AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
6.150

snyggaste kulör på e34

Sida 1 av 2
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
Kommer att hellackera en e34. Tar gärna emot tips i vilken kulör den blir snyggast i. Vilken kulör har denna?exempelvis Länk

Min är en limousine med shadowline, har mörkgrå buffel och svart instrumentbräda,, och det måste inte vara en färg som var tillgänglig för E34, eller ens en BMW kulör som ni rekommenderar

Ha gärna en länk till annan bil med färgen ni tycker min e34 skulle passa bäst i

Tack
sp
648
spacco
BMW 750iAL -95
Volvo 744GL -88
BMW 520dAT -08
Min gamla E34: Länk Calypsoröd. I mina ögon, en av dom snyggaste färgerna på en E34=)

Om du är inne på gråskala kan jag tipsa om denna Länk Saab Kolgrå. Riktigt snygg!
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
bilen var granitsilver när jag köpte den

Men det är bara taket och framskärmarna bakskärmar och kofångare fram kvar i den kulören. Alla dörrar bagage och kofångare bak breda huven och fronten plockades från en fyra år nyare bil

Från en mörkblå bil

Så nu måste det hellackas

Tack för länken

Fler förslag?
Delphinmetallic är 525an. Vilken är en endast något mörkare nyans än original Granitsilber.

Det bästa du kan göra är att lackera i original Granitsilber, snyggast och bäst.

Stephan
Dr
228
Dr.Pepper
M3 e92 -11
328i F31 -14
Hel klart snyggast på e34 är Orientblau!
Länk

Bilder gör inte kulören rättvisa, så läcker i verkligheten och solblänk.
Antar att det gäller 535:an o då "kan det kvitta" vilken färg du väljer...Velvetblau, Macaoblau, Madeiraschwarz är några "blå" färger som klär en E34 bra!
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Diamantsvart den ljusaste ;)

Länk
Jag har lazurblau, mörkt blå med inslag av violett när ljuset ligger på. Klart trevlig färg.
Diamantsvart (o svart öht!) är den SISTA färgen jag skulle välja... Ja min egen bil är just "Tråk-Diamantsvart", dessvärre...
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Tycker personligen att den gör sig bra i espresso black pearl (saab färgkod 298), svårt att hitta en bild som gör den rättvis, en nackdel är att bilen måste vara ren jämt för att färgen ska komma till sin rätt.

vill man ha riktigt roligt finns en färg som liknar denna Länk (fälgen alltså) Går dock att få den att effekta mer mot chrome än bilden antyder. Den är dock bökig, först måste man lacka blanksvart och sen innan svarta brinner ihop (även så fint som 1500 ger grova sliprepor) ska en glasurit färg i 55linjen (har för mig att den heter silk silver eller nåt sånt) läggas. Färgen får mer effekt ju mindre man lägger, sen kan man alltid dra lite tunt med blå candy över så får man mycket att titta på ;)
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
M5-E34. Jag skulle säga att den bmw du undrade på kulör är en sonderlack.
Jag hade precis den lacken på min E34 535i 91a O den är grymt snygg tycker jag. sonderlack är en special färg som är beställd från fabrik o det brukar inte stå mer är sonderlack i motorummet. Tror det finns bild på min 535 i galleriet? Kolla efter M-killen så hittar du säkert.

MVH

M-killen
Tycker E34an passar fint i daytonaviolett

Länk

/Johan - nu uppe i 14 bmw's
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Sonderlack innebär väl ändå bara att det inte är en bmw-standardfärg, som jag har förstått det så behöver den inte vara special alls i övrig, kan helt enkelt vara en färg från ett annat bilfabrikat. Men kan även vara en speciellt framtagen kulör.

Sen rent generellt kan man väl säga att det är snudd på fullkomligt omöjligt att avgöra vilken kulör det är från en bild, det finns ofta flera olika kulörer som ligger väldigt nära varandra. Och i verkligeheten kan dom upplevas väldigt olika :)
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag ändrar mig, Daytonaviolet alla dagar i veckan!
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Grew) Du tolka nog det jag skrev lite annorlunda men jag menade som du skrev. Det är en färg som är beställd av kunden som betällt bilen från fabriken. Fast den kan ju lika gärna vara omlackad efteråt oxå? Men men vem bryr sig! Klart att alla färger har ett nr oxå. Jag har ett nr på den sonderlacken jag hade på min 535 men kommer inte ihåg riktigt var det var.

Sen är ju som de flesta säger Daytonaviolet en grymt snygg färg:)

M-killen
Sonderlack betyder att den kulör bilen beställdes med fanns INTE att tillgå som "standardfärg". En sonderlack (Individual!) kan vara nåt så banalt som en Calypsoröd M3 E36. Calypsoröd var en standard färg till E36 utom just till M3, ville man ha en Calypsoröd M3 så fick det bli via Individual!
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Tror på mandarin candy, även om jag inte sett just e34an i den.

Men du är väl medveten om att det är stor skillnad på att byta färg på en bil och att måla hela utsidan i samma färg som den var? alltid ett projekt att lacka invändigt
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
Tackar för alla svar.

Hjälp! Bilen håller på att förvandlas till PetrolMicametallic. en ganska ovanlig och väldigt snygg färg.

Planen var att flytta över och till slut bara behöva lacka bakskärmar och tak. jag är nästan där nu, och har ångrat ursprungspalnen

FÖR som ni även nämner drar det med sig massa. och det är lättare att då hålla sig till bilens ursprungsfärg,(eller nåt åt det hållet) för att slippa läcka ända in i dörrhålen.

därför letar jag i den gråskalan som vissa tidigt listade ut.

Gärna sonder, no probs, bara det finns 3 siffror att hänvisa till när det sa till att bryta färgen.

Espresso saab var faktiskt riktigt snygg.
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
Delphin låter intressant? Kan det vara delpin i den GARAGET.se länken jag hade i topic

Finns det fler mörkgrå kulörer att rekommendera?

Hur är det med Fjord är den åt Delfinhållet?

Nissans nya GTR rullade förbi i nån grå metallic, skullle den funka på e34an??
M5
72
M5 e34 -96
E34 535
E34 M5 3,8 -96
E61 535 D Touring
Sebring grau?

Delphine

Granitsilver

Det lutar åt NÅNTING åt det hållet tror jag, men det måste som sagt inte vara en BMWkulör

Ska be att få lite prover på dessa kulörer i alla fall
Gr
199
Grew
525 Touring -07
Jo det är något av ett smärre elände att byta färg helt, man kan komma undan med det om bilen ursprungligen var svart, då behöver det inte se konstigt ut när man öppnar dörren.

Och visst är saab espresso snygg :) min favorit i deras färgkarta tror jag, varit semester för länge, kommer inte på några vettiga i gråskaler just nu, får återkomma om en vecka när jag jobbat :P

men behöver du hitta färgkoder så titta hos färgtillverkarna, tex här Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.