AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.656

Intervalltorkare + farthållare fungerar ej <E34 !> vad ger ut hastighetssignalen?

Sida 2 av 2
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Min varvräknare visar fel så jag tycker inte de duger nej. :)
Inte så mycket, 100-150rpm eller så. Skämt åsido, detta fel lär inte bara bero på att det är ett vridspoleinstrument utan på att de väl tycker det är bra nog, att automatisk kalibering/återkoppling saknas etc.

Hastighetsmätaren är iaf väldigt exakt när man ber den visa olika värden med INPA så visst fungerar det.
Lo
331
Lojdstrom
X3 E83 -07
Tänker försöka väcka liv i denna tråd då jag själv har problem med farthållaren i min M5 E34 3.8 -94 har testat att bytt ut farthållarmotorn + tillhörande wire, bytt ut databoxen till farthållaren men ingen skillnad då undrar jag lite ang givaren i bakaxelklupmen kan det vara så enkelt att den är paj ?

som folke nämner tidigare i tråden den som styr signalen till hastighetsmätaren och farthållaren men jag har inge problem med hastighetsmätaren ? eller kanske man har oturen som Skillz att ha ett kabelbrott känns inte som det finns så mycket alternativ kvar då man bytt det mesta tacksam för svar eller tips ang detta
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.