AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
15.119

Ska man stenskottsfoliera eller ej?

Sida 2 av 2
Plastdetaljer ser jag knappt något mening med att foliera då en omlackering inte är särskilt dyr för tex en front om man nu uppnår olidligt mycket stenskott. De priserna samt de resultaten jag har sett när det gäller stenskottsfoliering på fronter med skarpa vinklar och vrår imponerade inte så mycket så att jag kan tänka mig att lägga ner pengar på det. Det enda jag tänker på är breddningen på bakskärmarna som du nämner, skulle jag börja få stenskott där så kommer jag foliera där. Men på 300mil har jag inte ett märke änsålänge :D

I slutändan kommer man alltid få stenskott om man inte plastar in hela framdelen på bilen samt sidokjolar, a-stolpar och breddningen bak.. Men skulle någon göra det så gör dem nog bättre i att ställa undan bilen helt och inte använda den ;) Köra med "hjärnan" är också ett tips, jag försöker för det mesta alltid hålla löjligt långa avstånd till framförvarande bil när det körs på motorväg/landsväg. Jag körde runt 1500mil med min gamla m3e46 och kan inte urskilja att jag orsakade ett enda stort/märkbart stenskott under de milen. Sen kan man givetvis har tur också :D
Twinsturbo - jag kan bara instämma. Ska ordna befintliga märken vid en rekond under nästa vecka. Jag tror faktiskt de har med föregående ägares körstil att göra och tror inte att jag kommer ha några problem framöver. Tack för svar.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.