|
Sida 39 av 53
|
|
|---|---|
|
Jag kör alltid konf i Firefox. Funkar minst dåligt. Men dom där nya funktionerna med remote ser ju ut att kräva ConnectedDrive vilket väl kostar en slant. Bilen måste ju ha både GPS och egen Internet-koppling. |
|
| BMW online är ju gratis men har okänd funktion. BMW Teleservices är också gratis och ska kunna skicka data till verkstaden. Hur då? Varför har dom så många "hemliga" funktioner. | |
| För att sätta åt ECU/BOX-tunade bilar, men officiellt är det för att kunna kalla in bilen för garantiåtgärder och liknande vid behov... | |
| Enligt min säljare så kommer remote-appen först nästa år. | |
|
Tjena, har nu talat med BMW. Exakt vilka IT tillägg man måste ha i bilen för att få denna remotelösning, kan inte BMW Sverige i dag svara på. Men man tror att det räcker med den BMWonline information som grund. Nu talar jag för nya bilar som f30 förstås. Sedan kommer det att gå att eftermontera på en del äldre modeller. Lansering i Sverige är svårt att få datum på, det är tydligen en infrastruktur kring det hela som BMW först måste bygga upp, men någon gång under senhösten eller under våren 2013 verkar rimligt som tidsaspekt. Remoteappen finns ju redan men fungerar bara för USA, såvitt jag vet. Någon skrev att bilen spårade för mycket, någon anna skrev att det kan beror på punkteringsfria däck i kombo med vinterdäck. Som sagt så får jag min careta i morgon och då med sommar däck på 18" fälgar. Jag återkommer med om detta avhjälpt problemet med spårkänsligheten. Samt andra intryck frå min f30. |
|
|
Fann detta för UK: The "My BMW Remote" app can be used exclusively by customers with an active BMW Assist contract. If you have not yet activated BMW Assist, you can do so very simply at your computer by going to www.bmw.co.uk/connecteddrive and then selecting the online application form. The technical requirements for using BMW Assist are as follows: Professional or Business navigation system with integrated Bluetooth telephone preparation. The "My BMW Remote" app is available free of charge to you as a BMW Assist customer. Usage is based on the general contractual and usage conditions for mobility services with BMW Assist. Thank you for your interest in the "My BMW Remote" app. For further information on the wide range of services offered by BMW ConnectedDrive, please also consult our online portal. |
|
|
Oj vad jag postar då! :-) Men hittade denna länk fr BMW UK - här får man svar på det mesta kring connected drive och allt IT relaterat. Kolla: Länk |
|
| Den förste som hör något nytt om msport eller touring får posta det här :) | |
|
Nu har jag hämtat ut min 328:a. Den går som en dröm med 18" fälgarna 416 på sommar däck. Jag vill köra hela tiden och hittar på div ursäkter för att slippa vara på kontoret. Har suttit med bilen stilla i flera timmar idag och bara utforskat alla undermenyer - :-) Jag tycker f30 mineralgrey luxury line är heelt fantastisk! :-D |
|
|
Braincooler, Grattis! Låter snyggt. Vad satsade du på mer när det gäller utrustning? |
|
|
Braincooler: Trevligt, du borde vara först på forumet med en F30! Lista gärna extrautrustningen. |
|
| Grattis Braincooler! | |
|
17" fälgarna som hör till Sportline är verkligen ingen skönhet irl... Tur att 18" ser mycket bra ut iaf. |
|
|
Tjena, tack ska ni ha :-) Här följer min utrustning: LINE Luxury Line Färg B39 Mineralgrå metallic Klädsel LCLX Läder Dakota Sadelbrun Exklusiv söm Utrustning, paket 7S2 Luxury Line 255 Sportläderratt 2H2 Lättmetallfälg Multi-eker 416 18" 4CE Interiörlist Fineline antrasit 4DM Accentlist Pärlgans Krom ZVA Drive Comfort paket 544 Farthållare med bromsfunktion ZVC Funktionspaket 248 Eluppvärmd ratt 465 Fällbara ryggstöd 493 Förvaringspaket 563 Belysningspaket ZVD Siktpaket 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 521 Regnsensor 5DC Fällbara huvudstöd bak Utrustning, fabriksmonterad 205 Automatisk växellåda med Steptronic 423 Velourmattor 481 Sportstolar 522 Xenonljus 5AL Active Protection 609 Navigationssystem Professional 614 Internet 615 BMW Online Information 676 HiFi Högtalarsystem 6AA BMW TeleServices 6AB Styrkod BMW TeleServices 6AL BMW Live 6NF Musikgränssnitt för smartphones 6NR BMW Apps 6S4 Svensk språkversion 6VA AG kod 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 775 Individual Anthracit innertak 8SC Teleservice Change in paket ZVA 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 6NK Utökad Bluetooth förberedelse Sorry för lång lista, men ville ha med allt :-) |
|
| Grattis till nya bilen Braincooler och grym spec på 3-serie! | |
|
Tackar! Nu ska jag snart ut och köra ca 20 mil under eftermiddagen. Ska bli intressant att få uppleva bilen under en sådan här optimal vårdag. Jag kan säga direkt att det var en väldigt stor skillnad att köra den på 17" vinterdäck, mot dessa nya 18" sommardäck. Förut spårade den - nu går den som på räls! ;-) |
|
| Braincooler, lägger du upp någon bild på kärran också, så vi får se skönheten? | |
|
Braincooler, Hur upplever du vägljudet på respektive däck? Vilka fabrikat har du? Har någon provat icke-RFTdäck? |
|
|
Janih: ska försöka lägga upp en bild som jag tog i dag. Kameran i mobilen är inte helt kanon. Men hyfsat blir det nog.. 332: jag ska som sagt åka en 20 mil i dag, då ska jag tänka bla på din intressanta fråga. Men att dom är "punkteringsfria" det vet jag. Återkommer mao ;-) |
|
|
Hmm.. någon som vet hur man lägger upp bilder här? Jag är alltså ingen poweruser.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.