|
Sida 12 av 17
|
|
|---|---|
|
Jojo men vart i tråden bevisar för er att bilen är skruvad bjerser? Jag märkte precis en grejj som ni kan titta på, om ni tittar på Sida tre första inlägget av B97 där han jobbar på bmw och lägger ut en länk där det sägs att bilen har åkt 100319Km år 2009 men i drawls länk för garantirapporten så säger det att bilen ska varit skruvad innan den kom till sverige dvs år 2008 så hur kan bilen då ha åkt 10000mil om bilen år 2008 registrerades i sverige med 5900mil och år 2009 6800Mil? Tycker ni själva inte att det låter lite konstigt? Jag har "Rent mjöl i påsen" den som köper bilen kan jag gå med på kraven han/hon har för att kolla upp miltalen, inga problem med det försöker inte lura någon. Du behöver inte bete dig sådär andreas, lugna ner dig. |
|
| Varför kallar du dig Jonas i annonsen då när du inte heter det? Jag tror inte det hjälper dig sälja bilen utan snarare tvärs om. | |
| Ja vet inte vad ägaren heter men visst kan ägaren heta Jonas då förnamnet enligt Bilregistret är en enda bokstav vilket kan vara en förkortning? Dessutom är bilen köpt på kredit, bra att veta för ev spekulanter. | |
|
Jag får upp två riktiga namn när jag kollar i bilregistret. Inget av dem är Jonas eller ens i närheten. ------- //Lövet |
|
|
Ibrahim, Vad är det du inte förstår? Bmw kan inte garantera att bilen är oskruvad till 100%. Defintivt inte utan att ta utdrag från garantireperationer. Att du inte beställer dokumenten kan bara tolkas på ett sätt, du vill inte veta och hoppas på att nästa köpare är lika oförsiktig som du själv var. |
|
| Ok...Namnen (enligt 0771141516) jag får är en bokstav följt av ett relativt vanligt svenskt tjejnamn, som borde vara ett efternamn? Rent teoretiskt kan man stava Jonas med den bokstav som anges före efternamnet. | |
|
ibbe: Din trovärdighet ökar inte direkt med dessa kommentarer om hur mkt BMW eller din verkstadskille garanterar saker o ting fram o tillbaka. Lyssna vad folk här på forumet har säga till dig och ta till dig det väsentliga. Tror inte ngn vill dig illa eller blir glad av att se dig sitta på en skruvad M5:a. Dessutom tror jag att den där halvtaskiga annonsen på blocket gör inte saken bättre. Antingen tar du tag i det här eller skit i det, bit i det sura äpplet o gå vidare. BMW M-POWER |
|
|
Första namnet är ett svenskt tjejnamn och efternamnet arabiskt(?). Någon Jonas är det inte som äger bilen iaf.. Börjar bli parodi av den här tråden. Som vanligt när det är diskussion om en skruvad bil vill jag påstå. |
|
|
Men gino var i tråden är det som gör dig säker på att bilen är skruvad? Var i tråden gör alla er så säkra? Det är ju smutskastning, om ingen har något riktigt fakta så är det ju inte sant har jag rätt eller fel? :S ni ber mig öppna ögonen men öppna ögonen själva alla kommer med påhopp men ingen ren fakta. Andreas_lofgren du sa i början av tråden att man måste få fakta för att vara säker, har du tillräcklig fakta för att vara säker? nu när du ser att B97´s dokument inte stämmer? Jag sa ju att Jonas att mitt namn och det är det, mitt mellan namn men inte mitt förnamn. Om nån ska fortsätta argumentera kom fram med dom bevisen som gör er så klart säkra på att bilen är skruvad eller sluta argumentera och kom med påhopp, kom fram med bevisen istället |
|
|
