AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
26.554

330i E91 omöjlig att sälja?

Sida 1 av 3
Som rubriken lyder. Någon som har nått bra tips på vad som är fel med annonsen? Har haft en del intressenter men mest skambud. Har försökt sälja i två månader. Skicket är precis som i videon.

Kan det vara överambitiöst med videon?
Dålig musik i video?
Dålig annons?
Fel bilder?
Sist men inte minst, är det verkligen fel pris?

Min annons: Länk

Tack på förhand.
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
BMW 330i Touring E91 - 06, Såld
BMW Z3 2.8 Coupe -99, Såld
Hej Lennart,

Jag har kollat på din annons flera gånger men eftersom den saknar M-Paket så har den gått bort för min del. Jag köpte en E91 330, för 3 veckor sedan. Min hade M-Paket och all utrustning utom farhållare med radarfunktion typ...

Din verkar vara bra utrustad och i fint skick, dock så har den gått lite långt för min smak och som sagt inget M-Paket. Nu har du iafl fått en persons åsikter om varför...
Lycka till med försäljningen, gäller väl att ha ännu mer is i magen, eller sänka priset ännu mer...

/andreas.
Folk tror dom skall få saker till skänks , eller tror säljare sitter i nöd !! .

M-Paket är överskattad , speciellt på nyare modeller , men här på Forumet är M-Paket nån slags Gud man inte överlever utan !!!
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Kollade in din annons innan jag köpte min Volvo. Då var det priset som gjorde att jag avstod. Kan inte hitta något fel på varken bil eller annons egentligen.

-------
//Lövet
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ho Care, vad är din teori då?
JF
257
JF.
335i Coupe -07
M-paket är inte överskattat alls, de är en smaksak...
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
Efter Facelift så spelar inte M-Paket lika stor roll för utseendet som pre facelift. Dock så skulle jag aldrig köpa en 3-Serie utan M-Paket. Men visst är det en smaksak :)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
ja tror (en orsak av många) att folk avvaktar med 3 serien eftersom de kommer en ny modell snart. väldigt många verkar ligga kvar på blocket medan andra märken är de lite mer rullning på.

har kikat till och från mest på volvo, audi, passat, bmw och mercedes.

sen verkar det som bmw spekulanter börjar bli petiga med "småsaker" (inklusive mig själv)...

BMW ownz
Tack för alla svar. Ni får gärna hålla er till topic =)

Fler som har förslag?
JF
257
JF.
335i Coupe -07
Sänka priset är nog de ända som hjälper tyvärr...
da
5
dahlis
E91 325d M-sport -09
För mig är det framförallt fyra saker som gjort att jag inte valt din bil.
Inget M-Paket
Ingen diesel
För många mil
Inget drag

Det som är positivt
Automat
Navi
Välutrustad

Vidare tror jag det är svårare att sälja en "gammal" E91 nu när faceliften finns i bra utbud på begmarknaden.

Lycka till
Jo
211
JockeX
Touareg
Det enda jag skulle kunna kritisera är videon som verkar onödig, allt du visar i den är vanliga bilder ackompanjerat av lite musik som kanske inte är mainstream direkt, samt innehåller kommentarer som "Kan köras på 0.87l/mil - Varför nu man skulle vilja göra det?". Men om det verkligen påverkar intresset det vet jag inte...
Jag tror du ligger för högt i pris helt enkelt, av tre orsaker: 1) bilen blir inte såld 2) det är som sagt ingen diesel, den saknar M-sport och har kommit över 10000 mil där maskinskadeförsäkringen normalt slutar gälla 3) 330 är lite mellanmodell precis som 325, många köper ex vis 320d eller 335i om man vill ha bensinare.

Är bilen mappad? Sånt minskar automatiskt intresset tyvärr.

Sista bilden är lite dålig då det ser ut som högre framstolen är felfärgad i skinnet (vilket jag antar att den inte är?).

Alternativet för många är en 320dT som har både mycket lägre driftskostnader och högre andrahandsvärde, då kommer tyvärr en 330iT att bli svårsåld.

Den här sommaren har många bilar varit och är svårsålda. Av flera orsaker, förstås sommarstiljten, men även oron i världsekonomin, dagliga nedgångar på börsen, skriverier om skuldproblemen i Europa och USA och höjda räntor och snack om bostadsbubbla. Privatköpare är helt enkelt mycket mera försiktiga idag än för 3-6 månader tillbaka.

Videon tycker jag är overshooting på en sån här bil. Kikar ofta av nyfiken på ex vis Mobile.de och där har många handlare videos och jag orkar eller har inte lust att se dessa. Känns som man försöker överbevisa att objektet är så bra med en video då de flesta annars bara annonserar med bilder och det har räckt i många år om man har en i övrigt bra annons med bilder och text, så tips, ta bort videon.

