|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Är det någon här som använder sin 730 735 i vardags bruk? Behöver en stoor bil och det finns ju många olika varianter på det temat- men är inte en e32 ett bra alternativ? kan den konkurrera med tex nyare familjebil för 5 personer? varken v70 eller 9-5 kombi är väl gjorda för 5 pers? så vad skall man köpa då? Men förutom bensin förbrukningen borde väl en 7 serie funka überbra?? (e32) Skulle vilja hitta en manuell med tygklädsel för bekvämlighetens skull och lite utrustning för minimalt krångel,men vågar man verkligen köpa en bil för 10 - 20000:-? Jag är ingen perfektionist eller putsnisse (bara lite) använder alltid mina bilar...är inte rädd för att skruva (gillar det) men har inget garage..... ös gärna på med tankar..... | |
| Är nog lättare att hitta med skinn och aut., visst går de att köra dagligen med undrbar komfort dessutom. Men det gäller att välja noga vid köp. Finns mycket skräp ute. Eftersom den dyraste posten, värdeminskningen, är avklarad så blir detotala ägandekostnaderna förvånansvärt låga. titta på E38 Ååxå! Lycka till !/ 750 forever. | |
| Glömde en viktig sak: vad är det för bälten i baksätet? är det 2 rullbälten och midjebälte i mitten eller någon överraskning? typ ett 3:e rullbälte? Försökt hitta interiör bilder på webben men ej lyckats..har någon något tips? | |
| Nu har jag hittat lite interiör bilder och baksätet verkar ju enbart vara gjort för 2 personer ?! | |
|
Två personer åker skönt i baksätet en tredje åker lite mindre skönt om man säger så =) Det är bara midjebälte i mitten i e38 har jag för mig att man kan eftermontera 3punktsbälte på bilar senare än årsm 99. Farsan ville installera riktigt bälte i mitten på sin e38 95a var kanske 10 år sedan och fick det svaret... // Johan |
|
|
E34 är väl lika mycket gjord för 5 personer som V70 och 9-5?? Hade jag kikat efter den typen av bil med en begränsad budget hade jag nog valt en 9-5. Mycket bil för ganska lite pengar. /Bellamy |
|
|
Edit kanske? E32 menade jag såklart. /Bellamy |
|
|
Jag tycker E32 verkar vara ett idiotisk val som familjebil, den är inte speciellt rymligt (om det inte är en Lang-modell) baksätet är defintivt inte avsett för mer än 2 personer, och dom är alldeles för gamla att köra som bruksbilar. E32 är för mig idag att betrakta som en youngtimer, en väldigt trevlig entusiastbil där ett välvårdad exemplar skänker mycket glädje för småpengar. Som bruksbil betraktat är vilken V70, S80 eller inte minst BMW E39 helt överlägsen BMW CS #5139 |
|
|
3st trepunktsbälten gick att få som Individualutrustning på E34, mycket ovanligt men åtminstone en 540iA-94 har det. Så visst ska det gå att eftermontera på en E32/E34. Stephan |
|
| Jag bruksar min 735ia dagligen, superskön vi åker 2 vuxna och tre barn bekvämt. Drar 1,1 blandad med automat och funkar klanderfritt!! | |
|
det låter ju jätteintressant!!!hur gamla är barnen och hur funkar mittdelen på baksätet? vad är det för årsmodell? är det skinn? Har ni använt bilbarnstol överhuvudtaget? och passade den då bra? (eller likn) |
|
| Vi har två framåtvända Britax stolar och en biltema kudde bak. Barnen är 4,5 och 6. Det är gott om plats. Lädret är vackert och rent, lättare att hålla rent och sköta än tyg när man har småttingar. Även mina barn som spänner från renlig till minigris. Jag har funderingar på att sälja men det känns vansinnigt med tanke på vilken underbar vagn detta är. | |
| P.s min E32:a är en 89:a med tvåpunkts mittbälte. | |
|
