AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.536

Vad vet ni om denna m3 cab med 5500mil?

Sida 1 av 2
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Ja vad vet ni om denna unika bil? I denna stund är jag påväg och ska titta på bilen.

Mvh: Mugellorot
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Länk
Spontant så känns det sådär trovärdigt.. Med de milen bör den bilen kunna säljas för en hel del mer pengar än sådär om skicket är bra! Men det är bara att åka och gräva i historiken, kan ju vara ett klipp!
Spontant så känns det sådär trovärdigt.. Med de milen bör den bilen kunna säljas för en hel del mer pengar än sådär om skicket är bra! Men det är bara att åka och gräva i historiken, kan ju vara ett klipp!
zcooter
Klart intressant bil kontra pris. 6 Ägare i sverige sedan-00. Bör ju med enkla medel kunna få hyffsad bild om hur den här skötts av tidiga ägare, hurvida miltalet stämmer? Ja, det överlåter jag till er att bedömma
Milen är väl svårt att sia om. Kan ju vara värt en bra koll. Annars är ju priset bra och skicket hyggligt.

Kan nog vara värd och kika på!

/Bellamy
Visa användare
93
LaszloTyresö
735i -89 E32
Vinnaren Knutstorp
Bästa 7-serie bil 2010
Det ser bra ut! Tror ej att man vill berätta lite negativa saker i en annons?Ingen av dom 6 ägarna var så pass nöjda att dom tyckte att den var en bil att behålla?
Om det är en ärlig bil, då är det bara att slå till! Lycka till! Mvh. L.

Älskar när allting funkar klockrent; underförstått BMW
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Hej.

Då har jag och sambon varit i Kungsbacka och tittat och provkört m3 cabben.
Bilen såg fin ut och koppling och växellåda kändes som ny. Men.
Ja vad ska jag säga.
Motorn lät mer än vad min 3.0a gör som gått bra mycket mer.
Vanosarna lät väldigt mycket.

Min m3 3.0 känns bra mycket snabbare. Är första gången jag kör en 3.2 och förväntade mig gott vrid men det kändes väldigt klent under 3000rpm.

Miltalet stämmer nog till 80-90% skulle jag tro. Allt såg fint ut, saknades dock en plastgrej vid caben.

Kollade lite snabbt på bes protokollen och den hade ju gått ca 2-300 mil per år. Men tittade inte så noga då jag hade provkört den och kände att det ändå inte skulle bli någon affär.

Jag backade då Jag trodde en bil med 5500 mil på mätaren skulle kännas bättre och framförallt gå bättre.

Kom även på att den hade en reva på bakluckan samt hög tomgång när den va kall och låg tomgång när den va varm.

Kort och gått inget för mig och sambon.

///
zcooter
Som du redan räknat.ut så är skillnaden minimal. satsa på en e46 istället
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Backa som sagt pga vanos oljudet.
Lät inte alls kul. Men annars va skicket överlag väldigt fint.

Sen ska väl inte en 3.2 kännas slöare än våran 3.0a?

///
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det ska den inte. Den ska kännas piggare även om den är en cab. Troligen har den ett fel i vanosen. Det brukar oftast vara så när de blir kraftlösa. Uselt av handlaren att inte kolla upp det, eller så tycker de att den ska vara så för 100tkr? Jag tycker nog man kan ställa kravet att motorn ska gå normalt. Bilen är inte ett dugg unik förutom körsträckan. Svart på svart och medelgod utrustning (har listan om nån är intresserad).

Internationellt E34 M5 register Länk
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Förlåt, den var visst technoviolett som min egen. Hur skriver man en pajassymbol på forumet?
Det finns färre av dessa, men ändå en av de mer populära färgerna (cosmossvart, estorilblå och technoviolett toppar listan).

HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Märkligt att den igår ägdes av Bilia och nu idag övergått till Bilstudion Sverige AB. Var den för dålig åt Bilia?

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag själv är väldigt sugen på den M3an, men om det nu är fel på VANOS är jag tveksam. Hur mycket kostar det att åtgärda?

Mvh
Marin
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Jag minns tillbaka när man ägde både 3.0 och 3.2, det var nästan mer regel än undantag att vanosen var kass på 3.2:an. i en bil jag ägde låg ett kvitto på vanosbyte på 30.000 kr. Går säkert o få det fixat billigare hos en duktig bmw mek.

Minns en estorilblå M3 limo 96, som man brukade se på diverse banträffar, han hade bytt vanosen flera gånger men det var det "enda" problemet:-)

MVH Peter

Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Hej igen.

Innan jag kollade på bilen tittade jag lite på transportstyrelsen och såg att den hade 6 ägare och importerades 00.
När jag påpekade om vanos rasslet till säljaren sa han bara nä det vet jag inget om. Så kontaktade han högsta hönset som jag fick prata med. Sa till honom att bilen låter bedrövligt från vanos. Men han sa bara nä men den ser ju bytt ut.
Varpå jag sa att han skulle starta motorn och lyssna. Han lyssnar men säger endast att m3 aldrig haft problem med vanosarna. Säger då till honom att han ska lyssna när jag varvar lite försiktigt och det rasslar som attan. Han säger bara att jag aldrig kommer hitta en så fräsch m3 för dessa pengar och att bilen är såld innan veckans slut.

Då gick vi bara.

///
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Plus att det så kallade högsta hönset sa att jag kunde få höra med föregående ägare om han upplevt något problem med vanos.
Och denna tidigare ägare jag skulle prata med hade köpt bilen ny?!?!??

Ja just det ja tänkte jag för mig själv.
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Mugellorot:

Lika roligt varje gång man stöter på sådana säljare...speciellt om man kört en bra bit o lagt kanske en hel dag i onödan.

Hoppas de inte lurar någon annan bara men det lär dem väl göra...

Mvh Peter
Den hade jag köpt även om Vanos nu var kass. Ny/renoverad vanos från USA ca 8-9" inkl allt (frakt,tull,moms. Renoveringen kostar 600USD). Monteringen hade jag kunnat få för runt 7-8" av en erkänt duktig mek. Du tänkte fel där Mugellorot, de allra flesta 3.2 låter från Vanos, vissa mer andra mindre, så för runt 115" hade du kunnat ha en knäpptyst 3.2 med mycket låga mil o i övrig bra skick (?).
sc
609
scnitzermann
M3 E90 -09 Jerez schwarz
VW Polo 1.2 12V -04
Går att få tyst på en rasslig vanos 3,2 utan att plocka bort den. Kolla vilotrycket vid vanos enheten. Kan behöva justeras efter årets gång. Finns en justerskruv där som styr just trycket och startläget på vanos. Justeras med genomvarm motor då det oftast börjar låta.

Fick det tipset an en medlem i bmwsyndikat.de och det fungerade på min M3 cab.

/Scnitzermann
Mu
494
Mugellorot
Bmw M3 -94
Tänkte fel där? Jag gick på instinkt. Tror inte den är frisk för den gick ju dåligt också. Va ju inte alls det klippet det borde vara.

Och angående dr vanos. Är ju flera som fått renoverat sina enheter där borta men de håller ju bara tyst 2-300 mil.
"Schnitzermann"

Skicka gärna pm till mig på hur man ställer trycket. Vilken skruv det är och hur man går till väga.
Min m3 låter lite så det vore ju gott att få tyst på den.

///
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.