Om jag får fråga lite off-topic... fast kanske ändå on-topic: om nu ett officiellt garantireparationsutdrag från BMW visar att en mätare är skruvad med nästan dubbla antalet milen mellan ett besök till ett annat, borde inte BMW tydligt rödflagga bilen då i deras databaser. Det verkar ju helt bisarrt att de bara låtsas som att det skulle regna när de får in en bil som innan var över 10.000 mil men nu visar under 6000... Är inte det normala tillvägagångssättet när man kollar om en bil är skruvad genom att få ut en total lista på alla verkstäder som haft att göra med bilen och sedan ringa upp dessa verkstäder för att verifiera milantalet? |
|
|
Som redan gjorts troligt så är mätarställning i fn första inlägget på sidan 3 förväxlat med datum. Rättar man det blir listan på det som framkommit som följer: 2010-Mar-19 75,515 km 2009-Jul-21 69,809 km 2008-Jul-31 57,972 km 2008-Jul-29 57,972 km 2007-Okt-25 110,753 km 2007-Sep-24 110,753 km Ang. "Jag kommer ta bort annonsen tills jag vet med mer säkerhet att bilen inte är fifflad med vilket jag nu har gjort. Pratat med min verkstadskille och han sagt att den inte är och bilen är uppe till salu igen." På vilka grunder säger verkstadskillen att bilen "inte är fifflad"? |
|
|
Balmgren om du ger mig ditt registreringsnummer så kan jag skriva ut ett papper på att din bil egentligen åkt 40.000Mil Kan någon komma med Ett klart bevis på att bilen är Skruvad eller sluta argumentera och smutskasta min bil? |
|
|
2010-Nov-08 84,615 km 2010-Mar-19 75,515 km 2009-Jul-21 69,809 km 2008-Jul-31 57,972 km 2008-Jul-29 57,972 km 2007-Okt-25 110,753 km 2007-Sep-24 110,753 km |
|
| okej låt mig säga såhär då. Ett bevis som inte går att förfarlska | |
| Ibrahim: Du har ju hela tiden haft möjligheten att stoppa alla spekulationer om din mätarställnings äkthet eller inte, det enda du behöver göra är att presentera det där urdraget ur garantidatabasen som bara ägaren (?) kan beställa numera... Det finns säkert andra som kan få fram det där urdraget men då måste man nog jobba på BMW eller ha kontakter där, tidigare kunde iaf vem som helst beställa ett urdrag, utan att behöva vara bilens ägare... | |
|
"Kan någon komma med Ett klart bevis på att bilen är Skruvad eller sluta argumentera och smutskasta min bil?" Eller så kommer du med ett utdrag på garantireparationer som visar motsatsen. Tills dess får du nog ha överseende med att folk är nyfikna och fortsätter diskutera. Personligen hade jag gjort det, inte bara för min egen skull utan även för att bevisa för alla som tvivlar... |
|
|
Underhållande tråd, men att överbevisa Ibrahim14 går inte, så det är nog bara att ge upp. Det är nog så enkelt att antingen har det redan gått upp ett Liljeholmens för honom att han är blåst på en skruvad bil och vill nu sälja den vidare utan förlust eller så håller han på med sånt här till vardags och det här är bara just another day at the office. Vilket som är nog det bästa att lägga ut reg.numret och varna andra, jag gissar på att vi inom 6 månader har en ny ägare som kommer berätta här på forumet hur han vart lurad på bilen. Jag tar allt på fullaste allvar. |
|
|
Det är väl ingen ide att diskutera detta vidare, Ibrahim tror på sin sak, andra tror motsatsen! Hur mycket än man tjatar så kommer han inte att begära ett utdrag från BMW Tyskland som visar eventuella garanti reparationer! Reg nr är ju inte direkt okänt på Google........ Alpina B8 Länk |
|
| Kan ju "bli" spännande om bilen blir såld o den nya ägaren får svart på vitt att den ÄR skruvad. Då kan ju han hänvisa till denna tråd med motiveringen att "dåvarande ägare borde rimligtvis ha anat/känt till bilens sanna historik utan att upplysa mig", undrar hur ett sådant case skulle hanteras i domstol? | |
| Klockrent da kan ocksa bli stamd, parodi var ordet :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.