AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
207.231

Första bilderna på F30

Sida 46 av 53
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag vet inte om någon trott att den ger någon downforce. Själv tycker jag det mest ser larvigt ut med en låtsasdiffusor, men smaken är ju olika.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Tja smaken.. Jag tycker hur som att bakre spoilern är snyggare i m-sportversionen jämfört med original eller linevarianterna oavsett om det sitter en fejkdiffusor där eller ej.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Var och provsatt en glaciärsilverfärgad 335i idag och tänkte dela med mig av mina intryck.

-Design. Lyckad såväl in som utvändigt. Gör sig bättre i verkligheten än på bild. Snygg brytning mellan ljus lack och mörka detaljer i sportline och shadowline. Dock inte så genomtänkt med att inre dörrhandtag var i blanksvart plast som redan var lite repig. Tror handtagen följer vald interiörlist och där kan det vara klokt att välja ett annat alternativ, kanske riktig alu.

-Sitta i. Sportstolarna har vuxit sedan E9x. Fortfarande ok stöd även om jag föredrar de gamla, mindre stolarna. Inställning av stolen hade fina möjligheter att hitta en bra körställning och gott om utrymme för vänsterbenet (bra!) men jag stördes av armstödet som har hamnat för högt upp. Nu fanns tyvärr ingen manuell bil att tillgå men jag fruktar att min arm kommer ta i stödet såvida man inte höjer stolen mer än jag skulle vilja. Val av automat blir allt vanligare och BMW kanske har prioriterat armstöd före att kunna växla inspirerat med en manuell låda? (känns inte rimligt) Med relativt högt inställd stol så märkar man också att trean är just en trea utrymmesmässigt. Fram känns det intimt med låg taklinje, ganska stor mittkonsol och en kardantunnel som är relativt bred. Dock ok utrymme för mig men jag förstår de som väljer femman. Bak däremot har den blivit bra. Gott om utrymme!

Tyvärr blev det ingen provkörning då det saknades provbilar med manuell låda (fanns flera med automat). Jag ställde frågan om de skulle ta in en manuell 335:a till sommaren eller därefter men fick till svar att de inte kunde ta in en sådan "högriskbil".. Sammanfattat så infann sig inte riktigt köplusten till min förvåning. Bilen känns lite trång fram och oron med att inte kunna hitta rätt körställning utan att slå i armstödet finns kvar i bakhuvudet. Men jag antar att det kan ändra sig efter en provkörning med en manuell bil så jag kan reda ut om körställning/manuell växling fungerar bra i praktiken.
No
5.161
Nockenwelle
En sak jag glömt att kolla är om sportstolarna är ställbara i bredd, som på E90. Någon som vet?
DLC: Vore kul att veta hur lång du är, man ska ju bla för att airbagen ska fungera optimalt ha en tvärhand mellan huvud och innertak, men är du riktigt lång är nog 5:an lämpligare.

Någon som har aspekter på vägljudet? Icke-RFT borde göra skillnad, någon som provat med sådana?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det börjar dyka upp fler och fler F30 på gatorna, och från att ha varit väldigt tveksam till "unibrow"-designen på lyktorna. Men den har verkligen växt på mig och jag tycker den är snyggare än både C-klass sedan och A4-sedan. Ska försöka ta mig en provkörning. Och att få se en med M-sport i estorilblått!
No
5.161
Nockenwelle
Såg nu i katalogen att det är steglös inställning av bredden på ryggstödet om man väljer sportstolar.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
332: jag är strax under medellängd, så "för lång" är jag inte. Jag försökte verkligen ställa in stolen optimalt men hamnar antingen väldigt högt (taklinjen uppfattas nästan som en keps neddragen över ögonen) eller så slår jag i mittarmstödet med armbågen när jag simulerar en växling. Om man kör med uppfällt stöd så funkar det men det vill man ju inte göra jämt. Jag kanske har fel proportioner på kroppen.. Skämt åsido, det enda raka är att jaga rätt på en bil med manuell låda och prova. I den bästa av världar så funkar det bra och jag vill ju gärna det då denna bil i touringutförande är mitt kommande önskefordon.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Jag är 190 cm och har inga problem att hitta bra körställning i f30, tycker heller inte att armstödet skulle påverka negativt vid manuell växling.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Jag satt bra i bilen och stolens inställningsmöjligheter är riktigt bra. Bara orolig över att armstödet ska uppfattas vara i vägen..

