|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Här har ni en rätt fin för 139.000:- !! Länk BMW CS #07491 |
|
|
Beolab..så du har en Individual:) Vad är Individual på din? Har oxå en Indi..på min är det färgen Länk ***Från BMW Individual-katalogen 2006 BMW Individual paintwork in Moonstone metallic achieves light refraction surpassed only by diamonds. It lends the colour a cool, bluish-silver shimmer that can change all the way into a warm yellow-gold. *** Sorry ,tebax till trådskapen |
|
|
jorgens3: E46an måhända är "gammal" men utan tvekan en utav de snyggaste bilar som tillverkats. Jag skulle vänta till våren och se vad som kommer ut. De fina, alltså riktigt fina ligger nog rung en 220-250k till våren. Den röda som Basilika länkar till är ju tyvärr en USA-import. |
|
|
Håller med dig, snygga som fan och rolig bil som hänger med i tiden Ja dom riktigt fina kommer stå sig, tack vare det finns få i superskick, gäller bara hitta rätt köpare Fast det står nyskick och kanon fin mm i annons på många så är det ju inte de så på alla så klart, många Usa importer och dom i mindre bra skick för billiga pengar som tar en del köpare och dom på 200k och över klickar inte många på tyvärr Jaja vi får se i vår vad som finns? rätt dött nu på blocket |
|
|
Håller med Phoenix M3, det är en av de snyggaste bilar som har tillverkats. Har ägt många schyssta bilar genom åren men har aldrig riktigt kunnat släppa tanken på en M3 e46 trots att de börjar bli till åren nu, var lite tveksam just p.g.a. detta men när det dök upp ett fint ex i närheten så var det inte mycket att fundera på efter att ha åkt och tittat på den. Till och med personer i omgivningen som är totalt ointresserade av bilar har kommenterat att bilen är snygg bil vilket nästan aldrig händer annars. Mitt tips är att vänta in rätt bil och inte bara kolla på priset, du kan aldrig få billig bil i bruksskick med tveksam historik att bli riktigt fin oavsett hur mycket pengar man plöjer ner i den, det har man fått lära sig den hårda vägen ;). |
|
| L33T: Åjo även ett vrak kan fås att bli i bättre skick än nyskick, men då kostar det fläsk, tänk bara på vad man kan göra med en totalt upp-rostad jänkare från 60-talet så...Det är bara en fråga om hur mycket pengar man vill lägga ner, men jag håller med M3 E46 kommer förmodligen aldrig nå dit att det kommer finnas individer som "tok-renoverar" ett lik, modellen har tillverkats i "alltför" många ex för att det skall hända. Däremot kan jag tänka mig att situationen är annorlunda för den ovanliga (tillverkad i dryga 2000 exemplar world-wide) M5 E28, även om det är ytterst ovanligt med "tok-renoveringar"... | |
| Vad är det för skillnader, rent motormässigt (ev bränslesystem/box/spridare mm) på en M3 E46 320hk och en 343hk? | |
|
Basilika. Det finns ingen M3 E46 med 320HK, det har nog blivit fel vid regning. US M3 = 333 HK (kattar i grenrören) EURO M3 = 343 HK |
|
| Ja, en del ute nu o det kliar i fingrarna... finns ju e46 m3 från 145k =) | |
|
Min erfarenhet är definitivt att man måste åka och kolla på bilarna för att inse varför vissa kostar 150k och vissa 210k. Alla skriver såklart att deras bilar är fina och lägger upp fördelaktiga bilder. Förklaringen till ett lågt pris får man ganska omgående när man tittar på bilen och pratar med ägaren. Jag tittade på många bilar innan jag köpte min, förutom att man slösar tid så är ju de 'mindre fina' bilarna bra för en köpare eftersom de pressar ned priserna på de riktigt fina exemplaren. |
|
| Bra pris? Länk | |
|
Verkar hemtagen från Tyskland förra året i Mars. S302A ALARMANLAGE Alarm system S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Climate comfort windscreen S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S415A SONNENSCHUTZROLLO FUER HECKSCHEIBE Sun-blind, rear S428A WARNDREIECK Warning triangle and first aid kit S434A INTERIEURLEISTEN Interior surface aluminium S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S490A LEHNENBREITENVERSTELLUNG Adjustment, seat-backrest width S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Park Distance Control (PDC) S522A XENON-LICHT Xenon Light S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S674A HIFI-SYSTEM HARMAN/KARDON Hi-Fi system Harman Kardon Code Description (interface) Description (EPC) S760A INDIVIDUAL HOCHGLANZ SHADOW LINE High gloss shadow line L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG NATIONAL VERSION GERMANY S863A SERVICE KONTAKT-FLYER EUROPA Dealer List Europe S879A DEUTSCH / BORDLITERATUR On-board literature, German Standard equipment Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S249A MULITFUNKTION FUER LENKRAD Multifunction f steering wheel S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjustment, electric, with memory S520A NEBELSCHEINWERFER Fog lights S534A KLIMAAUTOMATIK Automatic air conditioning S548A KILOMETERTACHO Kilometre speedo S550A BORDCOMPUTER On-board computer S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Headlining anthracite S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights S832A BATTERIE IM KOFFERRAUM Battery in luggage compartment S851A SPRACHVERSION DEUTSCH Language version German |
|
| Många M3 E46 på blocket nu och till bra pengar. Vad tycker panelen ang bästa köpet just nu (för pengarna) ? | |
|
Jämför gärna med en Ferrari, priset beror inte på årsmodellen eller milen, utan på hur den är skött och servad. En liten service på en Ferrari kostar ca 40 000 vid 750 mil och 70 000 vid 1 500. Billigare på M-bilar, men överstiger lätt inköpspriset efter ett antal år. |
|
|
Basilika, nu finns det ju ett par svenksålda M3:or på blocket till bra pengar, personligen så hade jag enbart satsat på en sådan alt. en tyskimport med 100% historik. Denna såg vettig ut utan att veta något om bilen: Länk |
|
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Lite dyr med de milen och den färgen (i alla fall för mig :)) "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." BMW CS #05XXX |
| Ja den va för dyr så klart,men pruta ner den till 140k så är det ok om den är fin som det ser ut? | |
| Rekordlågt pris för en vänsterstyrd M3 E46? Länk | |
| Den skulle man ju köpa och ha på vintern! | |
| Bra pris? Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.