|
Sida 45 av 53
|
|
|---|---|
|
Mineral White är riktigt läcker, vore kul att se en live. Förhoppningsvis blir den lite ovanlig då skulle jag kunna tänka mig en sån själv. |
|
| Vad är det för färg egentligen? Ser lite halvmatt ut på nån av bilderna och nästan som gammal hederlig pärlemorvit på andra bilder. Blir nog ingen hit på beg.marknaden när vita flugan snart har gått över för denna gången. | |
|
för det första har "vita flugan" nu hållit i sig en längre tid och är nog rätt bestående tror jag. Många är less på mörka bilar och vitt är väldigt fräscht. Mineralvit är riktigt läcker. Har sett den ex. vis på en 335 coupé med M-sport. Riktigt fin färg! /Anders |
|
| Om du har sett den kanske du kan beskriva lite mer vad det är för färg? Metallic, solid, matt, pärlemo?... Är svårt att se riktigt på bilderna. | |
|
Ge: Den drar mot pärlemo, lite som Lexus Pearl White och Lambos vita.. riktigt fräsch - krispig. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
den är lite "matt" för att vara metallic men ger en läcker lyster och lyfter den vita färgen ytterligare. Passar väldigt bra på en bil som just 335 cab, jag ser jag skrev coupe ovan men skall förstås vara cab. Osäker på hur den ser ut på en "vanlig" F30, men är säkert fin. /Anders |
|
|
När vi nu ändå är inne på färger. Hur resonerar ni som kommer beställa F30/F31 med m-paketet? Verkar komma i följande färger: Alpinvit Safirsvart metallic Melbourneröd metallic Glaciärsilver metallic Mineralgrå metallic Estorilblå metallic Är Estorilblå det självklara valet, eller? |
|
|
Vid köp av F31 med m-sport så skulle jag välja mellan silver eller grå förutsatt att den visade mineralvita inte går att få. Jag är ingen fantast av vita bilar men den mineralvita var riktigt fin! Skulle jag köpa så stundar antagligen ett långvarigt ägande varför en ljus/praktisk lack är att föredra. Har en bil med svart metalliclack idag och det är ett helsike att hålla ordning på den. |
|
|
Joofa: Jag kommer att välja Estorilblå. |
|
| Estoril helt klart med svart skinn hur snyggt som helst eller safirsvart med buffalo röd tror jag det heter inte den röda utan den närmare bruna färgen..Mpkt förstås! | |
|
Jag var inne på en mineralvit F31 med M-paket, men det går ju inte enligt den där listan på färger. Synd, visade tråden med mineralvita F30 för frugan och hon gav den färgen tummen upp, så jag trodde jag hade något på gång där.. Blir till att tänka om då. Estorilblå är läcker helt klart. Svart bil går nog bort, är inne på DLCs linje där. Alpinvit hade jag gärna undvikit. BMWs grå nyanser är snygga, men kanske för vanliga. |
|
| Är det nån som vet när BMW kommer släppa prislistan för M-sport paketet? Man måste väl beställa bilen med m-sport paket i maj om man ska kunna få leverans i juli? | |
| Stör mig lite att det itne går att ha bas och diskant olika inställd per ljudkälla. Jag vill ha en inställning för radion och en för USB-minnet. Det gick på min förra BMW men inte här. | |
|
M-pkt börjar ju tillverkas 1 juli så leverans samma månad blir nog svårt att få till. |
|
|
Enligt uppgift från säljare ska det gå att beställa msport och touring från mitten av maj. Jag var också sugen på mineralvit tills jag såg trådarna om den på f30post. Ser för plastig ut på något sätt. Det blir inte bättre av att var och varannan Toyota och liknande har den färgen numera. För mig blir det alpinvit och msport. Utan msport är AW otänkbar. Är även av åsikten att mörka färger förstör msport, alla speciella linjer försvinner. Tragiskt med dessa svart och mörkblå E61 msport man ser på vägen :) Micke |
|
|
Mineralvit-tråden: Länk |
|
| Haha, vilken nolla jag är :) Tråden med mineralvit var ju redan postad. Sorry. | |
| Tycker också som micleg att det är synd att ta bort mycket av det speciella som m-sport ger, typ mörka diffusorn, shadowline etc med en mörk lack. Med en ljusare lack så kontrasterar detaljerna fint mot lacken (min nuvarande bil har också många detaljer i pianosvart, vilka försvinner med mörk lack på gott och ont). | |
|
Lit OT, men "diffusorn" i M-Paketet är ju bara bluff och båg. Rent tekniskt har den ingen likhet med de diffusorer som racerbilar har. Det är bara något som visuellt skall ge intryck av en sådan. Håller dock med om att en hel del av detaljerna i M-Paketet inte framträder särskilt tydligt med mörk lack. Shadowline tycker jag bara är snyggt på ljusare färger, som vit, silver och rött. Mörkblå eller svart passar bättre med kromlisterna. |
|
| Är det någon som trott att diffusorn i m-paketet påverkar aerodynamik positivt? Jag är också övertygad om att det är mest för det visuella intrycket och där bidrar den snyggt lackade diffusorn positivt enligt min mening. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.