Kan någon rek en handlare i Stockholmsområdet som har en demobil med stor bensinmotor och manuell låda?
St
504
Stockholm-1
340i Touring
I3s
Någon som vet om det går att justera sidostöden på sittdynan på f30?
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Otroligt vacker bil,Gillar fronten skarpt Länk
Kollade in F20 med M-pkt idag och konstaterar att den blåa Hexagon klädseln ser mycket bättre ut live än vad den gör på bild.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Clubsport, visst provade du en manuell 335a? Var fanns den för demo?
DLC:
Nej, den hemlåningen snöade in dom hade bytt till sommardäck och det kom 1 dm nysnö i Stockholm den dan (14/4). Så jag fick testa Kneippbadens 335 istället men det var en automat. Danderyd har en 335 demo vet ej om det är en man dock. Den manuella 335:an tillhör BMW importen förhoppningsvis så får jag testa den nu i maj istället.
Enligt BMW Segeltorp så kommer M-pkt att kosta 43.000 det blir officiellt nästa vecka.
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Det var jag som satt på "din" demobil Clubsport den helgen det snöade i Stockholm. Det var en av BMW Sveriges demobilar vi fått låna till multiutflykten.

Förutom att den var strandad på lördagens förmiddag hade jag annars en mycket trevlig helg. Manuell är i mina ögon att föredra. Vit var den med sportpaket och svarta avgasrör. Det var en väldigt bra utrustad bil och jag kunde inte komma på att det fattades något. Möjligen att ljudet kanske var lite för lågt. Det var härligt ljud iofs, trodde att turbon skulle maskera det goa ljudet mer men inte. Har inte 100 koll på vilka paket den hade men det enda jag på rak arm kan säga att jag "saknade" var sidokamror fram....

Att hitta en bra körställning i de elektriskt inställbara stolarna var inga problem, och jag hade inget probelm med att armsstödet skulle vara för högt placerat. Allt sitter där det ska som vanligt i en BMW. Det enda som jag tycker ser lite udda ut är navi/info-skärmen som liksom står upp själv, dvs inte infälld i resten av brädan. Inte fult på något sätt men det kändes som den skulle gå att fälla ner, vilket inte går. Är säkert mest en tillvänjningsfråga. Den sitter dock perfekt i synfältet.

Överlag var det en mycket trevlig bil med en bra spec. När väl snön töat bort oh man kunde dra på lite så var det läskigt vad fort man kom upp i höga hastigheter utan att det märktes. Den var ruggigt go att köra på mindre kurviga vägar där man hade en bra kontakt med vägen och vad bilen höll på med.

Jag försökte föra på tal ett byta där hemma men fick en reptilsnabbt svar tillbaka. Den är för liten! Och vit....

Så uppenbarlingen blir det ingen vit F30 335 med M-paket hemma på gården i framtiden.

Niklas

Fransosen
Fransosen:
Vad tyckte du om Adaptive drive? Den ska vara utrustad med det pkt.
Tyckte att F30 335 lät mycket tuffare än min.

Korrigering på M-pkt. Kostar 40.000 till 328 o 335. 42.000 till övriga.
Jo
1.160
Joofa
G61 i5 eDrive40 Touring -25, M- Sport, Tanzaniteblå
Vad ska man räkna med att touringtillägget hamnar på?
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Runt 18-20 har det nämnts innan.

Jämfört med Sportline så är ju M-paket riktigt prisvärt... :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.