|
Sida 13 av 17
|
|
|---|---|
|
Ibrahim, eller Jonas var det kanske ? Jag menar du är inte vidare smart som fortsätter svara i denna tråd utan att komma med motbevis, det kan som sagt göra dig skyldig i framtiden. |
|
|
Dawwe: Om det kommer upp i domstol kommer väl Ibrahim antingen spela dum/ovetande eller hänvisa till den här verkstaden som givit honom någon form av udda "garanti" att bilen skulle vara ok. Skulle tyvärr inte förvåna mig om Ibrahim får rätt under förutsättning att någon från verkstaden vittnar om denna "garanti" (jag antar att det enbart vara en muntlig "garanti"). Det har också att göra med hur kompetent domstolen är att hantera skruvningar och vet hur det ligger till. Dvs att bilar faktiskt kan skruvas utan att ens en bilverkstad kan se det och att man därför behöver garanti reparationerna från ursprungslandet som styrkande bevis/handling. Jag tvivlar, det är väl därför det finns så många som tjänar pengar på att skruva bilar, det är relativt riskfritt även om man riskerar att reta upp människor REJÄLT. |
|
| Tyvärr måste jag återigen göra ett inspel i tråden - det som Drawls berättat stämmer. Jag har en bild över garantiåtgärderna. Kommer att ladda upp den ikväll. | |
Tuffe |
Ibrahim14, kan det vara så att du köpt bilen av en kompis och bara finansierat den genom ett bilföretag, å därför har svårt att reklamera bilen? |
| ojoj, nu börjar det bli spännande! | |
| Så vitt jag vet, är bilen iallafall på kredit. | |
| ..och bilfirman som den är köpt på, sålde den samma dag som man "förvärvade" den. | |
|
mistafrizz, på den aktuella bilen? Alpina B8 Länk |
|
|
Här kommer bilden (tagen hos BMW med en Iphone ca kl 1430 idag) Länk Önskar ägaren ha dokumentet i sin helhet - så är det bara att gå in till närmaste BMW ÅF och be dem beställa det från Tyskland. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Ibrahim14 kommer väl att hävda att det inte är hans iom att reg nr´t inte syns. Förstår inte hans ovilja att ta ett garantiutdrag han kan ju faktiskt tjäna pengar på det om det nu går att komma åt firman som sålt den åt honom. nåja var och en har väl rätt att leva i sin egen värld intressant tråd iaf. |
|
| Men det e ju det som e hela tricket, att förneka allt sålångtdet går. där av tar han inte ut garantiutdrag. Eller har han gjort det och insett den bistra verkligheten :-/ | |
|
Det är nog bara så att Ibrahim/Jonas inte vill veta om bilen i fråga är skruvad eller inte.. Lite intressant är ju oxå att bilen har befunnit sig på verkstad i en hel månad från 27/9 till den 25/10 ;-) Undrar varför.. Kan ju IOFS vara så att den då har varit inbytt och stått still pgr av det.. |
|
Tuffe |
Ratsit.se och facebook kan avslöja mycket... |
| Tack mistafrizz!! | |
|
Ibrahim: Jag har aldrig påstått och du har uppenbarligen aldrig tänkt eller läst ordentligt: Jag skrev "Oavsett om bilen är skruvad eller inte". Och så ser jag det; Oavsett om din bil är helt ärlig eller ej så kommer spekulanter på din bil be dig om registeringsnummret (förstås), sedan kommer de med stor sannolikhet söka på Google och hitta denna tråd. Och efter att ha läst det du skrivit i denna tråd, så tvivlar jag starkt att någon kommer ta dig på allvar oavsett om du har rätt eller ej. Allt handlar om intrycker man får, och jag tror tyvärr att vi i denna tråden är överens om att vi inte vågat köpa bil utav dig... //Bjersér |
|
|
Annonsen borta igen.. Herregud. Denna bilen kommer ju aldrig bli såld med ett miltal under 10.000mil på blocket. Nästa gång vi ser den ute hoppas man iallafall att den har ett par 10 tusen mil på mätarn. |
|
|
För den som söker mera underhållning kan jag rekomendera google/facebook för mera info om både person/bil. Nu finns både chassinummer(se början av tråden) samt regnummer i tråden så för den ev nya spekulaten finns infon lagrad i cybervärlden. |
|
| Jag tycker Ibrahim borde ta till sig av infon här o TACKA de som talat om (bevisat) för honom hur det ligger till med hans bil. Han får helt enkelt stämma de han köpte bilen av, borde väl vara lättare då den är köpt på kredit? | |
| Facebook? Vad finns det för info där? | |
| Vad kan rimligt miltal vara på bilen? Den skruvades från 11000 till ca 6000 o har gått ca 3000 sedan dess? Dvs runt 15" mil i dagsläget? Vad kan vara rimligt pris på en sådan bil, förutsatt att skicket är som det skall? NEJ jag är inte spekulant! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.