|
Sida 47 av 53
|
|
|---|---|
|
Tack för input fransosen! Jag var och provsatt en manuell bil igår och känslan är nog att det kommer att funka med körställning och armstöd. Dock så är det ovant att vinkla armen mer utåt än jag gör idag (har den i princip rakt ned i mitt "rymdskepp"). Fäller man upp armstödet så funker det bra. Ska provköra en bil när man får tag i en manuell med bensinmotor. |
|
|
Vad bör man räkna för listpris på en F31 318dT samt F31 320dT med bl.a: M-sportpaket Sportauto H/K stereo BT 18", 19"? Xenon Comfortpaket Är inte helt insatt på 3 serien och dess utrustningslista då jag egentligen tittat på 1 serien som ny tjänstebil i höst. Vad saknas ovan? Alpinvit då krav är vit eller svart och metallic är för $$$ |
|
| Typ 425-430 brutto för en 320d. | |
| F30 byter modellår i november av nån märklig anledning.. | |
| I november, är du säker. | |
|
Nockenwelle: Min säljare är säker på det, han brukar ha koll. |
|
|
@ clubsport Adaptive drive????? Det hade den säkert, jag har som sagt var inte koll på alla tillvalen bilen hade men många kryss måste det ha varit för det fanns knappar till allt i bilen. Tyvärr har jag somnat in en del avseende vilka nya options BMW har hittat på så jag måste erkänna att Adaptive Drive inte betyder särskilt mycket för mig så det är svårt att säga om det var bra eller inte :-) Den hade vingelvarning, det durrar till lite lätt i ratten om man byter fil utan att ha blinkat. Var så diskret att det knappt kändes på våra dåliga vägar. jag knäppte bort den funktionen rätt snart. Den hade "krockvarnare", dvs det började blinka en röd bil i instrumenthuset om man kom ikapp framförvarande bil för snabbt. Tycket dock att den var lite mesigt inställd. Den hade dödavinkelnvarnare, en liten gul trekant lyser upp i yttre backspeglens hus när man har en bil i döda vinkeln. Bra men kanske lite svårt att se varningen i periferin. Är säkert en vanesak. Man kan ju vrida lite på huet fortfarande trots stigande ålder.... Takluckan fick jag tillfälle att pröva och det är nice med den i en bil med mörkt tak. I synnerhet som denna även hade svart läder med röda sömmar och nån liten röd detalj här och var. Om jag nu gått köpe en för frun hade jag omedelbums beställt ett Eisenmann SPORT för att få ut det mesta av det goa ljudet. Sen vet jag inte om det var så snyggt med svarta pipor, det är en smaksak, dock inte något jag skulle betala extra för. Snarare tvärtom. Vad hade den mer för kul finesser tro?? Backkamera och parkeringshjälp. Backkamera med linjer som visar var man tar vägen med givet rattutslag. Mycket bra. Dottern ville att man skulle kunna ha på kameran hela tiden, även när man åkte framåt så man kan tjuvkika på bilarna bakom. Att bilen hade parkeringshjälp tog det mig en stund att inse. Jag prövade det inte och jag tycker att har man bil så ska man även kunna parkera densamma utan hjälp! Mesigt tillval. Går bort i min bok fullständigt. Väntar med spänning hur den kommer att se ut med M-paket. Niklas Fransosen |
|
| Tackar för infon, det låter som att den hade extra allt i utrustningsväg! | |
|
Kanske ingen nyhet för alla, men det var det för mig så jag skickar in en länk. På denna sidan (hoppas länken fungerar) så kan man konfigurera lacker och inredning, även med M-paketet. Där ser man även vilka lacker som är tillgängliga ihop med M-paket och respektive line. Nu är den inte helt anpassad för Sverige-marknaden men man får ändå en viss inblick i hur F30 ser ut med M-paket och olika lacker. Tycker att Melbourne red och M-paket ser riktigt trevligt ut! Länk |
|
| Clubsport, F30 ska ju byta redan i juli, om det vore så att du kunde få en bil då. Brukar vara september men i år gör dom det tidigare. Augusti för Sydafrikafabriken. | |
|
Micleg: Åfn ska dubbelkolla med min säljare han sa november för F30. Han sa också att nån modell byter i juli, ska fråga igen. Låter ju onekligen dumt att F31 skulle finnas som årsmodell 2012 ett par månader och sen bli 2013. Ska ju ha M-pkt och där startar ju produktionen i juli så jag får väl mig en årsmodell 2013 då. |
|
| Någon som hört prisuppgifter på hybridversionen? | |
| Clubstport, har du hört något mer om årsmodellsskiftet? I går var jag och bad om offerter och ingen säljare hade hört något om att F30 335i skulle skifta årsmodell i november. | |
| Bra att F30 åtminstone erbjuds som 335i. Riktigt sur på att F31 inte erbjuds med en enda bensinsexa (varken vid intro eller vid andra släppet senare i år). | |
|
Nockenwelle: Min säljare har haft semester denna vecka och jag ville inte störa honom då. Kollade med min andra säljare och han sa att han hade hört nått åt det hållet men han måste kolla upp det. Ska se om han jobbar idag. |
|
|
Det ska nu gå att beställa Navigation Professional system (609) på F 30/F 31 from. juliproduktion. Något som tittat på denna version? F 30 går extremt tyst men den 335i jag provat med 18" GoodYear RFT (225or/255or) gav alldeles för mycket vägljud. Någon som provat andra dimensioner, fabrikat, icke RFT? Webasto går ej (ännu) att få från fabrik men kan tydligen eftermonteras, någon som valt denna lösning? |
|
|
Clubsport, jag var precis och skrev på avtal på Novation och där bekräftade säljaren att 2013 års modell av F30 kommer att börja produceras i november. Jag kommer med andra ord att få en 2012. Exakt produktionsvecka kunde han inte ge idag. Han skulle återkomma så snart han fått besked, men någonstans kring vecka 30 rör det sig om. 332, i min spec ingår 609 Navi Pro. |
|
|
Nockenwelle: Kanon, då har vi det bekräftat! |
|
|
Tydligen var det även så att andra modellserier, förutom F30, också kommer att få modellårsskiftet ändrat i år. Tidigare har det ju varit väldigt enkelt med BMWs årsmodeller, eftersom samma princip tillämpats tämligen konsekvent, men i år verkar det bli rörigt och säljaren såg redan framför sig hur förvirrat det kommer att bli när de bilar som säljs i år skall bytas in om några år. |
|
|
Ja, F10/11 byter 1 juli. Förstår inte vitsen med det hela, vore kul om BMW kunde ge någon förklaring varför dom gör så här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.