AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.476

knack vid 2000-3000rpm

Sida 2 av 2
Men jag kan förstå att dig att du blir lite less att dom inte har bättre koll på detta..
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Att få ut mer effekt med överladdning är ju inte så svårt, särskilt om man inte bryr sig om verkningsgraden.
Visa användare
93
thellberg

garaget.org/thellberg
beyma. hur justerade du trycket?

be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Ställskruven sitter på regulatorn (en insex 6mm) Den ska skruvas utåt max ett varv.

Märker du någon skillnad så tycker jag att du kilar iväg till bmw och beställer en ny regulator. Så du försäkrar dig om att trycket är det rätta.

Undra om det inte är bmw´s låååååååånga olje intervaller som är en bidragande faktor till att regulatorn tappar trycket.. Jag tror inte att det enbart beror på tappat fjädertryck utan också att regulatorn sätts igen av koksad olja.

Bilen är ny för mig :) men under min tid som ägare så kan den se fram imot oljebyten vart 500e mil.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det innebär en oljeförbrukning i paritet med en tvåtaktare och en milkostnad för oljan i storleksordningen 2 kr/mil. :)
be
182
beyma
BMW M3-03 343++ Halta kameler (Såld)
Jag har alltid kört med täta olje intervaller.. Och det är något jag tänker hålla fast vid :)
Jag har då aldrig hört att en motor tagit stryk av för täta olje intervaller.. Därimot så har jag både hört och sätt vad för långa intervaller kan ställa till med ;)
Håller med dig efter jag fick ihop min motor så blev det byte efter 100 mil och sen blir det varje höst innan avställning max 1000 mil

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.