|
Sida 49 av 53
|
|
|---|---|
|
finns tydligen ända upp till 20" nu på F30 Länk /Anders |
|
|
Någon som har HUD och/eller Surround View på sin F30? Värt 25k extra eller bara rent nonsens? Har byggt en F30 335i med nedan utrustning och sitter och funderar på om det verkligen är värt att hosta upp ÄN MER pengar för tillbehören ovan. -Siktpaket -Drive comfortpaket (Aktiv farthållare + PDC fram och bak + uppdaterad BT) -Funktionspaket -M-sport -Skinn -M bromsar -Sportautomat -Variabel sportstyrning -Alarm -Komfortöppning -Taklucka -Elstolar -Xenon -HK -Navi pro |
|
| Varför ska du ha M-sport bromsar? Ska du köra på bana? | |
| Varför inte? | |
|
Har inte en F30 men HUD är ett givet kryss på min lista när det väl blir dags. Har kört några provbilar med tillbehöret och tycker det fungerar klockrent. Speciellt ihop med navin blir det riktigt trevligt. Surround view hoppar jag över. Häftigt tillbehör och en snygg lösning, men jag har inte behovet. PDC fram och bak räcker gott för min del. |
|
| Hade velat se HUD in action men inte hittat någon i Göteborgsområdet tyvärr. | |
|
Ligger inte HUD på knappa 10 tkr? På en 335i skulle jag nog värdera den och isåfall är ju navi prof ett "måste". Men jag har inte tagit med något av dessa på min lista på 320dT. /Anders |
|
|
9k någonting. Surround view kräver ju backkamera och avbländbara sidospeglar så det drar i väg. Tackar för era svar, får spana in något demo. |
|
|
Imolarot, försök bara att kolla att du får med den nya uppdaterade navin. Känns rätt surt att betala nästan 35-40 tkr för hela paketet inkl HU om det är den gamla. /Anders |
|
| Konstigt, det är på BMW Gbg som jag kört bilar med HUD. Det var dock i samband med premiären och då vet jag att de hade lånat in extrabilar. Men det vore konstigt om de inte har en enda med HUD i flottan nu. | |
| Förresten, om de inte har en F30 med HUD så kolla om de inte har en F1x med HUD, det är samma lösning. | |
|
Anders: Inte mycket att göra, behöver en bil nu. Enligt specifikationer så skall ju F30 ha hårdvaran redan. Men det finns ju lika många bud som det finns inlägg om detta. Och ingen säljare vet ju något heller. USA får den inte som 2013 i första skedet iaf, det bekräftade USA-chefen för någon vecka sedan. |
|
|
Wiberg, har testat deras 335 och 328 men ingen hade. Får kolla igen, skall dit i morgon. Har kört på E60 men det var ju i princip 10 år sedan så känns inte jämförbart. Tack! |
|
| Anledningen till att jag frågade var att bromsarna väl kostar extra och din fråga gällde om utrustning var värt sitt pris. Du lär inte ha någon som helst nytta av bromsarna om du inte pressar bilen väldigt hårt, t ex på bana. Bromssträckan vid normal körning blir knappast kortare, med uppgraderade bromsar, eftersom det är däcken, underlaget och ABS-programmeringen som sätter gränsen, utom vid upprepade hårda bromsningar på kort tid. | |
| Köper dom för utseendet endast. | |
| OK, då är jag med! | |
| Bromsarna ställer även krav på fälgarnas storlek, vilket kan vara besvärligt om man vill gå ner lite i storlek på vinterhjulen. | |
| Kör original 18 eller 19 till vintern så det är lugnt. | |
|
Angående HUD: har kört HUD-utrustade BMW som hyrbil i Tyskland, funkar fint men INTE i kombination med solglasögon (polariserande)....vilket förvånade mig. I mörker är det säkert förträffligt... /J.I. |
|
|
HUD till F11 fungerar klockrent i kombination med navi pro och speed limit info ex vis. /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.