Vilka "skambud" har du fått? Skulle fundera på att ta ett av buden som du fått om det inte är helt orimligt. Tyvärr måste vi alla idag inse att bilarna inte är lika mycket värda som de var i våras. Det är kalla fakta.

Det är mina åsikter. Hoppas det går bra med din försäljning. Vad ska du köpa istället. Ett tips är en dieselbil då bensinare blir allt kallare.

/Anders
Th
119
ThomasF
Corvette Z06 2008
Jag ser inget konstigt med annonsen, det är en välutrstad bil med många mil. Beg försäljningen går väldigt segt just nu och köparna verkar inte vilja betala om de inte gör ett kapa. kännrr en som har flera fins bilar till salu som är välutrustade men som också inte blir sålda. Verkar vara köparens marknad om du inte har en unik bil som är mer inriktad på entusiaster.
Tack för alla svar och tips. Videon tar jag bort nu =)

Det vart många som ville ha bilder så därav gjorde jag videon. Eftersom det visade sig vara väldigt lätt att göra en sådan video så blev jag nog lite för kreativ =)

Tack igen och tack för bra forum.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag såg inget negativt med videon. Visar att annonsören har lagt lite energi på sin annons. Tror iofs det varken gör till eller från. Har du fler bilder kan du lägga upp dem på en bildhost nånstans och länka till dem.

Det är dock riktigt svårt att sälja bilar med stora motorer för tillfället. Förr köpte även Svensson bilar med ordentlig motor (Volvo V70 2.5T, Audi A6 2.4, BMW 525 osv) men nu är det högsta mode i radhuslängan att åka runt med liten knatterfyra och säga att "den drar bara en halv liter per mil". Sen att man får byta ut svindyra partikelfilter och bilen i verkligheten drar 0.75 talas det tyst om...

-------
//Lövet
Roffa1
1. Det första jag reagerade på i annonstexten var "familjeracer" (ev,hårt körd)
2. Priset är som flera redan nämnt för högt satt p.g.a avverkade mil och års mod.
3. Enl mig ser ej bilderna tillräckligt spännande ut, finns ingen Magi som får mig att vilja ha bilen.

Det är för tillfället mkt svårt att sälja någonting överhuvudtaget, folk håller stenhårt i sina slantar. Kanske bättre att avvakta med bilförsäljningen tills lite bättre tider är inom synhåll.
Priset gäller alltså för bilen med bara vinterdäck eller har du originalfälgar både med sommardäck och vinterdäck?
sc
179
scheller
BMW x1 xdrive 23d -10
Det som jag kan tänka mig kan påverka ett försäljningsresultat är bilder och pris. Om du tar lite nya snygga bilder på bilen, åk till en enfärgad vägg och fota mot den eller liknande gärna med teleobjektiv, då brukar det bli bra. Dock så har inte alla tillgång/tid/kunskap till detta så det kan vara mycket begärt.
Det nästa är som sagts ovan flera gånger är priset, men även detta är ju svårt då man själv vill ha ut det man tycker bilen är värd, dock så är det segt att sälja bilar nu och speciellt då med större motorer som påpekats ovan. Men vi som köper 330 finns dock fortfarande :)
Sen det sista är väl text, försök att hålla den så saklig som möjligt och utan "familjeräser osv. Ju seriösare intryck desto bättre är min åsikt.
Men det känns mest som att marknaden är allmänt trög just nu för denna typen av bilar. Så att sänka pris och fota nytt kanske ändå inte hjälper, och droppa priset i botten är ju inget som jag antar att du är speciellt sugen på.

Men som sagt innan, lycka till med försäljningen.

/andreas.
Säkert en fin bil, men det jag reagerar på är att den inte ser fräsch ut på bilderna.
Konstig ton på samtliga bilder, en Titanium Silver har i verkligheten en helt annan lyster, bilderna ger mer intrycket av en smutsig beige/silver met. bil...
Konstiga kontraster på interiörbilden, passagerarsätet ser t.ex. slitet ut på bilden, vilket den säkert inte är i verkligheten. Borde isf. vara tvärtom, att den är sliten allra längst fram i kanten.
Bilderna tagna med vidvinkel på alldeles för nära håll, vilket gör att bilen får konstiga proportioner. Gå hellre några meter bakåt när du fotar, och förstora och beskär bilden sen i datorn.

Annars önskar jag dig lycka till med försäljningen! (samt putsa avgasrören..!)

Tackar alla för tipsen. Har lyssnat till er och lärt =)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.