|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Några härliga medmänniskor hade vänligheten att drämma upp deras redan buckliga bildörr i vår alldeles perfekt välbevarade bakdörr. Bild: Länk Länk Försäkringsbolaget (Trygg Hansa) har avtal med ATs Bilplåt och Rejmes (Volvo) i Linköping. Hos vilken av dessa får jag (dvs bilen) bäst hjälp? Antar att jag bara behöver en omlackering, vet inte om ovanstående lackerar själva eller om de lämnar bort jobbet. Själv skulle jag vilja lämna bilen hos MS Car Lack och Plåt för lackering av övre halvan av dörren. Går det att åtgärda utan att ta bort dörren från bilen? Jag har nyligen tätat väderisoleringen i dörren och jag gjorde det ganska ordentligt, har ingen lust att låta någon slita isär alltihop igen. Dessutom har dörren perfekt känsla så vill heller inte låta någon pilla på gångjärnen, särskilt inte då de knappast har BMWs verktyg för att justera dörren. | |
| Well, Rejmes lackerar själva och de är duktiga på det enligt egen utsaga. :) | |
|
Jag har nyligen haft min bil hos Rejmes och jag skulle under inga omständigheter lämna dit den igen. Det är så klart möjligt att jag hade otur, men det var för många saker som strulade för att det ska kännas som tillfälligheter. /Micke |
|
|
Får väl tillägga att det inte blev nåt fel på just det de lackerade på min bil, men det var så mycket strul och krångel med annat. /Micke |
|
| Jaha, det låter ju betryggande... Var jobbet inte väl utfört? | |
|
Det kändes som att de öht inte har koll på läget. Först flyttades min bokade tid fram två gånger, båda med hänvisning till att BMW (som de beställt delar av) strulat på nåt sätt. Jag kommer inte ihåg nu på rak arm, men det var nåt i Rejmes förklaringar som gjorde att det var uppenbart att det var Rejmes själva som slarvat. Sen när de långt om länge hade lagat bilen och jag hämtade den så var det ett antal fel på den, vilka jag fick upptäcka själv. Bilen startade tex öht inte pga batteriet var slut, temperaturmätaren funkade inte (fick sen veta att de inte satt dit nån öht), fronten satt snett osv. När jag påtalade detta fick jag senare veta att "ja, den var ju inte färdig, vi hade inte fått alla delar av BMW, så vi fixar det när vi får hem de sista delarna", men detta var det ingen som talade om när de lämnade ut bilen. Plus lite mer grejer. Nu är ju bilen ok, men det var helt enkelt för mycket strul och "lekstuga" för att jag skulle lämna dit min bil igen. /Micke |
|
|
Har haft min volvo hos Rejmes, aldrig igen säger jag oxå. de fick de göra om lackjobbet två gånger pga. slarv/dåligt underarbete, samt att när jag hämtade bilen så hade de inte maskerat bakrutan så den var prickig!! så efter ett tredje besök var det "fixat"... Belami Plåt & Lack har fått bra, från vänner som använt dom. |
|
| Aj då. Nästa bekymmer är hur man får bort sidolisten (i mitthöjd på dörren) samt överlisten mot rutan utan att skada något (ja jag är petig). Att häkta av dörren verkar inte vara så riskabelt förutom risk för slagmärken överallt. Inredningen tar JAG bort i förväg tänkte jag. | |
| Nej nej nej.... Inte Belami!! Lackade taket på min då nya 325d -08 hos dom när bilen hade rullat 800 mil. Blev inte samma nyans på det röda utan det såg galet ut. Dock hade dom ingen förståelse för mig, och menade på att min nya 325d behövde en polering för att matcha det nylackade. Yeah idioter. | |
|
Jag blev iaf nöjd med MS Car o Lack. Han hade lackat fyra plåtar med färgprover när jag kom dit, så gick vi ut och la dom mot bilen. "Sterling grey med lite gult" skulle det vara, blev perfekt. Detta var när BMW bytte en dörr på garanti. |
|
Roffa1 |
Rejmes har alltid tidigare lackerat med utmärkt resultat, men tyvärr så har två av deras bästa lackare slutat. vilket naturligtvis kan resultera i mindre bra lackeringar. MS billack skulle nog jag avstå från att lämna bilen till. (har hört allt för mkt negativt om dem) Belami har en tendens att alltid få massor av bubblor (grodögon) i lacken. AT:s bilplåt lyckades med konststycket att lackera min nya bagagelucka så jag vart 99,9% nöjd. inte illa pinkat. vet dock ej om detta lackjobb var en engångsföreteelse eller om de verkligen är så skickliga till vardags. Ett säkert kort är annars Lackverkstan i Tornby (Janne) han kan verkligen konsten att lackera. |
Roffa1 |
Bif länk till min ny-lackerade bagagelucka, utfört av AT:s bilplåt. Länk |
|
Verkar ju bra, särskilt med tanke på att TryggHansa har avtal med dem... |
|
|
Länk ? |
|
| AT's bilplåt riktade även mitt tak - innan dom lämnade på lack till Belami pga att dom lackerar inte själva sa dom då! har dom börjat med det nyligen då?? | |
Roffa1 |
NiKeMaN: Jag frågade BMW i Hackefors om hur länge AT's varit i branschen innan bakluckan lämnades in för lack, enl uppgift så har de anlitat dem för lackjobb sedan flera år tillbaka. (AT's byter även orig vindrutor åt BMW i Hackefors) Marin849: När man lackerar om en bildörr helt eller delvis så kommer det med största sannolikhet att synas nyansskillnader eftersom man då har hela bilsidan att jämföra med som nyansreferens. Om du sedan själv strippar av hela bildörren från fönsterlister, osv, samt hakar av dörren från bilen så blir ju detta stora besparingar för FB, tycker du borde få kvitta detta egna arbete mot självrisken. |
|
Jag tänkte få kvitta detta egna arbete (plus ev tillägg) mot lackering av dörren på andra sidan också där det finns små stenskott, vilket kanske är ett långskott men ändå hehe. Jag skall inte betala, jag sprang nämligen ifatt och "haffade" de som slagit upp dörren och gått därifrån (jag såg när det hände!). Väntar på försäkringsbolaget. Att jag var nöjd med MS Car o lack var just för att de lackade om min nya framdörr (byte pga falsrost) och det går inte att se någon skillnad! Då gjorde han som sagt färgprov på riktigt, dvs provlackerade på lösa tunna plåtar som vi la mot bilen. |
|
Roffa1 |
Marin849: Det vore intressant att se dörren som MS lackat, har du kanske en länk till Garaget eller liknande ? |
behrozosogh |
MS säger jag bara. de är OTROLIGT duktiga, de har lackerat flera gånger åt mig. riktigt proffsiga :) |
|
Hm, jag har MASSOR med bilbilder men samtliga är på diverse detaljer/service/mek (t.ex. INSIDAN av dörrarna!), men har INGA som visar bilen i sin helhet/utanpå! :) De enda bilderna där dörr vä fr syns utifrån är dessa (tejpat för att felsöka vindljud) Länk Länk |
|
| (Motorhuven är något mörkare/synligt i molnigt ljus, byttes före min tid, jag hade aldrig accepterat det, dörren som MS har lackat ser man ej skillnad på, det första Mugge på MS sa när vi gick ut till bilen på 10m avstånd var "aha, huven är bytt ser jag") | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.