|
Sida 41 av 53
|
|
|---|---|
| 335i xDrive blir några tiondelar snabbare när den kommer efter sommaren. Tror dock att folk köper den främst för ökad framkomlighet på vintern. xDrive kommer med en rad motoralternativ för övrigt. | |
|
Det är ju i stort sett bara från stillastående som xDrive är snabbare på torr asfalt och det är väl bara av intresse vid rödljusrace. I alla andra farter är extra transmissionsförluster och en hel del extra vikt bara till nackdel. |
|
| Har man en gång haft 4wd så är det svårt att tänka sig en bil utan det. En bakhjulsdriven bil är ju totalt hopplös om det blir lite backigt och snö. Jag skulle kunna tänka mig att 95% av dom som väljer x-drive gör det av andra skäl än att vara snabbast vid rödljusen. Sedan behöver det inte vara snö och vinter för att man ska ha fördel av 4wd. På en regnig spårig motorväg kan det också känns tryggt med drivning på alla 4. | |
|
Fler bilder då :-) Länk |
|
|
Har lagt upp en 5-6 st nu på finkärran :-) Länk |
|
| Ser fint ut! Grattis! | |
| Lines emblem bortfall. Smart val! | |
|
Tack ska ni ha! Ja det blir ju som en kärleksaffär det här :-P Dock har jag inte lines emblem bortval, utan ha just det och vet inte säkert om det är "rätt" [URL=Länk Tycker att mineral grey är spännande och fin då den kan vara både så mörk och ljus, beoende på dag/natt och sol/moln. [URL=Länk [URL=Länk Länk [URL=Länk Som sagt så är alla bilder tagna med en HTC Sensation, med allt vad det innebär ;-) |
|
|
Braincooler; Grymt snygg kärra. Mmineralgrå är kanon snyggt. Man börjar bli lite trött på alla dessa vita och svarta bilar. Tomas; Nu när man kör 4-hjulsdrivet finns inget annat alternativ. Och vid rödljusen har man alltid varit snabbast:-) PS kompisen kommer förbi med sin nyinköpta Porsche 997 turbo. Han vill testa några acctider med min RL. Ska bli kul:) Ska även testa några fler intervaller med 335an när man ändå är i gång. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL: Känns adaptiva chassiet som ett bra tillval? Är det stor skillnad mellan comfort och sport+? |
|
|
Personligen vill jag ha en mer sportig setup, jag kör ju alltid i sportigaste läget ändå så för min del är det bortkastade pengar:). Lägg slantarna på M-sportpaketet i stället. Dessutom kan säkert däckvalet ge en lika stor skillnad som chassit. Men visst det är ju jobbigt att behöva byta däck stup i kvarten för att kunna ändra karaktär:) Jag upplever att skillnaden är ganska liten mellan sport och sport+. Växellådan är i alla fall rappare i sport+. Comfortläget har jag inte testat så mycket, ska nog göra det i eftermiddag. Så fantastiskt trevlig den nya 335an är:). BMW har verkligen lyckat trolla fram ett skönt ljud, det måste vara ett helt nytt avgassystem. Återkommer med mer info till kvällen. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Japp, då har man vart ute och kört BMW hela söndagen, satan vad kul det har varit. Dock inga noll-100 körningar mot andra på kul, än.. :-) Noterar att jag inte riktigt länkat tidigare bilder rätt, men här är en fin från i går: Länk 328 Och sulorna är continental 225/45 R 18 - se länk: Länk Vilka verka vara en bra kompromiss mellan för mycket bump och känningar av skarvar, kontra snygghetsfaktor ;-) Intrycken so far är iaf att detta är en både mycket komfortabel bil för landsvägen samt helt underbar bil att hantera i kurvor. Än en gång får jag uppleva den där speciella stoltheten, när jag med ett leende både inom och utombords vandrar fram mot min bil. Nu är jag förstås enormt fokuserad och fixerad på BMW, men rent logiskt borde det ju även finnas andra fina bilar av annat märke där ute, även om inte jag sett några. Det enda trista är att jag märker en viss oro för stöld och andra skadorpå denna 100% perfekta bill. Eller nästan helt perfekta, redan nu har någon slängt upp sin dörr på min passagerarsida och gjot ett jack i min passagerardörr! :-( Annars allt kuuuul dock. |