Jag körde E32 1989 som bruksbil när min två barn var små, en bakåtvänd Britax i passagerasätet fram, en framåtvänd Britax i baksätet och frugan på andra platsen därbak. Mittplatsen använde vi ett par gånger med en vuxen på mittplatsen kortare sträckor med midjebältet på och det gick helt OK. Det enda "problem" jag hade var att jag fick plocka av två av hjulen på barnvagnen när den skulle i det något låga stora bagageutrymmet, men vad gjorde det när man åkte som en kung i denna härliga glidarbil, E32:an som jag körde i tio år är den absolut bästa bil jag ägt, tio år utan några som helst bekymmer varav fem år med små barn i bilen. Vi var till och med i fjällen med den, fullpackad med takbox på så jag tycker helt klart den är en värdig familjebil om du nu hittar ett välvårdat, rostfritt och välservat exemplar av dessa förnämliga vagnar. |
|
|
Min E38 har inget delbart baksäte. Stort bagage, men riktigt stora grejer går inte i. Vill du ha familjebil, köp V70, vilken som helst. Dom är mycket bättre. |
|
|
Jag hade en 730 -92 ,den funkade kanon som familjebil men jag tyckte att det vart för struligt med barnvagnen så jag bytte till en kombi istället. Fast i Jaguar XJ som jag hade sen rymdes barnvagnen! och med utmärkt komfort. Jag bruksade den i 1,5 år c:a 4000 mil inga problem att använda (förutom barnvagnen då) varken som familjebil eller arbetsbil! Tino -Maserati Biturbo går också bra att använda kortare resor ;)) /Göran |
|
| Min far ägde en 740Ia 1993 i många år när jag växte upp. Vi var fem i familjen och aldrig hade vi några problem med att få plats. Visst är mittplatsen bak kanske inte den roligaste, men när jag var ca 10 år var jag ju glad att få åka Bmw sju serie och hade hellre suttit på golvet än i en Saab... Jag växte upp och insåg snabbt att detta måste vara en av världens bästa bilar. Tänk om vi hade åkt container (v70) och man fått Volvo i blodet:/ hemska tanke... Men jag håller med, bilarna börjar bli några år men en välskött E32 är nog väldigt seglivad. Samtidigt som dom börjar bli så få att dom kanske förtjänar att bli entusiast bilar och inte brukas sönder i snöslasket. Lycka till med ditt val hur som! | |
|
Jag har också kört E32 som bruksbil på senare år men tröttnat då mitt bruksex började få en massa småfel. Men utrymmesmässigt och komfortmässigt är det ju guld! Barnvagnen gick inte i men sulky funkar bra och man får i massor med grejer i skuffen, den är jättestor! (vi har 3 barn) /Mats J |
|
|
Pratade idag med en förälder på dagis som har 3 barn i bilen... just en 9-5 kombi och han är allt annat än nöjd...alla ungarna sitter i olika barnstolar och det ser väldigt trångt ut! Dessutom med lån och amorteringar på den bilen och värdeminskningen så blir han inte gladare heller för den delen och han vill byta... själv har jag aldrig lånat för att köpa bil men just det funderar jag på att istället om man skulle hitta en skaplig 730 735. så även om den drar mer bensin, så blir det inte dyrare för det. jämfört med en nyare modernare bil? kollade lite på reservdelar och det var typ kylare och div andra prylar som var dyra annars var tex stötisar billigare än till min passat..... ja tack för era tankar.. kan säga att det blir inte lätt att lösa denna fråga med att hitta en större och bekvämare bil.... |
|
|
Det är bla denna jag är väldigt intresserad av....om miltalet stämmer vore det en dröm! och den har inte skinnklädsel heller....ser lagom anonym ut och inte stylad!! Länk |
|
| lite ovanligt med just dom fälgarna för det är väl 15 tum? såg i en broschyr en 730 med plastnavkapslarna på!! de är iofs inte fula..fast det är väl 16 tum standard på e32 eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.