä det verkar va en riktig soppa!! USCH!! MVH Peter |
|
| Kanske borde sälja storyn till hiphip-gänget som kan göra en ball sketch av den :-), royaltyn kan ju gå till en ÖL fest för AP-medlemar :-). | |
| He he! Vilken bra idé Kajan ska köpa M5 på gammla dagar och sen blir det ett scoop för Morgan Pålsson som konsument vägledare alla Sverker i PLUS. | |
| sunken och tony måste ju vara med på ett hörn också! och kanske kan tiffany vara en av ägarna? | |
|
Vilken djävla soppa. Det är fan synd om snubben som äger bilen nu om han är lurad dvs. Jag hoppas människan inte köpt bil för alla pengar han sparat ihop/eller tom lånat sig till bilen. Jag kan förstå att man får panik och vill bli av med bilen för att rädda sin ekonomi en sån här gång. Men i detta fallet är det ju total kört.Det går inte att rädda situationen med att försöka kränga bilen genom o-ärlighet. Inte i det här fallet. Bilen är under lupp av flera hundra människor.kanske flera 1000 tom? Tack gode gud att autopower finns alltså. |
|
| Tiffany kan ju vara spekulant :-), bara prov körningen hade varit ett garanterat spektakel.. | |
|
Länk Ett annat exempel på vad som skrivs om i denna tråd.Trist! |
|
| Det har varit många sådana historier de senaste 2 åren. Finns många krockade USA-importer i Svergie, som har kommit hit via Baltikum. | |
|
Fick en sur kommentar från drawels med vad jag menade med att alltihop utvecklats till något annat. Det jag menade var att det finns ingen som helst struktur i det hela där det nu på slutet har utvecklats till en riktig soppa. Skulle inte förvåna mig om drawels och Ibrahim var polare från början.. Bilen kommer säkert sluta upp utbränd på en parkeringsplats i ett sista desperat försök att få ut pengarna via försäkringsbolaget. |
|
| Något ägarbyte på denna eller ny annons? BNH258 | |
| Vet inte hur fort TransportStyrelsen uppdaterar men där är det ju ännu 12 ägare och den är fortfarande på kredit... | |
|
Bump. Inga nyheter? Mycket underhållande.... |
|
| nån som vet vad som hänt med bilen? | |
| Snabb koll fortfarande 12 ägare, så det har säkert inte hänt något, denna bilen e iskall på marknaden efter diskussionerna på denna tråden.. | |
|
Det enda rätta är ju att skruva fram mätaren till det troliga antalet samt lägga alla kort på bordet vid en ev. försäljning. Tror säkert bilen går att sälja (till rätt pris..) om man bara är ärlig med vad som hänt. Sen kan man ju lämna in den på ett M-test så man har protokoll på att allt är "ok" utefter förutsättningar.. Personligen skulle jag dock inte köpa objektet men det finns säkert folk som kan tänka sig göra de bara säljare är helt ärlig samt gör ovan.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.