|
Sida 52 av 53
|
|
|---|---|
| 316dT/318dT finns med på hemsidan men ej i konfig, som även någon annan påpekade. Kan man beställa dessa nu med lev. nu på hösten? | |
|
Missade att dimljus är standard på 328. Får vänta 10 dar till med kontraktsskrivandet för att slippa skriva två kontrakt då rabattfrågan får sin lösning då. |
|
| Jag såg en F30 live "på stan" för första gången igår. Lite chockerande faktiskt eftersom det bestående intrycket var att den såg hög och lite klumpig ut?! Oväntat... | |
| Har haft en vanilj-F30 som hyrbil ett par gånger och jag skulle definitivt rekommendera minst lilla hifi-paketet. Standardljudet är kanske "bättre" än tidigare standardljud (i alla fall om man enbart mäter bas :-) men problemet är att högtalarnas position och bristen på högtalare vid backspeglarna gör allt ljud kommer "underifrån" vilket har en tendens att blanda ihop sig med vägljudet vilket i sin tur gör at man måste höja ljudnivån för att höra musiken eller pratet. Särskilt irriterande tycker jag det var att höra vanligt prat på P1, där fick man dra på rätt bra med volym för att höra vad som sades. Jag skulle definitivt satsat på lilla hifi-paketet. | |
|
Vad innebär med att ha M- bromsar ? Blir bromsarna större? |
|
|
jonte520d: Ja, bromsskivorna blir större på alla modeller. Oken är även lackerade i blått med en M-dekal på. Minst 18" fälgar krävs. - Länk |
|
|
Dom som har beställt 328 har nu fått leverans satt till v40. Skälet till att bara F30 bytet modellår 1 November är att dom bilarna får den nya uppdaterade navigationen. Framöver så ska november bli den månad då nyheter presenteras/lanseras. |
|
| Grymt, så nya navin för alla F3X är på gång i alla fall. Bra info! | |
|
dfallman, vet du om man kan eftermontera diskanterna i bilar som inte har det från början? Är det någon som vet om det är högtalargaller för diskanterna eller är dom täckta och finns det kablar fram? enl. OEM så är det i alla fall samma mellanregisterhögtalare i dörren på standardsystemet och HiFi-systemet. |
|
|
Men fortfarande är det nya naven som gäller för F31 från starten? Vecka 40 är ju innan 1 nov. Den veckan verkar lite magisk. |
|
| 580k är ju 535dM-territory :-O | |
|
Boos32s: Tror ingen vet något om nya navigationen för F30. F31 är ju helt klart att den får den då BMW skyltar med det på sin hemsida. dfallman: Antar att du syftar på mig. En 535dM kostar c:a 100k till med samma utrustning. Sedan är den ungefär 800 gånger för stor för att orka leva med. |
|
|
Imolarot: Jo, jag vet. Jag har läst BMW:s infoblad till åf. Nya navigationen kommer till F30 på bilar tillverkade från och med 1 november. |
|
| Clubsport: Ah, de har släppt info nu. De hade inte det sist jag pratade med dom. Lite surt att det blir så, men inte mycket att göra. Orkar inte vänta till december på bilen. | |
|
Ett inlägg tidigare i denna tråd hänvisade till en sida om ConnectedDrive och där framgick det att inget funkar i Sverige gör att vi varken har Assist eller Online. Det slog ut precis allt utom Apps. Inget RTTI, inget BMW Online, inget SOS, ingen Remote-app. Riktigt kasst tycker jag. Betyder det att bi som köper nya systemet i t ex F31 eller F30 november aldrig kan få detta eller att aktiveras när det ev finns i Sverige??? |
|
|
Suck. Blev en del stavfel. Skrivet på en iPhone i ett tält :) Kontentan: allt det som inte fungerar när man köper nav prof, kan det komma att fungera i framtiden eller är vi rökta? |
|
| Micleg>> Se inte mitt svar som facit, men min säljare sa till mig att svenska bilar ska få full funktionalitet framöver och att de byggs förberedda för detta. Antar att det i så fall är lite infrastruktur som behöver komma på plats. Men jag är intresserad av om någon annan har uppgifter som bekräftar detta. | |
|
Några riktigt fina bilder på ny Alpinvit F30 M-Sport, klicka och njut: Länk |
|
| Någon som har en f30 320i som kan lämna ett omdömme om den motorn? Mvh | |
| BeemA: Riktigt schyssta bilder, F30 är fruktansvärt snygg! Nästa bil får nog bli en sådan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.