AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.641

koniska luftfilter, nån som testat?

Sida 1 av 2
Ro
36
Roberts
M3 coupé -96
Funderade kring koniskt luftfilter, KN eller green cotton, nån som testat? ger det något extra eller låter det bara ballare? Ett öppet filter + sportdämpare borde juh ge ett par hk extra. nån som kört med dylikt på rullande väg?
Visa användare
817
BMWCoupe
525iM Touring 2003
Nu funderar jag väl inte direkt på ett koniskt luftfilter på nya bilen ännu, men det kanske är intressant så småningom! Är det värt att sätta dit? Blir ljudet "bättre", eller ska man ligga lågt? Ev. effektökning...?

*Best Man Wins*
Ljudet låter som +100hp, men njaa effekt mässigt vet jag inte, bytte just tillbaka luftburken på min bil.
Satt ett JR konfilter i när jag köpte bilen. Har nu orginal burk med orginal pappersfilter. Skillnad? Jag är kanske döv men jag märkte ingen direkt skillnad på ljudet. Prestanda upplever jag som samma oxå.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Jag kör JR koniskt. Bruummm... Ingen prestandaskillnad, låter kanske aaaningen mycket vid normanl körning men riktigt, riktigt trevligt vid +5000 varv. Mitt tips e ett beggat filter då det har livstids hållbarhet, sen går du inte back så mycket flis (är iofs. ganska billigt nytt) om du inte gillar det.

BMWCoupé > På en 2002-bil tycker jag du ska strunta i det, men det e bara vad jag tycker =)
mi
910
micke80
528i -86
520i -97
635CSi -83

BMW CS #3981
Kan inte tänka mig att du tjänar någon effekt på det, inte på en standardmotor i alla fall... Hade en KN-filter innnan men jag ångrade mig så jag satte tillbaka orginalburken istället. Men visst låter det bättre med ett öppet filter!
Si
4
Silveros
M3 - 93
Ingen effekt som blir märkbar,,,,Men ett sjy inni H-----S Skönt ljud...Och jag kör med Green Cotton..pris 1200kr på Svenska bildelsimporten....
chrille_m3
Någon som vet om det är skillnad på ljud i olicka öppna filter, tex JR, Green Cotton, Kn, vilket låter bäst ??

Jonas M3
har koniskt o skall aldrig byta tillbaka. låter gutt

M-Tritschka
Henrik535
Tror ju knappast att bmw skulle sätta dit ett filter som stryper härligheten.Enda skillnaden är ljudet, man kan lika gärna borra lite hål i boxen så låter det lika gott.
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Om det ska göra någon som helst prestanda vinst mot orginal filtret så måste orginal burken vara dåligt designad.På min 320 så tar den luften presis under huven framför/över kylaren det lär bli ett skapligt över tryck där när man kör fort.Det ger skapligt med exra hästar.Det är inte många bilar som toppar över 220 km/h och väger typ 1400kg som endast har 150hk.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Monterade i går ett green cotton direkt air filter , hade tidigare ett instatsfilter K&N . Tycker inte att det vart någon större skillnad varken ljud eller effekt . Men det vart snyggt !

Köpte mitt på bildelsimporten för 1325 inkl frakt .

Lägger upp bilder på min sida för den som vill se .

MVH TONY ///M3
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Länk
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
Länk , nu så !
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Du kanske ska kolla så hemsidan funkar innan du lägger upp den. Bildlänkarna e kassa.
ph
900
phiber
320 E30 cab-91
328-johan jag vet det nu också . det är telia som har raderat dom p.g.a för lite plats på servern (max 10mb) Ska lägga upp dom ikväll på en annan . ;-(

MVH TONY ///M3
Jag har monterat ett BMC konat luftfilter och det där med ljudet vet jag inte... men jag tycker att den är piggare än vad den var förut...

Åsikterna är anmärkningsvärt olika i den här tråden :)
Ke
59
Kempa
M5 -91
Jag kastade dit det fetaste K&N luftfiltret som finns på min M5:a.
Vet inte om det gjorde nån direkt skillnad om man ser till antalet hk å så, men det låter som om man skulle ha bytt ut de 315 hästarna mot 315 brunstiga kor, brölar as härligt.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Kan inte se nyttan att sätta dit ett annat filter än std om man inte fixar till maskinen i övrigt? Större andningskapacitet bör väl fökjas upp med större effektmässighet? förvisso skruvad några knepiga norrmän på ett koniskt K&Nfilter på min bil modell vägkon, innanför stötfångaren...
Mvh
Asken
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
så med andra ord så kostar det 1200 kr för en massa jävla brööööl verkar helt sjukt!!!! trodde bilarna skulle gå bättre,, då kan jag ha mina pengar till bättre saker då eller??????

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.