|
| Trist med parkeringsskadan. Man får ställa sig långt bort på parkeringen och undvika v70s och andra bilar med stor sannolikhet för småbarn, som har låg respekt för materiella ting. | |
|
Haha! så sant Stockholm1 :-D Annars då, hur går det för dig då, sneglar inte du också på en f30:a ? StefanL, Tack! jo jag tänkte också på andrahandsvärdet med denna lack, tror den håller i längden. |
|
| Braincooler, Ja jag ska skaffa en, men skaffade min nuvarande bil i okt 2011, så det känns som jag får dras med den ett tag innan jag byter (ekonomi vet du). Men sen blir det en f30 antingen 328 eller 335. Har testat 328 och den var fin. Luxuryline är min favorit, lutar åt imperialblå. Eller kanske en riktigt sneakad kofig. Bara alpinvit, sportstolar och hifi :) | |
| Braincooler > åk till en cardent-firma asap, en sådan sak ska inte få solka nybilskänslan. lika bra att slanta. | |
|
"BMW har verkligen lyckat trolla fram ett skönt ljud, det måste vara ett helt nytt avgassystem". Det är väl inte sound generator på F30..? Hoppas inte det :/ |
|
|
Braincooler, Hur uppfattade du däcksljudet på 225/45 18"? Har inte provat så många olika fabrikat på F30 men Continental brukar gå någorlunda tyst. Det samvarierar dock mycket med bil och vägbeläggning. Bilarna är ju nu så tysta i övrigt att våra dåliga svenska vägar blir ett allt större problem. Har även bott i Tyskland där problemet är mindre med vägbuller, men alla tyska vägar är långt ifrån perfekta. Såg att 328i har samma tid 0-100 som en M5 från 90-talet, men det är klart en 328MM låg på under 5sekunder. |
|
|
@stockholm-1: du lär ju åka fint i den där 320d med xdrive ett tag. Ok att det är kul med nytt, men det finns ju gränser ;-) @HFR: TAck för tipset, har kollat med några och det verkar kunna klara sig under 1000-lappen för att åtgärda, men fan så irriterande att det händer efter bara 2 dagar. @332: Som jag antydde så är det ju en kompromiss med 18", när jag testade med 17" så gick den aningen mjukare över skarvar och trottoarer, att ta steget upp till 18" är dock betydligt snyggare tycker jag, även om det blir lite hårdare. Vad gäller ljudet från däcken och vägen så tycker jag det är ok, om än inte rekordtyst på något vis. Men visst kan det om man kör i 150 och uppåt på en "grov" motorväg, upplevas som väl högt, det tycker jag. Snackade med en polare som kör den gamla karossen på 185:or (jmfrt med mina 225) och han rapporterar att det är en enorm skillnad. Kanske värt att testa? Vet inte riktigt hur stor nackdel det kan vara med andra aspekter att välja så smala däck, någon som kan detta? Javisst, det är kul att notera att 328:an tar den gamla m5:an e34 kaross - hehe, det var ju an gammal drömbil. Sedan ligger ju e39 M5 på ca 5.3-5,4 sek 0-100. Det måste väl betyda att inte ens den lär blåsa i väg fr mig på ett hånfullt smiska rumpan vis, antar jag :-D |
|
|
Braincooler, Tror inte du kan ha smalare än 225 på 328an. Visst, det är lättare att få ett smalare däck tystare men det är nog däckshöjden som är mest avgörande för ljudet, varje centimeter isolerande gummi som avlägsas, desto mer ljud. Givetvis spelar mönstrets egenskaper också roll. RFT-teknologin hjälper ju inte heller till att filtrera bort ljud även om förbättringar skett. Fjädringskomforten är annars mycket bra på F30. I högre hastigheter blir vägljudet inte så avgörande då annat oväsen som vindljud tilltar. Även om det skulle vara lagligt så är svenska vägar så ojämna att de knappast är uthärdliga i "Autobahn-hastighet", något många glömmer. Lite kul att 328MM med 2 liters sexa för övrigt hade lägre Cw (0,25) än F30 även om jämförelsen haltar av förståeliga skäl. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.