AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
207.237

Första bilderna på F30

Sida 1 av 53
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Saxat från F30-post forum/ autobild. Första bilderna på nya 3-serien. Vad tycker ni?

Länk

Länk

/R
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Efter att kollat lite noggrannare så kanske dessa också "photoshoppade"?

Kanske om inte annat ger någon form av antydan till hur den kommande 3:an ser ut...

/R
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Kan konstatera att man isåfall numera knappt ser skillnad på 3, 5 och 7-serie. Jag har ibland svårt och se skillnad på 5 och 7 som det är nu. Bilen på bilderna såg ju likadan ut men lie mindre bara :P

Ska ju tilläggas att jag tycker både F10 och F01 är vrålsnygga.
Det är photoshop bilder.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
kommer priset på de äldre modellerna minska en massa när denna kommit ut, eller är de bara skitsnack jag hört?

BMW ownz
datagjorda bilder men tycker det verkar lovande i alla fall.. proportionerna ser riktigt bra ut
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Det första jag tänkte, ful!

Det andra jag tänkte, det här känns inte längre BMW.

Men man måste egentligen få se bilen live för att ge en rättvis bedömning.
Om det här också inte ens är riktiga bilder på bilen så kan man ju inte ens bedöma nya modellen än.
ser ju ut som en förkrympt F10 mer eller mindre, photoshoppade eller ej lär vi väl snart få se.

/Anders
Svar till signaturen Frrla. Vad gäller prisfall på nuvarande modell (E90), så är det självklart att priserna kommer att falla markant . E90 blir ju en "gammal modell" tämligen snabbt när den nya börjar rulla ut på vägarna. Detta gäller alla bilar, oavsett märke. Det börjar märkas redan nu. Många privatsäljare övervärderar sina bilar och har svårt att acceptera att bilen inte längre är värd det de hoppats på.
I övrigt undrar jag varför inte detta forum kan begåvas med en enkel citatfunktion, så att inlägg kan besvaras utan att bli obegripliga ??
Länk

Ser ju inte så tokig ut om man jämför med ettan, som har gjort att iaf jag har sänkt förväntningarna rejält. Alltid kul att se hur nära dom här bilderna hamnar den riktiga bilen.
Hoppas verkligen att det stämmer att det ska släppas officiella bilder i augusti.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
svårt att inte vara snyggare om man jämför med F20. =D

men jag håller med om att den såg trevlig ut på den bilden du länkade till.
Det ser ju ut att vara en ombyggd front från nya ettan på bilden i Clubsports länk.
Den där stötfångaren har ju varit med enda sen dom första bilderna, tycker att den ser konstig ut, speciellt området där dimljusen sitter.
Här är bilden fast på en etta : Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Strålkastarglaset går högre upp för varje modell verkar det som. Bara det inte blir Peugeot av det, där hela fronten ser ut och bestå av glas. Hoppas inte det, som här, satan vad fult. Länk

Länk
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Jo är inte helt med på den nya strålkastardesignen. Gillar skarpt E90-designen, men tycker att nya ettserien (F20)på bild iaf ser lite lustig ut (främst lampdesignen/fronten). Kanske blir bättre när man ser den i verkligheten.

På de senaste bilderna på F30:n ser man också att vecken som den faceliftade E90:n har på motorhuven verkar förvinna, mer likna pre-faceliften.
Länk:
Länk (M3)
Länk (Touring)

Eller är det bara en "fake-huv"??
Om ett par veckor bör dom första ettorna anlända till Sverige. Nya modeller brukar komma hit två veckor innan premiären. Hoppas verkligen att den ser bättre ut i verkligheten.
Skrev visst i fel tråd i förra inlägget.
Nu verkar tom bmwblog insett sitt misstag och pratar om att F30 presenteras till våren som jag har sagt hela tiden. Blir så trött på alla webbsidor då man verkligen får sålla det man läser.
Att bilen skulle lanseras i mars krävs ju ingen Einstein för att räkna ut. Tyskar är ju traditionsbundna...

Verkar som att de kanske presenteras en 3-serie GT på Frankfurtsalongen då får man ju se till stora delar hur designen blir på F30 med.
ricopet:
Dom måste ju spara nått till F30 facelift om 3 år...
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Clubsport: Haha japp, nått måste väl finnas kvar. Men känns som ett steg tillbaka faktiskt att ta bort dessa linjer på motorhuven. Känns som att den nya 3-serien kommer bli mindre sportig och mer exklusiv.

Frågan är då om man kanske skulle ta och beställa en E90, och styla upp den. Kan nog bli riktigt fräsch då!?
Tycker faktiskt att E90 står sig rätt bra designmässigt fortfarande, och kanske främst för att den har kvar den sportiga tonen...

Jasså, så det är inte på frankfurtmässan som F30 presenteras, utan först till våren...kunde man ju räknat ut kanske. För annars borde väl de riktiga bilderna släppts/läckt ut.

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Nu har F30:n setts under pressfotograferingen. Bilderna är inte dem bästa, men kommer nog rätt snart lite mer propra bilder kan man tänka sig.

Länk: Länk

Vad tycker ni?
Köper ni denna?

MVH/R
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.