|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om milen stämmer och skicket är OK så är det inget att tveka på. Till det priset kan det ju vara ok att testa hur familjen trivs i en härlig glidare. Jag hade just denna modell av 15 tums fälg på min 730 1989 och de var original från fabrik. Skulle kunna tänka mig att 740 och 750 ev. hade större fälgar som standard för att få plats med ev. större bromsskivor och ok, men det är en ren spekulation från min sida. |
|
|
15" original även på 740. Sitter vinterdäck i originaldimensionen 225/15 på mina fälgar som är av exakt denna modell. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| Ringde ägaren idag och det var fel på miltalet den hade gått 28000 istf 15000... | |
| Vad söker du och vad ska den kosta? | |
|
Om den gått 15 eller 28 spelar väl inte så jättestor roll om man skall ha den som bruksbil. Kolla skicket istället, kanske går att pruta lite om han skrivit fel miltal i annonsen. För dom pengarna behöver den ju inte hålla så länge för att bli billigare än avbetalningarna på en ny bil... Sköter du den så har du dessutom en trevlig veteranbil om ett antal år, så du kan faktiskt få en värdeökning på den med lite tur. /Mats J |
|
|
Jag har kört min E32 som bruksbil sedan Juli -03, en bra bil generellt sett... Men nu är det rosten som är ett problem på de flesta E32:or som rullat i slasket sedan sent åttiotal/tidigt nittiotal :) Min styrning är inte heller vad den var, lite okänslig i mittläget och något spårkänslig trots utbyte av både styrväxel och hjälpstyrarm och åtdragning av mutter till "teleskopet" inuti kupén och diverse styrstag(inga märkbara glapp).. Skyller iofs lite på mina däck på framaxeln(Nankang ;)), men det är inte hela problematiken.. Annars oerhört driftsäker bil(min har nu rullat över 36000mil), men visst, den kräver ju service och kontroller och utbyten av diverse slitagedelar som alla andra bilar.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.