|
Sida 51 av 53
|
|
|---|---|
| Tackar! Fick 9% rabatt så 583k blev det till slut. Hade kunnat få produktion v26 men då utan M-paket/M-bromsar men det var det inte värt. | |
| Det blir en riktigt fin kärra! Kul att du valde 335i! | |
| Riktigt fin spec! 9% låter mycket, är det som privatperson? I och för sig mycket utrustning, antar att det hjälper till.. | |
| Förresten, tack igen Laban80 för dina svar! Kul att läsa! | |
|
Tackar, skall bli kul att plocka ut sedan. Och ja, jag köpte den som privatperson. Ser att jag skrev fel ovan, 586k stannade det på. |
|
| Produktion vecka 26 om man inte väljer M-Paket? Jag vill ju inte ha M-Paket men det preliminära jag fick veta var produktion kring vecka 30. Jag måste höra med min ÅF igen. | |
|
Allt hänger ju på vad din ÅF har för ledig byggtider. Bara att ringa runt och hitta en snabbare annars. |
|
|
Nockenwelle: Det behöver inte vara något konstigt, det kan variera från ÅF till ÅF beroende på avhopp, tilldelade bilar osv. När jag shoppade X3 så varierade det flera månader mellan olika ÅF gällande leveranstid. |
|
| Jo, det är som ni säger, men jag blev ändå överraskad att det kunde skilja så mycket. | |
|
Nästa vecka så skriver jag äntligen på, ska bli skönt att spendera all sin vakna tid till nåt annat än konfigurering av bilen... |
|
|
vad blir det för spec Clubsport? /Anders |
|
|
Med känsla: M-sport Estorillblå Drive comfort Funktions pkt Sikt pkt, osäker på om det behövs dimljus ingår ju i M-sport Larm Velourmattor Rökar pkt Xenon HiFi BMW Live Bluetooth Professional Instrumentkluster utökat 328 blir det om inte produktionen är i oktober eller senare förhoppningsvis så har det lättat lite annars blir det 335 och då ryker M sport. Funderar på M sport bromsar och/eller Adaptivt M Sportchassi ska se om jag hittar en F30 med Adaptive drive. |
|
| Kommer bli toppen. Men utan siktpaket så får du varken regnsensor eller avbländbar innerbackspegel. Vill du verkligen vara utan det? | |
|
Skall välja ny tjänstebil och tittar starkt på F31 då jag behöver en kombi och F20 känns för tight. Vet någon här (risk för dubbelpost) när mindre motorer än 20d lanseras på F31 och uppskattade eller bekräftade priser? Hamnar (för) långt över budget med tanke på vad företaget betalar samt förmånsvärde med den utrustningsnivå jag skulle vilja speca min bil på. "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Imolarot: Jo, det ska jag ha. Men lägger jag till siktpaketet så betalar ju dubbelt för Dimstrålkastare (inkl uppvärmning av ytterbackspeglar och vindrutespolare). Verkar som att man får lägga till dom en och en. |
|
|
Stilren: Enligt hemsidan så finns ju 316d och 318d med från start men enligt prislistan så finns dom ju inte med. |
|
|
Igår hämtade jag ut min 320d Sportline som nu rullar som demo tills jag tar över den augusti. Drygt 25 mil på mätaren och jag har kört lika mycket till för att utvärdera, och spontant blir det mer och mer uppenbart att skillnaderna är betydligt större mot E90 än vad man upptäcker vid en kort provtur. Fjädringskomfort är betydligt bättre, och bilen rör sig annorlunda på vägen, känns som F30 är flera nummer större än E90, mer 5-seriekänsla i positiv bemärkelse. Inredningen med Idrive, skärmen och displayerna är ett rejält lyft, och E90 känns rejält gammal i jämförelse. Utökad instrumentkluster kan varmt rekomenderas. Jag uppfattar bilen som klart rymligare än min E90 Jag gillar att bakluckan nu åker upp med ett knapptryck precis som den gjorde på mina E60, skönt att slippa ta i en smutsig bagagelucka, speciellt vintertid. Keyless känns efterlängtat och bluetoth fungerar klockrent och snyggt tillsammans med Iphone, men det kanske var dumt av mig att snåla in på den utökade bluetothfunktionen för att streama musik osv? Jag valde till PDC även fram för det har jag saknat på E90, snyggt med visningen i skärmen, som på mina gamla 520d. Invändigt tycker jag den på vissa håll känns lite plastigare än E90 som jag uppfattade som väldigt solid? Maskinellt en pärla, det samma gäller min E90 men knappast man förväntar sig något av annat av en BMW, dock verkar F30n vara lite törstigare än min E90 320d EDE, färddatorn har hittils inte viljat krypa under 6,0 men det kanske blir bättre när den fått rulla lite. Min E90 har alltid varit fenomenalt snål och går sällan över 0,6 i verklig förbrukning på en tank, trots att jag defintivt inte är känd för att köra försiktigt. F30n är riktigt snygg, Alpinvit, Sportline, 17" och tonade rutor på detta exemplar. Jag var själv skeptisk till fronten vid lanseringen, men den blir bara snyggare och snyggare för varje dag. Sammanfattningvis ett rejält lyft mot E90n, ser mycket fram emot att ta över denna bil om 2 månader BMW CS #5139 |
|
| Clubsport: Enligt vad vissa sagt så går det inte att köpa löst utan säljs bara i paket. Kanske är fel info. Sedan så kostr ju siktpaketet mindre på 328+ för att dimljus är standard så då borde rimligtvis siktpaketet ihop med M sport reduceras också. | |
| JL: automat eller manuell - grattis oavsett, det låter som en trevlig bil! | |
| Hmm skulle stå automat eller manuell? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.