AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
76.327

M5 e60 med backad mätare

Sida 15 av 17
Det vore onekligen intressant att veta hur firman som stämde TS gjorde när dom sålde bilen. Dom bör ju ändå ha sålt den med öppna kort och som mätarskruvad.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

GE: precis, jag har ställt frågan till drawls innan men av någon anledning vill han inte skriva om det...

MVH Peter
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Men något skumt är det helt klart, både drawels och ibrahim14 eller vad han heter kommenterade båda friskt i tråden, men de senaste 20-30 inläggen har det varit helt tyst från dom. Det har kanske gått upp ett liljeholmens för båda att bilen är skruvad och deras försökt att bevis att bilen inte är det inte fungerar. Eller rättare sagt Drawels som försökte förtydliga i någon tråd att den var skruvad som sen blev något annat....

Men det jag tycker är extra märkligt är att inte drawels berättar hur det gick med rättegången och utgången av det hela utan bara snackar runt stämningen och stämningen och att han förlorade. Som GE skrev för något inlägg sedan, det vore högst intressant att veta vilken firma som sålde bilden från början och hur det gick till..
När man börjar vända på dom stenar kommer det säkert upp en massa andra märkliga omständigheter...
Dom kan ju ha annat att göra än att passa denna tråden hela tiden! :D
mmbv5 - han skrev ju att det inte blev någon rättegång utan förlikning till företagets fördel (sidan 7 i tråden)
ha
413
hajen
AMG C63
Porsche Cayenne Turbo
Absolut en intressant tråd.

Full ägarhistorik i Sverige kan vem som helst begära om vilken bil som helst via transportstyrelsen, bara att sända dom ett mail ( Länk ). (det gör jag inför varje bilbyte...) Då får man fulla uppgifter, datum, namn, adr,...

//PB

Bilderna från annonsen är fortfarande nåbara (så länge det varar): Länk Länk

mvh/ Anders
Mmbv5 vad är det jag ha sagt som blev något annat? Och som sagt så blev det juh ingen rättegång om du hade läst igen allt!?
drawls: Har du koll på hur firman gjorde när dom sålde bilen då?
Jag sålde bilen till en privat person men han skulle köpa den på kredit så firman fick köpa den av mig. Så först stämde privat personen mig min vi hade inget avtal. Så firman fick stäma mig. Och en enligt firman så hade dom betalat ut pengar till privat personen... Detta är en riktig soppa har hål på med detta över 2 år och det är så skönt att det är över, betalade in pengarna förra månaden..

Men som sagt tror inte dom har gjort något åt mätarställningen.
Sedan tror jag nog vi ska vara lite försiktiga/smarta när vi hänger ut folk här.

Åtminstone att vi gör det på ett sätt så att inte gänget kan ringa på dörren hemma.

Jag kan ingenting om denna Ibrahim, han kanske är världens schysstaste.

Men i vissa fall är det säkerligen tungt kriminella som antingen skruvar eller dealar med skruvade premium bilar.

Tro mig: Man vill inte att dessa gäng ska ringa på dörren hemma.

Modigt gjort av drawls dock och han verkar helt klart ha rätt.

Det enda jag kan tänka mig som så skulle kunna vara förmildrande omständigheter är om det är ett motorbyte som förklarat detta mätarhopp men det borde i och för sig då drawls fått reda på.
Men Ibrahim skall juh vara tacksam så att inte han blir stämd nu när han skall sälja den. Plus att BMW har garanterat honom mätarställningen till 100% så om det är någon han skall snacka med så är det dom som har garanterat honom det!
Tuffe
I och med att nuvarande ägare och förra privata ägaren känner varandra (se facebook) och har ett företag ihop (se ratsit.se) så kanske det är besvärligt för Ibrahim att acceptera att den är skruvad, föregående ägare kanske inte heller visste något, det blir nog besvärligt att kräva tillbaka pengar i flera led..
Tuffe: Ja, man kanske borde gå till Hjalmars på en kopp kaffe och snacka bilar. ;-)
Tuffe
Om dom ens öppnat.. firman verkar rätt nystartad.
Hur ser ni de på facebook?
Tuffe
Logga in.
Skriv in "Ibrahims" riktiga namn och klicka på hans vänner.
Tror förre ägaren låg sist i listan, alfabetsordning.
mm
48
mmbv5
520d touring -08
320i cab -97
Linol: hm du har rätt bommade det,
tuffe du har PM..
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hm...det här blir bara mer o mer intressant...:-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.