|
Sida 14 av 17
|
|
|---|---|
| Undrar vad den kan ha gått mellan 2007-2008 4000 mil? Plus att den är backad ca 5300 mil så "kanske" 18000 mil? | |
| Mkt underhållande tråd ;-) | |
|
Ingen här med tillgång till infotorg? Isåfall kan man kanske se ägarhistoriken förutom de sista 3, hade tex vart kul o se vilken firma som stämde drawls. Angående priset: Finns några blå M5:or på 9000 mil, tex en för 275.000, är den riktig så kan nog en 15 tusenmilare knappt inbringa 230-240... tror Ibrahim att han ska få 335 tusen så får man nog undra om stallet medföljer.... Mvh Peter |
|
| Underhållande Är en del, men det visar också styrkan med detta forum, det försvårar avsevärt för dom som försöker fuska och struls till Edet för oss andra.. | |
| Har någon detaljerna kring bilen (förutom regnr och chassinr.) Så att man kan se om bilen kommer att annonseras under andra namn. Färg, årsmodell, utrustning, ort, osv osv? | |
|
Annonsen borde finnas cachad hos Google. Ska kolla. ------- //Lövet |
|
| Sorgligt att vissa människor väljer att stoppa huvudet i sanden,för att på så sätt slippa "göra rätt".Pengars makt är stort,större än samvetet.Oavsett så måste man vara ganska naiv om man tror att man kan sälja bilen nu,med all info här finns,utan att risikera en jädrans baksmälla. | |
|
Sjukt underhållande tråd :) Riktigt bra att såna här charmiga typer får det rejält hett om öronen :) Tänk om någon stackars godtrogen typ kommer o köper bilen. Sen får man sig en riktigt härlig kall dusch :( En sån gång ber man till högre makter att personen i fråga som köpt bilen i god tro. Har förstånd nog att ta till, vad ska vi kalla det? "O orthodoxa metoder" |
|
|
peddan: Den blå M5:an för 275 000:- som du refererar till var jag själv och tittade på för ett antal år sedan. Personligen tyckte jag att karosspassningen inte var bra, exempelvis så var vänsterskärmen framjusterad så mycket att nya hål hade behövts borrats i överkanten på skärmen. Strålkastarna hade mycket olika tillverkningsdatum, dörrarna var delvis feljusterade, det låg glassplitter i projektorn för Head-Up displayen, fälgarna var lackade i "fel" kulör och lite annat. Den gick dock utmärkt och hade inga som helst missljud i motor och transmission. Bilen hade minst någon stämpel i serviceboken ifrån Polen. Inget ont i det men min gissning var då att bilen krockats i ursprungslandet Tyskland och därefter lagats i Polen och sedan skeppats över till Sverige. Förvisso är detta min egen spekulation och reparationen kan vara tillräckligt bra utförd men den bilen kanske inte ska tjäna som värdereferens i detta fallet. |
|
|
ml99: Hittar den inte på Google, men vad jag kommer ihåg så var den interlagos-blå(?), 9500 mil på mätaren, 2005 årsmodell, M6-fälgar, pris 335', ljus inredning. ------- //Lövet |
|
|
Joholm: ok ett riktigt importlik mao....ja den har ju varit till salu hos senaste ägaren ett bra tag den oxå. MVH Peter |
|
|
andreas_lofgren, du har bra minne. "BMW M5 Mätarställning: 9000 mil Färg: Interlagosblå metallic Inredning: Vitt Karosseri: Sedan........." mvh/ Anders |
|
| Jag har tillgång till infotorg, kan slå upp regnummret imorgon om det är av intresse. Har dock bara kollat bilar jag har varit intresserad av förut och man ser bara x antal år ägare tillbaks har jag för mig. | |
|
Här har ni optionslistan på bilen som tråden handlar om: Order options No. Description 1CA SELECTION COP RELEVANT VEHICLES 261 SIDE AIRBAG FOR REAR PASSENGERS 320 MODEL DESIGNATION, DELETION 4MA M MULTIF. SEATS F. DRIVER A. PASS. 4MF DYNAMIC SEAT BACK WIDTH ADJUSTMENT 403 GLAS ROOF, ELECTRIC 415 SUNBLIND FOR REAR WINDOW 428 WARNING TRIANGLE 430 INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE 431 INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D 441 SMOKERS PACKAGE 465 THROUGH-LOAD SYSTEM 502 HEADLIGHT WASHER SYSTEM 508 PARK DISTANCE CONTROL (PDC) 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 605 TELEMATIC PREPARATION 607 TELESERVICE PREPARATION 609 NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL 610 HEAD UP DISPLAY 612 BMW ASSIST 616 BMW ONLINE 620 VOICE INPUT SYSTEM 633 PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. 672 CD CHANGER BMW FOR 6 CDS 676 HIFI LOUDSPEAKER SYSTEM 698 AREA-CODE 2 737 INTERIOR TRIM ALU SHADOW, BRUSHED 8SA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION 8SB COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC 8SC COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELESERVICE 8SP COP CONTROL 801 GERMANY VERSION 863 EUROPE/DEALER DIRECTORY 879 GERMAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Series options No. Description 216 SERVOTRONIC 302 ALARM SYSTEM 423 FLOOR MATS, VELOUR 442 CUPHOLDER 459 SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY 473 ARMREST, FRONT 494 SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER 522 XENON LIGHT 534 AUTOMATIC AIR CONDITIONING 540 CRUISE CONTROL 548 SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING 563 LIGHTS PACKAGE 775 INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE 785 WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS 851 LANGUAGE VERSION GERMAN |
|
NeZaN |
Ja jag uppfattar det i alla fall som att ägaren vet att bilen är skruvad. Som alla säger är det en kostnad på ynkliga 700:- för att rentvå bilen och han vägrar. Säger ju ganska mycket om hur seriös personen ifråga är. Klart han vet att det är något fuffens med hans bil. Hade det varit någon annan person med lite mer intresse för att äga en ärlig bil som "smutskastats" på nätet så hade jag gjort Allt i min makt för att få den rentvådd. Ägaren har ett gyllene tillfälle att motbevisa alla, men ändå vägrar han. Bavaria Stockholm har även dom förklarat för mig att dom Aldrig garanterar mätarställning via nyckelavläsning eller liknande metoder. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| visst är de något fel på bilen.....om de hade varit ett ärlig person så skulle han ha beställd beviset för länge sen....kansce är därför han säljer den? fick veta de sj å försöker sälja den vidare hahahah hoppas inte NÅGON köper den | |
|
headmaster: hade vart toppen. pm:a infon om du inte vill skriva här. Mvh Peter |
|
| Om den skulle bli såld så kan man ju misstänka att den nya ägaren får lite info härifrån... | |
|
Som sagt tidigare i tråden, hade "Ibrahim" varit en seriös säljare med rent mjöl i påsen så hade han beställt ett garantiutdraget, 700kr för att rentvå sin bil är ett BRA pris! Jag menar....majoriteten av personerna som köper M-bilar kollar upp dom från topp till tå, bland det första man gör är väl just att googla reg-nummret, och vad kommer upp då? En tråd där det står "skruvad M5". |
|
|
Intressant tråd med högt underhållningsvärde! Borde inte den normala reaktionen hos nuvarande ägaren varit: "Tack för informationen - jag kollar upp bilen och har torrt på fötterna för att eventuellt kräva pengar av förra ägaren...skall bara göra ett utdrag för att veta om jag skall gå vidare..." Med tanke på att ett företag redan har stämt och nått förlikning med en tidigare ägare av samma bil, pga felaktig mätarställning, borde väl detta dokumenterats åtminstone i samband med att företaget sålde bilen vidare!? Och har företaget i fråga lyckats få fram "bevis" som gav dem rätt, borde väl de väga väldigt tungt som fortsatt bevisning av bilens mätarställning! Att envist blunda för "fakta" hjälper föga vid en ev. rättslig tvist - att själv välja att inte "tro på" enhällig expertis och mängder av varandra oberoende "bevis" gör att det kan likställas med att man visste (eller borde veta) att bilens historik inte var korrekt vid en ev. försäljning. Min gissning är att nuvarande ägaren vet eller misstänker att det är något lurt med bilens mätarställning i förhållande till verklig körsträcka och (felaktigt) tror att han skapar sig ett juridiskt skydd genom att medvetet inte acceptera fakta genom att "sticka huvudet i sanden" och inte riskera att få fram sanningen svart på vitt, genom att inte göra ett registerutdrag... Om nuvarande ägare köpt bilen i tron om att den var oskruvad är det väldigt trist, men han har nog ändå ganska mycket fakta i denna tråd som kan hjälpa honom i en tvist med tidigare ägare. Om nuvarande ägaren är medveten om eller ens misstänksam om att bilen är skruvad (vilket han måste vara i samband med aktivt deltagande i denna tråd!) är det rent bedrägeri att försöka sälja den vidare utan att undersöka historiken närmare! Men ingen vill väl bli sittande med Svarte-Petter, särskilt inte om det kostar innehavaren många tiotusentals kronor.... Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.